Felix Rosenqvist ismét lenyűgözte a Chip Ganassi Racinget

Scott Dixon mérnöke szerint a svédből akár az IndyCar élvonalbeli versenyzője is válhatna.
Felix Rosenqvistnek 2016-ban már alkalma adódott arra, hogy kipróbálhassa a Chip Ganassi Racing versenygépét, a teljesítményével pedig a gárda már akkor maximálisan meg volt elégedve. A 25 éves versenyző számára most újabb lehetőség nyílt arra, hogy ízelítőt kapjon az IndyCarból, méghozzá a tavalyi teszt színhelyén, a lexingtoni Mid-Ohio Sports Car Course-ön.
A 2015-ös Formula-3 Európa-bajnok július 20-án, csütörtök délelőtt összesen száz kört tett meg a 2.258 mérföld hosszú, 13 kanyarból álló aszfaltcsíkon Scott Dixon 9-es számú Dallara-Hondájának volánja mögött, produkciójával pedig egyáltalán nem okozott csalódást.
“Hibátlanul ment, ahogyan arra az elmúlt év után számítottunk” – nyilatkozta a Motorsportnak Rosenqvist kapcsán Dixon versenymérnöke, Chris Simmons. “A tavalyi teszthez képest kevesebb idő alatt több mérföldet tett meg és semmi jelét nem mutatta fáradtságnak. Nem most tesztelt annyi autó, mint tavaly, rajtunk kívül csak négy másik körözött a pályán [a Dale Coyne Racing és az AJ Foyt Racing két-két gépe], miközben a múlt évben tizenheten voltak. Beletartott ezért egy időbe, hogy a pálya kellőképpen felgumizódjon, de nem vagyok biztos benne, hogy egyáltalán lett olyan jó, mint akkor. Mid-Ohio híres arról, hogy milyen nagy különbségek adódnak a nap kezdete és vége között. Felix ideje lassabb volt a tavalyinál, de még így is az övé volt reggel a leggyorsabb autó jókora különbséggel.”
A CGR 2016-ban még a Chevrolet aero kitjét és erőforrását használta, így értelemszerűen akkor Rosenqvist is ezzel a csomaggal tehette meg első köreit a pályán. Idén azonban a gárda már a Honda táborát erősíti, Simmons szerint pedig a két gyártó közti különbség a fiatal pilótát egy pillanatra sem zavarta meg.
Rosenquist 2016-ban ülhetett be először Dixon híres-neves 9-esébe
“Azonnal érzékelte a különbségeket, gyorsan felvette a sebességet, így képesek voltunk már igazán korán elkezdeni a tesztprogramját. Igen, ő gyors és okos, jó tempót diktált használt abroncsokon, laza, nyugodt, összeszedett srác. Hogy őszinte legyek, nem is kérhettünk volna többet.”
Simmons-t olyannyira lenyűgözte Rosenqvist munkája, hogy egyenesen azt állította, az ifjú tehetség már most veteránokhoz méltó visszajelzéseket adott, olyanokat, amelyekben még a négyszeres bajnok Dixon is maximálisan megbízhat.
“Már most abszolút készen áll. Láttuk ezt tavaly is. Akkor még nem tudtuk, hogy mire is számítsunk vele kapcsolatban. Összeállítottunk egy tervet azzal a felfogással, hogy ha az abban foglaltakat elvégezzük, az nagyszerű lenne. Végül azonban annak három, vagy négyszeresét is véghezvittük vele a volán mögött. Ebből adódóan idén már egy hosszabb listával készültünk, amit teljesítettünk is. Felix visszajelzései pontosan olyan jók, mint amire most számítottunk. Délután egy pár beállítást összeasonlításképpen megismételtünk Scottal is, a kettő között pedig csak enyhe eltéréseket tapasztalunk, ami figyelembe véve a különböző [délelőtti és délutáni] pályaviszonyokat még csak nem is volt meglepő.”
