Danica Patrick: Én is egy kib*szott ember vagyok!

A Stewart-Haas Racing versenyzője szemtől-szemben fakadt ki néhány, őt fújoló NASCAR rajongóra.

A Monster Energy NASCAR Cup poconói hétvégéjének legnagyobb vihart kavart sztoriját ezúttal nem pályán lezajlott incidens, hanem egy rajongó által a Facebookon élőben közvetített videó szolgáltatta.

A kvalifikációt követően készült felvételen Danica Patrick éppen a pit roadon sétált vissza csapata garázsa felé, amikor egy szurkoló autogram reményében megszólította. A férfit egy biztonságis megállította, a versenyzőnő pedig elutasított a kérését.

Ezt követően több, helyszínen tartozó rajongó hangos fújolással és füttyszóval illette Patricket, amit természetesen maga a 35 éves wisconsini is meghallott és váratlanul irányt változtatva egyenesen az elégedetlenkedők felé iramodott.

“Elég idős vagyok ahhoz, hogy ahelyett, hogy szó nélkül hagyjam a fújolást, inkább elmondjam nektek srácok, a tőlem telhető legjobbat csinálom” – közölte a szóban forgó nézőkhöz érve. “Úgy értem, ha igazi rajongók vagytok, akkor tudjátok, hogy én nem csak…. az én munkám nem az, hogy autogramot adjak, értitek? A munkám, hogy vezessem az autót és elmondjam a csapatfőnöknek, mi is a helyzet. Nem értékelem a fújolást, ez fájdalmas érzés számomra. Én egy kib*szott ember vagyok, tudjátok, mit jelent ez? Én is ember vagyok, akinek vannak érzései.”

Patrick még néhány szót váltott a szurkolókkal, majd elsétált.

Ezen a videón már csak az eset végkifejlete látható, miután az eredeti FB-Live felvételt időközben törölték 

 

A szurkolókat megosztotta az eset, sokan Patricket tartották hibásnak, mondván a rajongótáborának köszönheti a szponzorait. A másik oldal szerint azonban mindennek – így a drukkerekkel való interakcióknak is – megvan a maga helye és ideje.

“Vicces” – kommentálta a történteket egy Jenna Parris nevű rajongó az időközben eltávolított, eredeti videó alatt. “Én egyike voltam azoknak az embereknek, akik a charlotte-i verseny hetében együtt edzettek vele. Négy teljes órát töltött velünk, beszélgettünk, közös fotókat csináltunk, stb. A versenyzők nem tölthetik minden idejüket a pályán azzal, hogy autogramokat osztogatnak a rajongóknak. [A videóról] úgy tűnt, hogy a kvalifikáció után készült, ami azt jelentette, hogy Danicának muszáj volt a csapatához sietnie megbeszélésre. Minden, amit a felvételen látok csak egy rakás felnőtt picsogása azért, mert egy másik felnőtt embertől nem kaptak aláírást. Szintén viccesnek találtam, hogy amikor átsétált [a fújolók] közé, akkor hirtelen már senkinek nem volt akkora bátorsága és nagy szája. Ha nem kedvelitek, akkor minek akarjátok az autogramját? Ha én nem kedvelek egy pilótát, akkor az aláírásáért sem könyörgöm. Ahogyan ő is mondta, a versenyzők emberek, van munkájuk és ő éppen dolgozott. Ez csak egy aláírás. Nőjetek fel és viselkedjetek felnőttként, ne pedig egy hároméves gyerekként, aki épp nem kapta meg a cukorkáját.”

A 2017-es év Danica számára eddig meglehetősen keményen alakul. Rögtön a szezon előtt viharos körülmények között elvesztette főszponzorát, a Nature’s Bakery-t, amit követően csak a már meglévő, más támogatóinak köszönhette ő is és a csapat is, hogy az általa vezetett #10 Ford anyagi háttere biztosított maradt. Május végén aztán nagy meglepetésre sikerült az SHR-nek peren kívül megegyeznie a Nature’s Bakery-vel is, aminek értelmében a cég a későbbiekben nem csak Patrick autójára tér vissza, de Clint Bowyer gépén is kiemelten lesz jelen. A hírek szerint azonban a felek nem hirtelen világosodtak meg annak kapcsán, hogy ez a partnerség valójában mégis remek ötlet, hanem a jogászok kalkulációja alapján jöttek rá, hogy a limitált számú futamokra korlátozódó folytatás anyagi értelemben sokkal kifizetőtőbb, mint egy esetleges, több millió dolláros perköltség.

Danica jövője azonban ennek ellenére továbbra is kérdéses. A versenyzőnő a 2017-es szezon elmúlt futamain – többször önhibáján kívül – komoly baleset szenvedő alanyává vált, amelyek révén potenciálisan jó eredményeknek is búcsút mondhatott.

Patrick idei eddigi legjobb helyezése egy 10. pozíció a június 4-ei, doveri futamról.

Érvényben lévő szerződése a Stewart-Haas Racinggel 2018 végén jár le, a megbízhatónak tekinthető Sports Business Journal értesülései szerint azonban jelenleg is folynak az egyeztetések arról, hogy ennek a kontraktusnak már egy évvel korábban, tehát az idei év végén véget vetnek.

 

 

 

kép: NASCAR

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy