A NASCAR Cup átköltözhet az IMS roadjára?
Az eddigi információk alapján a NASCAR még ezen hónap, tehát május elejére ígérte a főkategória, a Monster Energy NASCAR Cup 2018-as versenynaptárának végleges leleplezését.
A Sports Business Daily riportere, Adam Stern azonban a minap Twitterén megszellőztette, hogy a jövő évi menetrend hivatalos bejelentése nagy valószínűséggel az eredeti tervekhez képest csúszni fog. Az általánosságban véve mindig jól értesült Stern – aki többek között elsőként hozta nyilvánosságra a NASCAR által idén bevezetett, radikális szabálymódosítások részleteit is – belső forrásokra hivatkozva ugyanis arról számolt be, hogy a késlekedés oka a Cup indianapolisi versenye körüli bizonytalanságban keresendő.
Az Indianapolis Motor Speedway-en rendezendő forduló időpontjaként előzetesen 2018. július 22-ét jelölték meg, mostanra azonban kiderült, hogy ez még korántsem tekinthető véglegesnek, miután a pálya arra kérte a NASCAR-t, hogy a Brickyard 400-at néhány héttel tolják el.
A dátumbéli viták mellett ráadásul a szervezet komolyan fontolgatja, hogy a futamot, amelyet 1994 óta bonyolítanak le az IMS 2.5 mérföldes oválján a jövő évtől már a létesítmény belső, 2.439 mérföld hosszú, 14 kanyarból álló road vonalvezetésére teszik át.
Ez utóbbi pálya 2013-ban, az IndyCar kedvéért esett át egy igazán jelentős átalakításon, 2014-től pedig már a széria IndyCar Grand Prix névre hallgató versenyének ad otthont, amely nem hivatalosan az Indianapolis 500 progamsorozata, a Május Hónap nyitóeseményének is tekinthető.
Érdekesség, hogy ha a NASCAR valóban megejti ezt a váltást, akkor a Cup első, indianapolisi road futamára pontosan az első Brickyard 400 25. évfordulóján kerül sor.
A Brickyard 400 1994-es megrendezése történelmi jelentőségű volt, miután mindaddig az egyetlen verseny, amelyet az IMS-en lebonyolítottak az Indianapolis 500 volt. A kezdeti sikert követően a futamot számos kritika érte és éri a mai napig az unalomba fulladó körözés miatt, ami nagyban hozzájárult a helyszíni nézettség drasztikus csökkenéséhez.
Tavasszal olyan hírek is felröppentek, miszerint a Cup jövőre a Charlotte Motor Speedway road pályáján is bemutatkozik. A projekt kapcsán pedig már az első tesztekre is sor került többek között AJ Allmendinger részvételével. Ha ezen verseny – valamint az indianapolisi átköltözés – egyaránt megvalósulna, akkor az azt jelentené, hogy egyik évről a másikra megduplázódna a jobbkanyarokat is tartalmazó vonalvezetések száma a NASCAR csúcskategóriájában.
Jelenleg Watkins Glen és Sonoma képében két road pálya szerepel a bajnokság menetrendjében.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough