Alonso nem aggódik a Honda motorok megbízhatósága miatt

Alonso nem aggódik a Honda motorok megbízhatósága miatt

Az Indianapolis 500-at megelőző utolsó, pénteki edzés sem múlhatott el egy Honda erőforrás szomorú halála nélkül.

A Carb Day-en rendezett egyórás gyakorlás során a Schmidt Peterson Motorsports versenyzőjének, James Hinchcliffe-nek autójában mondta fel a szolgálatot a motor látványos füstfelhő kíséretében. Ezen meghibásodás csak az elmúlt két hetet nézve immár a hetedik volt a sorban a Honda számára, ami nem titkoltan nyugtalansággal tölti el a márka zászlaja alá tartozó csapatokat. 

“Biztos vagyok benne, hogy mindenki aggódik” – nyilatkozta az AP-nek a vasárnapi versenyt pole-ból megkezdő Scott Dixon. “Ez a probléma már az elmúlt pár napban, sőt, valójában hetekben fennáll. Vagy akár mondhatnánk, hogy az év eleje óta.”

Csak a Május Hónap eseményeit nézve: a Honda erőforrás hibája miatt kellett feladnia az IMS roadján rendezett IndyCar Grand Prix-t Sébastien Bourdais-nak és Charlie Kimballnak, az Indy 500-ra való felkészülés során pedig Graham Rahal, Oriol Servia, Jack Harvey, Fernando Alonso és most James Hinchcliffe is váratlan meghibásodással kényszerült szembenézni.

“Ez az, aminek látszik” – folytatta a Chip Ganassi Racing #9 Dallara-Hondáját vezető új-zélandi. “Úgy tűnik, kicsit véletlenszerűek a problémák. Nyilvánvalóan egyáltalán nem megnyugtató a helyzet. Nem egy rövid versenyről van szó, tehát megbízhatóság terén kemény dolog konstansan magas fordulatszámot produkálni, ezért [a motorgondok] mindenki fejében ott motoszkálnak a Hondánál.” 

A gyártó mérnökei már feltártak néhány közös pontot a tönkrement motoroknál, a problémák egzakt kiváltó okát azonban még nem sikerült definiálni. Egyes erőforrások több száz mérföld után adták fel a harcot, mások viszont már alig néhány kör után.

bll.png

James Hinchcliffe és a füstölő Honda motor 

 

Biztonsági okokból a pénteki edzés előtt a Honda arra kérte a csapatait, hogy lehetőleg ne fussanak 40 körnél többet, ami – tekintve, hogy az Indy 500 rajtjáig alig két nap volt hátra – nem éppen kedvező szituációt sejtet. Pláne, ha hozzátesszük, hogy a Hinchcliffe autójában dolgozott motorban kevesebb, mint 30 kör volt a meghibásodás pillanatában.

“Örülök neki, hogy [üzemidőt tekintve] nem 20 perccel később történt, mert az már az 500 ötödik köre lett volna” – kommentálta a kanadai versenyző. “Új erőforrást teszünk be, mást nem tudunk csinálni.”

Az Andretti Autosport vezető csapatmenedzsere, Rob Edwards maga is bevallotta, hogy nem teljesen nyugodt a rejtélyes hibák sorozatát látva, ugyanakkor örül is annak, hogy Hinchcliffe motorja az edzésen adta meg magát, így a Honda szakembereinek legalább újabb lehetőségük nyílt arra, hogy még a zöld zászló előtt tovább vizsgálódhassanak.

“Inkább ma, mintsem vasárnap az első pár körben” – bólogatott Edwards.

A Honda körüli problémák óhatatlanul is humorforrássá váltak Fernando Alonso kapcsán, akinek az F1-ben eltöltött utóbbi időszakában már bőven alkalma nyílt tapasztalatot szerezni a motorhibák hálátlan témakörében.

A McLaren-Honda-Andretti versenyzője azonban nem aggódik.

“Addig rendben van, amíg a probléma az edzésen jön elő” – mondta a spanyol, akinek autójában a múlt vasárnapi kvalifikáció előtt, az utolsó pillanatban kellett erőforráscserét eszközölni. “Másik megközelítésből, ha a mai edzés tíz perccel rövidebb lett volna, akkor [Hinchcliffe motorjának elfüstölésére] a felvezető körön került volna sor. Szóval jó dolog, hogy ezek a gyakorlások során buknak ki. Nem aggódunk, nem gondolunk erre a problémára és én száz százalékig biztos vagyok abban, hogy a versenyen minden rendben lesz.”

 

 

képek: IndyCar, ABC