Kanaan: Az Indy 500 egy hosszú verseny sárga zászlókkal
A Chip Ganassi Racing veteránját faggatta a Reddit közössége.
A 101. Indianapolis edzéshetének és kvalifikációjának végeztével a mezőny tagjaira ezekben a napokban már médiamegjelenések tucatjai várnak.
Ennek részeként kedden a 2013-as Indy 500 győztese, Tony Kanaan – aki most vasárnap a hetedik helyről rajtolhat – egy rendhagyó kérdezz-felelek erejéig az “internet kezdőoldalának” népe elé vetette magát, hogy kielégítse az ott tobzódó rajongóinak kíváncsiságát.
K: Az én kérdésem, hogy ha beleszólásod lenne a következő generációs Indy autó tervezésébe, akkor milyen változásokat eszközölnél?
TK: A 90-es évekbeliekkel tenném hasonlatossá. Régivágású vagyok.
K: Régóta kíváncsi vagyok arra, hogy mit eszel és iszol a versenyek előtt?
TK: Sima tésztát és grillezett csirkét elektrolitos sportitallal.
K: Szívesen látnál valamiféle virtuális safety cart, vagy Code 60-t az IndyCarban? Engem egy kicsit meglep, hogy nem szorgalmazza ezt több versenyző, különösen, amikor az élen állók szívják meg a rosszkor jött sárgákat.
TK: Nekem tetszik az a formátumunk, ami most van.
K: Ismerjük az Indy-karrieredet, de nem sokat tudunk az idáig vezető utadról. Mi volt a legnagyobb léc, amit meg kellett ugranod ehhez a szinthez? Feltörekvő versenyzőként el tudtad képzelni, hogy eljutsz az IndyCarig?
TK: A legnagyobb léc az volt, hogy a családomtól és a barátaimtól távol kellett élnem. Elhagytam az országomat, nem beszéltem a nyelvet és senkit sem ismertem.
[A második kérdésre] Mindig hittem, hogy meg tudom csinálni, de abban nem voltam biztos, hogy végül sikerül is.
K: Ha hozzáadhatnál egy pályát a 2018-as versenynaptárhoz, akkor melyiket választanád?
TK: Laguna Seca.
K: Alonso átruccanásának szellemében, ha vezethetnél egy F1-es versenyen, akkor melyik lenne az?
TK: Brazília.
K: Ha lehetőséged lenne arra, hogy visszamenj az időben és versenyezz az Indy 500-on, akkor melyik évtizedet választanád?
TK: A 60-as éveket, mert akkor még tényleg dolgoztál az autódon, tulajdonképpen mindent csinálnod kellett. Azok voltak az igazi srácok. Nagyon veszélyes volt akkoriban.
K: Milyen gyakran mész fel a YouTube-ra régi autóversenyekről szóló videókat nézni? Mindig is töprengtem azon, hogy a versenyzők talán még nagyobb kockák ebben a tekintetben, mint mi, rajongók.
TK: Minden alkalommal, ha a repülőtéren vagyok, ami lényegében egyenlő a mindennapi életemmel.
K: Láttam, amikor megviccelted Marcót [Andretti] egy kamionkürttel. Végrehajtottál már valamilyen csínytevést Alonso ellen is?
TK: Még nem, de a verseny utáni hétfő éjjel mindig van egy bankett…
K: Azon autófestések közül, amikkel eddig vezettél, melyik a kedvenced? És mire emlékszel leginkább az első indianapolisi utadból?
TK: A McDonald’s autó 1999-ből. Az első indianapolisi emlékem pedig, hogy mennyire szűknek is tűnik a pálya, amikor a lelátók tele vannak a nézőkkel.
K: Mit gondolsz, melyik versenyeden vezettél a legjobban?
TK: A 2013-as Indy 500-on.
K: Szeretnéd, hogy az IndyCarban is bevezetésre kerüljön a szervókormány, és ez milyen hatással lenne a köridőkre? A szervó jelentősen csökkentené a fizikai megerőltetés mértékét a versenyzők számára?
TK: Igen, szeretném a szervókormányt. Nem hiszem, hogy ez bármi változást hozna a köridők terén. A kimerülés tekintetében viszont biztosan segítene.
K: Forma-1 rajongóként kérdem, akinek új az IndyCar: Mi a legfontosabb dolog, amit tudnom kell, mielőtt megnézem az Indy 500-at?
TK: Ez egy hosszú verseny és vannak sárga zászlóink.
K: Azután, hogy 2002-ben megkezdted az [IRL] IndyCar karriered, milyen nagymértékű változásokra számítottál, amin a sportág a következő 15 éves periódus során keresztülmegy, ha egyáltalán ennyire előre gondolkodtál? Hajrá a második 500-as győzelmedért!
TK: A biztonság és a sebesség. Mindkettőt tovább kellene növelni. Azt viszont nem akarom látni, hogy az autókat robotok vezetik, mert akkor nem lenne munkám.
képek: IndyCar
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough