Az Andretti Autosport szakíthat a Hondával?



Az IndyCar múlt vasárnapi, Road Americán rendezett Kohler GP-jét megelőzően nem a várható 55 körös viadal szolgáltatta a legnagyobb beszédtémát, sokkal inkább a széria egyik nagycsapata, amely a pletykák szerint hamarosan motorpartnert válthat.

 

Elsőként a Sports Business Daily vezető riportere, Adam Stern szellőztette meg Twitter profilján megbízható forrásokra hivatkozva, hogy az Andretti Autosport komolyan fontolgatja, véget vet együttműködésének a Hondával és a jövő évtől inkább visszatérne a rivális Chevrolet zászlaja alá.

A rendkívül jó kapcsolatrendszerrel bíró SBD a híresztelések kapcsán megkereste az egyik legfőbb érintettet, a Honda Performance Developementet, amelynek tisztviselői azonban szűkszavúan csak annyit reagáltak, jelenleg nincs tudomásuk arról, hogy bármely hozzájuk tartozó csapat is a váltáson gondolkodna.

A ‘nem zörög a haraszt’ elvét követve azonban Andrettiék potenciális váltása szélsebesen az IndyCar Road America-i paddockjának legforróbb témájává vált.

Az Autoweek állítása szerint egy másik, szintén a Hondával partnerségben álló csapat tulajdonosa megerősítette, hogy a négy teljes szezonos autóval versenyző Andretti Autosport nagy eséllyel az idény végén lezárja a gyártóval való, négy éve tartó kapcsolatát és visszatér a Chevy-hez.

Az Andretti Autosport már az IRL/IndyCarban teljesített első teljes, 2003-as szezonját is a Honda égisze alatt teljesítette és maradtak is velük egészen 2011-ig – igaz, 2006 után nem sok választásuk volt, lévén innentől fogva a japán gyökerű márka volt a széria egyetlen erőforrás-beszállítója.

Miután az IndyCar gyártók szempontjából 2012-ben a Chevy és a Lotus visszatérése révén ismét többszereplőssé vált, Andrettiék úgy döntöttek,  előbbi, csokornyakkendőre hasonlító logóval bíró céghez állnak át.

Bár a Chevrolet-vel – és Ryan Hunter-Reay közreműködésével – ‘12-ben megnyerték az IndyCar bajnoki címét, a közös munka azonban mégsem bizonyult hosszú életűnek, a gárda pedig 2014-ben ismét a Honda térfelén folytatta tovább, amikor – újra Hunter-Reay által – meg is nyerték az azévi Indy 500-at

 

rrra_1.jpg

Ryan Hunter-Reay

 

A következő évben debütált, a két gyártó által prezentált aero kitek finoman szólva sem váltották be a hozzá fűzött reményeket, ami végül odáig vezetett, hogy jövőre már újra egységes aerodinamikai elemekkel lép pályára a mezőny.

Az első aero kit éra során az egyik legélesebb kritikákat Andrettiék fogalmazták meg, mondván drágák és semmit sem tesznek hozzá a show-hoz.

A gárda az utóbbi négy Indianapolis 500-ból a Honda segítségével hármat megnyert (2014- Ryan Hunter-Reay; 2016 – Alexander Rossi; 2017 – Takuma Sato), összességében azonban a teljesítményük messze elmarad az általuk felállított mércétől. 

Az Andretti-Chevy újra-házasodásról szóló pletykákat a közvetlen érintettek közül senki nem akarta sem megerősíteni, sem pedig megcáfolni.

“Fogalmam sincs, hogy honnan indult ez az egész” – kommentálta Michael Andretti. “Jópofa dolog pletykákat indítani és terjeszteni, de nincs hozzáfűzni valóm.”

A Chevrolet térfeléről a GM Racing igazgatója, Mark Kent sem kívánt konkrétan állást foglalni.

“Nem beszélünk szerződésekről, ez a Chevrolet politikája” – mondta a szakember az Autoweeknek. “A jelenlegi felállásunk nagyon erős. Minden évben megvizsgáljuk a rendelkezésre álló opcióinkat és lehetőségeinket, de jelen pillanatban semmit nem tudunk mondani erről.”

c9akx5auiaenhv5.gif

 Alexander Rossi autójában megadja magát a Honda motor a 2017-es Long Beach-i fordulón

 

A HPD elnöke, Art St. Cyr meglepetten értesült a pletykákról, mondván először Road Americán hallott erről, a szintén Honda motorral versenyző RLL Racing társtulajdonosától, Bobby Rahaltól.

“Ez újdonság lenne számomra” – nyilatkozta St. Cyr Road Americán. “Ma reggel hallottam erről és ez minden. A szerződéseink változó hosszúságúak attól függően, hogy kikkel kötöttük azokat, de nem fogok kontraktusokról beszélni, sajnálom. Semmi jeléről nincs tudomásom ilyesminek. Nagyon magabiztos vagyok minden csapatunkat illetően és ha megnézik, hogy kik nyertek már idén a Hondával, azt kell mondanom, valamennyi gárdánk sikeresnek bizonyult.”

Tény és való, hogy a gyártóhoz tartozó összes alakulat elkönyvelhet már legalább egy győzelmet a 2017-es szezonban: a Dale Coyne Racing (Sébastien Bourdais) St. Petersburgben, a Schmidt Peterson Motorsports (James Hinchcliffe) Long Beach-en, az Andretti Autosport (Takuma Sato) az Indy 500-on, az RLL Racing (Graham Rahal) a detroiti duplaforduló mindkét futamán, a Chip Ganassi Racing pedig Scott Dixon révén Road Americán látta meg elsőként a kockás zászlót.

“[Andrettiékkel] megnyertük a legutóbbi két Indy 500-at, az utóbbi négyet tekintve ráadásul hármat is, ami óriási dolog” – folytatta St. Cyr. “Nyilvánvalóan [a csapat távozása] csalódáskeltő lenne, mivel annyi sikert értünk el közösen.”

Ryan Hunter-Reay vezető szerelője, Josh Freund viszont lényegében megerősítette, hogy a pletyka nem légből kapott.

“Ezek tárgyalások, így játszák ezt a játékot, de ez már az én hatáskörömön kívül esik.”

Rob Edwards, az Andretti Autosport ügyvezető igazgatója azonban tagad.

“Folyamatosan ezt hallom, de ennek nincs semmi értelme.”

Az Autoweek rámutatott arra, hogy nagyjából ugyanez a forgatókönyv zajlott le tavaly, amikor az első pletykák felütötték a fejüket annak kapcsán, hogy a Chip Ganassi Racing otthagyja a Chevrolet-t és 2017-től a Hondával folytatja.

Ezek a hírek végül igaznak is bizonyultak és a patinás gárda idén már újra a japánokkal dolgozik együtt.

Ezt a szakítást a Chevy nem titkoltan rosszul fogadta, mivel a CGR képében egyik élcsapatukat vesztettek el.

Ganassiék térfélváltását a hondás gárdák egy része sem nézte jó szemmel. Az SBD úgy tudja, hogy több alakulat is panaszkodott a háttérben, mivel úgy érezték, visszatérésével a CGR rögtön beelőzte őket a gyártónál való hierarchiában.

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy