Az Andretti Autosport megerősítette, valóban tárgyalnak a Chevrolet-val

Az Andretti Autosport megerősítette, valóban tárgyalnak a Chevrolet-val

Nem voltak alaptalanok a pletykák, Michael Andretti csapatának térfélváltása kapcsán.

A június végi, Road America-i hétvégén kezdődtek meg a találgatások arról, hogy az Andretti Autosport 2018-tól szakíthat jelenlegi motorpartnerével, a Hondával

Az információt olyan, megbízhatónak számító portálok is megerősítették, mint amilyen a Sports Business Daily, valamint az Autoweek, a közvetlen érintettek azonban a sajtó megkeresésére akkor még zömében kitérő választ adtak.

A Honda Performance Developement elnöke, Art St. Cyr pedig egyenesen úgy fogalmazott, hogy ez a hír az újdonság erejével hatott rá.

Most azonban nem más öntött tiszta vizet a pohárba, mint maga Michael Andretti, aki a RACER-nek adott nyilatkozatában elismerte, tényleg folyamatban vannak megbeszélések a Chevrolet képviselőivel.

“Igen, tárgyalunk velük és tartozom annyival a csapatomnak, valamint a szponzorainknak, hogy meghallgatom mit akarnak mondani” – mondta a csapattulajdonos. “Nagyszerű kapcsolatot ápoltunk korábban a Chevrolet-vel, de még semmilyen döntést nem hoztam.”

Az Andretti Autosport egyike volt azon csapatoknak, amelyek 2012-ben, az IndyCar motorfronton ismét többszereplőssé válásának évében hátat fordítottak az előző öt évben egyeduralkodó Hondának. A gárda a Chevrolet mellett tette le a voksát és Ryan Hunter-Reay révén rögtön meg is nyerték a széria bajnoki címét.

Andrettiék két évvel később visszatértek a Honda zászlaja alá, akikkel az elmúlt négy Indianapolis 500-ból hármat (Hunter-Reay-2014; Alexander Rossi-2016; Takuma Sato-2017) sikerült is behúzniuk.

A japán gyökerű márka tavaly egy újabb nagyágyút üdvözölhett ismét a soraiban a Chip Ganassi Racing képében a mindaddig kiemelt prioritást élvezett “falkavezér” Andretti Autosport mellett, miközben viszont a Chevrolet-nek csak egyetlen topcsapata, a Team Penske maradt.

14c.png

Hunter-Reay és Michael Andretti Torontóban

 

A csokornyakkendősök aero kitjével szembeni hátrányukat a Honda a motorerővel kompenzálta, az extra teljesítmény azonban óhatatlanul is meghibásodások sorozatához vezetett, amelyek forrását viszont mostanra a gyártónak sikerült definiálnia és a csapataik innentől fogva már a frissített erőforrást kapják kézhez.

Az eddigi gondok ellenére azonban, pusztán a statisztikákat nézve a Honda igazán meggyőző szezont produkál, lévén elmondhatják magukról, hogy mind az öt, alájuk tartozó gárdának (Andretti Autosport, Schmidt Peterson Motorsports, Dale Coyne Racing, RLL Racing, Chip Ganassi Racing) sikerült már idén futamgyőzelmet szereznie, beleértve magát az Indianapolis 500-at is. Az összetettet pedig jelenleg is vezetik a CGR négyszeres bajnoka, Scott Dixon által.

Ezzel szemben a három, teljes szezonos csapatot (Ed Carpenter Racing, AJ Foyt Racing, Team Penske) a soraiban tudó Chevrolet-nak csak utóbbiak révén sikerült eddig eljutnia a Victory Lane-re, miután 2017-ben már Roger Penske mind a négy versenyzője szálltott legalább egy elsőséget.

Az amerikai márka számára nyilvánvalóan rendkívül fontos lenne tehát, ha szert tehetnének még egy, nagy volumenű csapatra, akiknek segítségével kiegyenlítődhetnének az erőviszonyok növelve győzelmi esélyeiket a versenyzők, valamint a gyártók bajnokságában is.

A RACER rávilágított arra is, hogy Andrettiék – akiknek jelenlegi legmagasabban jegyzett versenyzője összetettben a hetedik helyen álló Takuma Sato, köszönhetően az Indy 500-on osztott dupla pontoknak – esetleges, sikerekkel kecsegtető visszatérése a Chevy-hez szponzorációs szempontból is előnyös lehet. A gárda autóin szemmel láthatóan nagyon kevés támogatói logó szerepel, az egyetlen, igazán jelentős háttérrel lényegében csak Hunter-Reay 28-as számú, DHL által finanszírozott gépe bír.

Fontos viszont megjegyezni, hogy ha Michael Andretti megegyezik a Chevrolet-val, akkor az egyet jelent Takuma Sato távozásával, akinek teljes IndyCar szereplése a Hondának köszönhető. A gyártó állítólag kétmillió dollárt fizet Andrettiéknek, valamint emellett ingyenes motorokat is biztosítanak nekik cserébe a japán versenyeztetetéséért.

A kérdés tehát az, hogy a szerződés nyélbe ütése után hol köthet ki a 101. Indianapolis 500 kétségkívül vonzó hátszéllel bíró győztese? Az biztos, hogy a majdani autóján a Honda logója fog díszelegni, de hogy ez az RLL Racing tervezett második teljes szezonos gépe lesz-e, amely a márka közreműködésével könnyedén megvalósulhat, vagy épp a Schmidt Peterson Motorsports 7-es számú, a Mikhail Aleshin körüli vitás helyzet révén már most erősen kérdőjeles autója, esetleg a Chip Ganassi Racing 10-ese, amelyet jelenleg vezető Tony Kanaan szerződése idén év végén lejár, netán a Dale Coyne Racing momentán az újonc Ed Jones által terelgetett 19-ese?

Nos, ez még a jövő zenéje, de egy biztos, az IndyCar 2017-es silly seasonja már öt futammal a bajnokság vége előtt teljes fordulatszámra kapcsolt.