Rosenqvist 2016-ban tíz verseny erejéig csatlakozott az IndyCar előszobájának tekintető Indy Lights mezőnyéhez, a lehetőséget pedig összesen három győzelemmel (St. Petersburg – 2. Toronto/1-2. futam) hálálta meg a Belardi Auto Racingnek. Áprilisban a Phoenix International Raceway-en tizenötödikként zárta oválpályás debütálását, egy hónappal később pedig az Indianapolis 500 kisöccsének is nevezett Freedom 100-on is elrajtolt, amelyen a hatodik pozícióból indulva a kilencedikként látta meg a kockás zászlót a tizenhat fős mezőnyben.
Simmons azonban úgy véli, hogy kvalitásai alapján a svéd gyorsan elkapná a fonalat a konstans balkanyarokat felvonultató pályákon az IndyCaron belül.
“Voltak már más pilóták, akik korábban egyáltalán nem versenyeztek oválon, aztán átjöttek ide és nagyon jól teljesítettek ezen a szinten, gondoljunk csak olyan srácokra, mint például Juan Pablo Montoya. Úgy vélem, hogy Felix nyugodt magatartása, hozzáállása és a tanulásra való hajlandósága révén nem tartana sokáig, hogy ráérezzen az oválokra. Soha nem tudhatod, hogy a versenyzők miként fognak fejlődni, de az ő sebessége már most lenyűgöző.”
Rosenqvist első Indy Lights győzelmét ünnepli (2016/St. Pete)
Simmons tisztában van vele, hogy egyelőre csak tesztek alapján tudják értékelni, az Indy Lights-ban, valamint további, európai nevelősorozatokban elért eredményei alapján azonban igencsak biztató jövőkép rajzolódhat ki.
“Mindannyian tudjuk, hogy ő szupertehetséges és személy szerint szívesen látnám őt a csapatnál. Azt hiszem, ha átjönne az IndyCarba, akkor viszonylag rövid idő alatt az élpilóták egyike lehetne.”
Maga a legfőbb érintett is elégedetten konstatálta az általa elvégzett munkát.
“Ha egy olyan csapattól kapsz tesztlehetőséget, mint a Chip Ganassi Racing, akkor nyilvánvalóan élni akarsz vele” – mondta Rosenqvist Mid-Ohión. “Ez egy jó esély a tanulásra is, pláne ha olyasvalakivel tesztelhetsz, mint Scott. Az, hogy itt lehetek és láthatom, miként mennek a dolgok, hogyan zajlik a kommunikáció [Dixon] és a gárda között, olyasvalami, amiből versenyzőként profitálhatok. Ebben az értelemben nagyon hasznos volt számomra, hogy itt voltam. A tavalyival ellentétben most sokkal inkább szólt az egész a Mid-Ohiói versenyre való felkészülésről. Amit én szerettem volna az, hogy fizikálisan felkészült legyek a vezetésre, ami szerintem így is volt, és csak jó adatokat, visszajelzéseket adni, valamint konstans köröket futni. Azt hiszem, igazán jól működött a dolog.”
Dixon szintén csak dicsérni tudta fiatal kollégáját.
“Ő egy hatalmas tehetség. Jelenleg nagyon sok opció áll előtte, legyen az a Formula E, versenyzés Japánban, vagy Európa-szerte. Remélhetőleg egyszer eljut az IndyCarba is.”
Egy biztos, a csak az elmúlt egy évben a teljes szezonos Formula E szereplés mellett többek között a japán Super Formula bajnokságban, a skandináv Porsche Carrera Cupban, különböző endurance viadalokon – beleértve a Le Mans-i 24 órást – és a DTM-ben is megfordult Rosenqvist bakancslistáján az IndyCar is ott szerepel.
„A tavalyi Indy Lights évem után azt mondtam magamnak, hogy valószínűleg valamikor visszatérek ide. Jelenleg bizonytalan, hogy mikor jön el ez a nap, de az IndyCar határozottan azon bajnokságok egyike, ahol profi autóversenyzőként vezetni akarsz. Remélem egyszer így is lesz.”

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough