Újabb két nevezés vált bizossá a 101. Indianapolis 500-on
A Juncos Racing is megnevezte a legendás versenyen indítandó pilótapárosát, mindez pedig azt jelenti, hogy már csak egyetlen hely vár megerősítésre a tradicionálisan 33 fős mezőnyben.
Az argentín Ricardo Juncos tulajdonában lévő gárda februárban jelentette be hivatalosan, hogy idén végre beteljesítik régóta dédelgett álmukat és két autóval is bemutatkoznak a legmagasabb kategóriában, vagyis az IndyCarban, az első versenyük pedig nem más lesz, mint a 101. Indianapolis 500.
A széria elsőszámú nevelősorozatából, az Indy Lights-ból ismert Juncos Racing debütálását annak köszönheti, hogy fel tudták vásárolni a szezon előtt megszűnt KV Racing versenygépeit és felszerelésének túlnyomó többségét, emellett pedig a csapat egykori dolgozói közül is több szakembert leszerződtettek.
Most az utolsó kérdés végére is pont került, miután a Juncos bemutatta azt a két pilótát, akikkel nekivágnak fennállásuk eddigi legfontosabb futamának.
A 17-es számú Dallara-Chevy volánja mögött az ötszörös Indy 500 résztvevő Sebastian Saavedra léphet pályára (lásd. nyitókép), akinek indulását ezúttal is elkötelezett támogatója, Gary Peterson tette lehetővé. A 26 éves kolumbiai ennek megfelelően az AFS Racing/Juncos Racing közös égisze alatt vághat neki a versenynek, amelyen eddig elért legjobb eredménye egyébként egy 15. hely még 2014-ből.
“Gyerünk, hozzuk ki belőle a legtöbbet” – mondta a bejelentést követően Saavedra. “Leírhatatlanul hálás vagyok Ricardónak [Juncos], hogy motiválta Gary-t [Peterson] a visszatérésre. Hihetetlen programunk van egy hihetetlen személyzettel, ami igazán jó esélyt ad arra, hogy versenyképesek legyünk.”
Az AFS 2016-ban is készült az Indianapolis 500-ra, projekt azonban túlságosan későn állt össze, az idő rövidsége miatt pedig rájöttek, hogy nem tudnának olyan teljesítményt nyújani, mint amit elvárnának maguktól, ezért inkább a visszalépés mellett döntöttek. Mindehhez pedig még hozzájött Sebastian személyes tragédiája is.
“Minden erőfeszítést beleraktunk amit tavaly nem tudtunk. Január elseje óta megállás nélkül dolgozunk, reméljük a május hónap során ezt meg is tudjuk mutatni.”
Saavedra nehéz időszakon van túl, hiszen tavaly daganatos betegség következtében elvesztette imádott édesapját.
“Nagyon kemény időszak volt, minden ami történt. Az Indy 500-at két nappal apu halála előttig nem adtuk fel. Mindig is harcoltunk és úgy döntöttünk, idén is ezt fogjuk csinálni. Apu volt az edző, a menedzser, ő volt minden. Az utolsó négy hónapjában nem akartam mást, mint mellette lenni.”
Spencer Pigot #11 Dallara-Chevy-je
A fiatal versenyző számára Gary Peterson nem csak egy szponzor/mentor szerepet tölt be, de egyfajta második édesapjaként is tekint rá, akinek oroszlánrésze volt abban is, hogy létrejött a Juncosszal való megállapodás.
“Sebastiannal ugyanazt a kultúrát képviseljük, mivel mindketten latin-amerikaiak vagyunk” – magyarázta Ricardo Juncos. “Ugyanazt a nyelvet beszéljük, nagyon sok a közös bennünk. Ő még mindig nagyon fiatal, de már ötször is részt vett az Indy 500-on. Megvan a kellő tapasztalata és most már elég érett is ahhoz, hogy a múltban történt jó és rossz dolgokból tanuljon, ezt pedig belefektesse ebbe az Indy 500-ba. Nagyszerű lehetőség ez mindannyiunk számára.”
A Juncos másik gépét az a Spencer Pigot foglalhatja el, aki alig néhány héttel ezelőtt még úgy fogalmazott, isteni csodára lenne szüksége ahhoz, hogy ülést kapjon a legendás versenyre.
A 23 éves amerikai az idei IndyCar szezonban az Ed Carpenter Racingnél teljesít szolgálatot, mint a csapattulajdonos/oválversenyző Carpenter utcai és épített pályás váltótársa a #20 Dallara-Chevy-ben. Az eredeti tervek szerint úgy volt, hogy az ECR egy harmadik autót is indít Indianapolis-ban, amelyet Pigot kapott volna meg, mígnem kiderült, hogy nem áll rendelkezésre elegendő kasztni ezen programhoz. Ennek oka a most már a Team Penske-nek vezető Josef Newgarden tavalyi texasi balesetében keresendő, akinek sikerült javíthatatlanra törnie az alatta dolgozott technikát. Ebből adódóan pedig Carpenteréknek mindössze négy használható autója maradt, aminek kapcsán arra jutottak, hogy finoman szólva is hazárdírozás lenne ha három géppel állnának hadrendbe, miközben csak egyetlen tartalék állna rendelkezésre.
