Alonso: Az IndyCar is egy lehetőség
Fernando Alonso rémálomszerű második McLaren-karrierje idén is töretlenül folytatódik köszönhetően az enyhén szólva is megbízhatatlan Honda erőforrásnak.
A viszontagságokat látva nem meglepő, hogy a kétszeres világbajnok a 2017-es szezon eddigi részének egyetlen pozitív előjelű eseményeként a 101. Indianapolis 500-at jelölte meg, ahol hosszú idő után először ízlelhette meg ismét, hogy miyen érzés is győzelemre esélyes autóban ülni.
Alonso májusban pályafutása első oválpályás versenyeként teljesítette a patinás futamot, aminek kedvéért lemondott a Monacói Nagydíjról. Az edzések során mindvégig kifogástalan tejesítményt nyújtott, a kvalifikáción pedig az előkelő ötödik rajthelyet szerezte meg, noha akár még ennél is előrébb végezhetett volna, ha egy apró technikai malőr nem üti fel a fejét a négykörös kísérlete során. A spanyol magán a versenyen sem okozott csalódást és a hajrában akár a győzelemért is meccselhetett volna, ha huszonegy körrel a leintés előtt nem ér véget neki a küzdelem számára igencsak ismerős körülmények között, vagyis a Honda motor elfüstölése képében. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a teljes mezőnyt tekintve az Indy 500-at Alonso kezdte meg a legrégebbi motorral, miután az ő 29-es számú McLaren-Honda-Andretti gépébe elővigyázatosságból már a kvalifikáció előtt betették a versenyre szánt erőforrást.
A kiesés révén – amelynek pillanatában Alonso a hetedik helyen haladt – végül a huszonnegyedikként rangsorolták, később pedig a média képviselőiből, valamint válogatott IndyCar tisztviselőkből álló bizottság őt választotta meg a verseny legjobb újoncává.
A 36 éves klasszis számára azonban saját közegében, vagyis a Forma 1-ben már jóval kevesebb alkalom nyílik az őszinte mosolygásra, elég csak abba belegondolni, hogy a Honda motornak hála az idény első tíz futamán mindössze kétszer látta meg a kockás zászlót, legjobb eredménye pedig egy kilencedik hely Azerbajdzsánból, míg pontok tekintetében csak kemény két darab egység szerepel a neve mellett.
“Arra számítottunk, hogy sokkal versenyképesebbek leszünk, de nem sikerült megfelelni az elvárásainknak” – summázta a csapat eddigi teljesítményét Alonso. “Nagyon keményen dolgozunk, hogy javítsunk a helyezeten olyan hamar, amennyire csak lehetséges, de nyilvánvalóan nagyon nehéz helyzetben vagyunk.”
Ebből adódóan nem meglepő, hogy amikor a sajtó képviselői arról kérdezték, hogy mi volt a legpozitívabb élménye az idei év eddigi részében, Alonso csak annyit válaszolt:
“Az Indy 500.”
A spanyol jelenlegi szerződése a McLarennel idén év végén jár le, a folytatás körül pedig jelenleg is rengeteg a kérdőjel, de azt minden alkalommal igyekszik leszögezni, hogy olyan csapatnál szeretné jövőre folytatni, amellyel ismét F1-es futamokat nyerhetne.
A gond csak az, hogy – hacsak valami váratlan fordulat nem történik – minimális az esélye arra, hogy valamelyik topcsapatnál kössön ki. Ebből adódóan adja magát a kérdés, hogy ott szerepel-e a radarján egy esetleges váltás a 2018-ban egyébiránt már vadonatúj aero kittel, ezáltal egy merőben újszerű autóval elrajtoló IndyCarra.
“Az IndyCar az egyik lehetőség” – ismerte el Alonso, aki saját elmondása szerint bármire hajlandó lenne az újabb F1-es bajnoki trófea érdekében. “Mindig is azt mondtam, hogy nagyon nyitott vagyok rá a jövőben. Az elsődleges prioritást viszont továbbra is a Forma 1 jelenti számomra és az, hogy megnyerjem a harmadik világbajnoki címemet. Ha ez jövőre nem lehetséges, akkor nyitott vagyok más szériák iránt is, egy, vagy másfél hónapon belül meglátjuk.”
A döntés tehát már csak hetek kérdése.
“Nyerni akarok jövőre és ehhez számos változásra van szükség. Ha megtörténik, akkor lehetséges, hogy maradok. Szeptemberben ezt fogom mérlegelni.”
képek: IndyCar Media
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough