Hamarosan eldől az IndyCar mexikói versenyének sorsa

Hamarosan eldől az IndyCar mexikói versenyének sorsa

Az IndyCar vezérigazgatójának, Mark Miles-nak számításai szerint néhány héten belül kiderül, hogy megvalósulhat-e a széria jövő évi visszatérése a közép-amerikai országba.

“Komoly tárgyalások zajlanak és előrelépések is történtek” – nyilatkozta Miles a RACER-nek. “Szerintem augusztus végén már tudni fogjuk [hogy létrejön-e a futam, avagy sem] és aztán a 2018-as naptár is ki fog jönni.”

Bár korábban szó volt arról, hogy a versenyt a pueblai oválpályán bonyolítanák le, a szakember azonban most már a Forma 1 Mexikói Nagydíjának is otthonta adó, mexikóvárosi Autodromo Hermanos Rodriguezt nevezte meg a legvalószínűbb helyszínként.

Az IndyCar régóta tervezi, hogy a naptárát nemzetközi, pontozáson kívüli fordulókkal dobná fel közvetlenül a szezon márciusi, amerikai kezdete előtt. Miles ennek kapcsán viszont igyekezett leszögezni, hogy a mexikói kiruccanás nem ennek a projektnek a részét képezné, hanem a tényleges bajnokságba tartozna.

“Mexikóra nem nemzetközi futamnként tekintek, hanem házon belüli versenyként, mint amikor Montréalba megyünk, vagy más pályára a csapataink számára autóval megközelíthető távolságban. Tehát ha megvalósul, akkor Mexikó beleillene az általános naptárunkba. Mivel az időzóna is megfelelő nekünk, ez egy újabb észak-amerikai forduló lenne.”

Az amerikai kontinensen kívülre megálmodott, kiegészítő bemutatóversenyek időpontjaként – már ha egyáltalán valaha is megvalósul belőlük legalább egy – továbbra is az év elejét tartják fenn, a mexikóvárosi viadalt pedig a bajnokság őszi időszakára datálnák.

“Nem februárban rendeznénk, hanem inkább októberben” – erősítette meg Miles.

Ennek kapcsán érdemes megjegyezni, hogy ha a terv valósággá válik, akkor az a jelenlegi, szeptember közepéig tartó menetrend meghosszabbítását is jelentené. Pluszban, ha az IndyCar tartja magát a korábbi álláspontjához, a mexikói futam nem is szezonzáróként funkcionálna, lévén a széria többször is kijelentette már, hogy a potenciálisan bajnokavató, utolsó versenyt csakis az Egyesült Államok területén belül rendezik meg.

aga.jpg

A mexikói futam tető alá hozásában nagy szerepet kaphat az az Esteban Gutierrez, aki idén mutatkozhatott be az IndyCar mezőnyében a sérült Sébastien Bourdais helyetteseként a Dale Coyne Racing 18-as autójában.

A 25 éves pilótával ráadásul a csapat – amikor még arról volt szó, hogy a francia már nem ülhet autóba idén – a teljes szezon végéig leszerződött, így az a faramuci helyzet állt be, hogy hiába épült fel a francia veterán már szinte teljesen, mégsem biztos, az idényzáró, sonomai versenynél hamarabb visszatérhet. A csapat ugyanis idén rengeteg anyagi kárt könyvelhetett már el, az évből pedig még hátra van négy futam, ebből a soron következő kettőt oválokon (Pocono, Gateway) rendezik. Az újabb amortizáció lehetőségét figyelembe véve pedig a DCR nem meri már most bejelenteni Bourdais-t az utolsó előtti, Watkins Glen-i fordulóra, mivel nem lehetnek biztosak abban, hogy lesz elég forrásuk három autó indítására is. A kontraktus értelmében pedig a teljes szezonos Ed Jones mellett Gutierreznek is biztosítani kell a versenyzői ülést, így a négyszeres Champ Car bajnok kénytelen várakozó álláspontra helyezni magát.

A milliárdos Carlos Slim – akinek komoly szerepe volt abban is, hogy az F1 két évvel ezelőtt újra pályára léphetett az AHR-en – által támogatott Gutierrezre ráadásul hazája versenye miatt is égető szüksége van az IndyCarnak.

“Ha meg tudjuk őt tartani a szériában és lenne egy mexikói versenyzünk, akkor jövőre újra tudnánk tárgyalni a televíziós szerződésünket és valami igazán különlegessel állhatnánk elő a spanyol anyanyelvű közönségünk számára” – magyarázta Miles.

Gutierrez mellett az IndyCar további, spanyol ajkú versenyzőket is bevethet a cél érdekében a pályán és/vagy a marketing oldalon. Kolumbiát négyen is képviselik Juan Pablo Montoya, Carlos Munoz, Gabby Chaves és Sebastian Saavedra jóvoltából, de ide lehet sorolni még a veterán spanyol Oriol Serviát is, aki idén három futamon is elrajolt a szériában, továbbá Montoya mellett a 2018-as, univerzális aero kit egyik teszterének is számít.

Kíváncsian várjuk a folytatást.