Így került partvonalra az Indy 500 bemutatkozását tavaly, a 2015-ös Indy Lights címével járt díjazás részeként megejtett Pigot. Jött azonban a lehetőség a Juncos Racingtől, Carpenter pedig ígéretéhez híven erre a versenyre szó nélkül beleegyezett abba, hogy az ifjú tehetség egy konkurens csapatnál méresse meg magát.
Az Indianapolis 500 nevezési listájának harmincharmadik bejelentett tagja várhatóan a Lazier Partners Racing Dallara-Chevy-jével érkező Buddy Lazier lesz. A verseny 1996-os győztese 2013 óta visszatérő vendége saját csapatával a Brickyardnak, noha folyamatosan anyagi problémákkal küszködnek, 2015-ben pedig – amikor 34 nevezés érkezett – sajnálatos módon ő lett az az egyetlen, aki nem jutott be a mezőnybe.
Lazier idei részvétele sokáig erősen kérdéses volt köszönhetően a minden eddiginél nagyobb financiális gondoknak, a hírek szerint azonban az IMS-t, az IndyCart, egyben pedig az Indy 500 jogait birtokló Hulman & Company anyagi segítséget nyújt számukra. Persze nem puszta szívjóságból teszik mindezt, hanem azért, nehogy megessen az a csúfság, hogy nem lesz meg a tradicionálisan 33 fős létszám.
A dolgok jelen állása szerint ugyanis egyetlen csapat sem dolgozik már további Indianapolis 500-as programon, tehát – hacsak valami igazán váratlan nem történik – idén sem lesz kieséssel járó tétje a kvalifikációnak.
A 101. Indianapolis 500 mezőnye:
Csapat |
Autó száma |
Motor/aero kit |
Versenyző |
|
|
|
|
AJ Foyt Enterprises |
#4 |
Chevy |
Conor Daly |
AJ Foyt Enterprises |
#14 |
Chevy |
Carlos Munoz |
AJ Foyt Enterprises |
#40 |
Chevy |
Zach Veach |
Andretti Autosport |
#26 |
Honda |
Takuma Sato |
Andretti Autosport |
#28 |
Honda |
Ryan Hunter-Reay |
Andretti Autosport/Lendium |
#27 |
Honda |
Marco Andretti |
McLaren Honda Andretti |
#29 |
Honda |
Fernando Alonso |
Michael Shank Racing/Andretti Autosport |
#50 |
Honda |
Jack Harvey |
Andretti Autosport/Curb Agajanian |
#98 |
Honda |
Alexander Rossi |
Chip Ganassi Racing |
#8 |
Honda |
Max Chilton |
Chip Ganassi Racing |
#10 |
Honda |
Tony Kanaan |
Chip Ganassi Racing |
#9 |
Honda |
Scott Dixon |
Chip Ganassi Racing |
#83 |
Honda |
Charlie Kimball |
Dale Coyne Racing |
#18 |
Honda |
Sébastien Bourdais |
Dale Coyne Racing |
#19 |
Honda |
Ed Jones |
Dale Coyne Racing |
#63 |
Honda |
Pippa Mann |
Dreyer&Reinbold Racing |
#24 |
Chevy |
Sage Karam |
Ed Carpenter Racing |
#20 |
Chevy |
Ed Carpenter |
Ed Carpenter Racing |
#21 |
Chevy |
JR Hildebrand |
Harding Racing |
#88 |
Chevy |
Gabby Chaves |
Juncos Racing/AFS Racing |
#17 |
Chevy |
Sebastian Saavedra |
Juncos Racing |
#11 |
Chevy |
Spencer Pigot |
Lazier Partners Racing (megerősítésre vár) |
#49 |
Chevy |
Buddy Lazier |
RLL Racing |
#15 |
Honda |
Graham Rahal |
RLL Racing |
#16 |
Honda |
Oriol Servia |
Schmidt Peterson Motorsports |
#5 |
Honda |
James Hinchcliffe |
Schmidt Peterson Motorsports |
#7 |
Honda |
Mikhail Aleshin |
Schmidt Peterson Motorsports |
#77 |
Honda |
Jay Howard |
Team Penske |
#1 |
Chevy |
Simon Pagenaud |
Team Penske |
#2 |
Chevy |
Josef Newgarden |
Team Penske |
#3 |
Chevy |
Helio Castroneves |
Team Penske |
#22 |
Chevy |
Juan Pablo Montoya |
Team Penske |
#12 |
Chevy |
Will Power |
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough