Újabb két nevezés vált bizossá a 101. Indianapolis 500-on

Újabb két nevezés vált bizossá a 101. Indianapolis 500-on

A Juncos Racing is megnevezte a legendás versenyen indítandó pilótapárosát, mindez pedig azt jelenti, hogy már csak egyetlen hely vár megerősítésre a tradicionálisan 33 fős mezőnyben.

Az argentín Ricardo Juncos tulajdonában lévő gárda februárban jelentette be hivatalosan, hogy idén végre beteljesítik régóta dédelgett álmukat és két autóval is bemutatkoznak a legmagasabb kategóriában, vagyis az IndyCarban, az első versenyük pedig nem más lesz, mint a 101. Indianapolis 500.

A széria elsőszámú nevelősorozatából, az Indy Lights-ból ismert Juncos Racing debütálását annak köszönheti, hogy fel tudták vásárolni a szezon előtt megszűnt KV Racing versenygépeit és felszerelésének túlnyomó többségét, emellett pedig a csapat egykori dolgozói közül is több szakembert leszerződtettek.

Most az utolsó kérdés végére is pont került, miután a Juncos bemutatta azt a két pilótát, akikkel nekivágnak fennállásuk eddigi legfontosabb futamának.

A 17-es számú Dallara-Chevy volánja mögött az ötszörös Indy 500 résztvevő Sebastian Saavedra léphet pályára (lásd. nyitókép), akinek indulását ezúttal is elkötelezett támogatója, Gary Peterson tette lehetővé. A 26 éves kolumbiai ennek megfelelően az AFS Racing/Juncos Racing közös égisze alatt vághat neki a versenynek, amelyen eddig elért legjobb eredménye egyébként egy 15. hely még 2014-ből.

“Gyerünk, hozzuk ki belőle a legtöbbet” – mondta a bejelentést követően Saavedra. “Leírhatatlanul hálás vagyok Ricardónak [Juncos], hogy motiválta Gary-t [Peterson] a visszatérésre. Hihetetlen programunk van egy hihetetlen személyzettel, ami igazán jó esélyt ad arra, hogy versenyképesek legyünk.”

Az AFS 2016-ban is készült az Indianapolis 500-ra, projekt azonban túlságosan későn állt össze, az idő rövidsége miatt pedig rájöttek, hogy nem tudnának olyan teljesítményt nyújani, mint amit elvárnának maguktól, ezért inkább a visszalépés mellett döntöttek. Mindehhez pedig még hozzájött Sebastian személyes tragédiája is.

“Minden erőfeszítést beleraktunk amit tavaly nem tudtunk. Január elseje óta megállás nélkül dolgozunk, reméljük a május hónap során ezt meg is tudjuk mutatni.”

Saavedra nehéz időszakon van túl, hiszen tavaly daganatos betegség következtében elvesztette imádott édesapját.

“Nagyon kemény időszak volt, minden ami történt. Az Indy 500-at két nappal apu halála előttig nem adtuk fel. Mindig is harcoltunk és úgy döntöttünk, idén is ezt fogjuk csinálni. Apu volt az edző, a menedzser, ő volt minden. Az utolsó négy hónapjában nem akartam mást, mint mellette lenni.”

sp.jpg

Spencer Pigot #11 Dallara-Chevy-je 

 

A fiatal versenyző számára Gary Peterson nem csak egy szponzor/mentor szerepet tölt be, de egyfajta második édesapjaként is tekint rá, akinek oroszlánrésze volt abban is, hogy létrejött a Juncosszal való megállapodás.

“Sebastiannal ugyanazt a kultúrát képviseljük, mivel mindketten latin-amerikaiak vagyunk” – magyarázta Ricardo Juncos. “Ugyanazt a nyelvet beszéljük, nagyon sok a közös bennünk. Ő még mindig nagyon fiatal, de már ötször is részt vett az Indy 500-on. Megvan a kellő tapasztalata és most már elég érett is ahhoz, hogy a múltban történt jó és rossz dolgokból tanuljon, ezt pedig belefektesse ebbe az Indy 500-ba. Nagyszerű lehetőség ez mindannyiunk számára.”

A Juncos másik gépét az a Spencer Pigot foglalhatja el, aki alig néhány héttel ezelőtt még úgy fogalmazott, isteni csodára lenne szüksége ahhoz, hogy ülést kapjon a legendás versenyre.

A 23 éves amerikai az idei IndyCar szezonban az Ed Carpenter Racingnél teljesít szolgálatot, mint a csapattulajdonos/oválversenyző Carpenter utcai és épített pályás váltótársa a #20 Dallara-Chevy-ben. Az eredeti tervek szerint úgy volt, hogy az ECR egy harmadik autót is indít Indianapolis-ban, amelyet Pigot kapott volna meg, mígnem kiderült, hogy nem áll rendelkezésre elegendő kasztni ezen programhoz. Ennek oka a most már a Team Penske-nek vezető Josef Newgarden tavalyi texasi balesetében keresendő, akinek sikerült javíthatatlanra törnie az alatta dolgozott technikát. Ebből adódóan pedig Carpenteréknek mindössze négy használható autója maradt, aminek kapcsán arra jutottak, hogy finoman szólva is hazárdírozás lenne ha három géppel állnának hadrendbe, miközben csak egyetlen tartalék állna rendelkezésre.

Így került partvonalra az Indy 500 bemutatkozását tavaly, a 2015-ös Indy Lights címével járt díjazás részeként megejtett Pigot. Jött azonban a lehetőség a Juncos Racingtől, Carpenter pedig ígéretéhez híven erre a versenyre szó nélkül beleegyezett abba, hogy az ifjú tehetség egy konkurens csapatnál méresse meg magát.

Az Indianapolis 500 nevezési listájának harmincharmadik bejelentett tagja várhatóan a Lazier Partners Racing Dallara-Chevy-jével érkező Buddy Lazier lesz. A verseny 1996-os győztese 2013 óta visszatérő vendége saját csapatával a Brickyardnak, noha folyamatosan anyagi problémákkal küszködnek, 2015-ben pedig – amikor 34 nevezés érkezett – sajnálatos módon ő lett az az egyetlen, aki nem jutott be a mezőnybe.

Lazier idei részvétele sokáig erősen kérdéses volt köszönhetően a minden eddiginél nagyobb financiális gondoknak, a hírek szerint azonban az IMS-t, az IndyCart, egyben pedig az Indy 500 jogait birtokló Hulman & Company anyagi segítséget nyújt számukra. Persze nem puszta szívjóságból teszik mindezt, hanem azért, nehogy megessen az a csúfság, hogy nem lesz meg a tradicionálisan 33 fős létszám.

A dolgok jelen állása szerint ugyanis egyetlen csapat sem dolgozik már további Indianapolis 500-as programon, tehát – hacsak valami igazán váratlan nem történik – idén sem lesz kieséssel járó tétje a kvalifikációnak.

 

A 101. Indianapolis 500 mezőnye:

 

 

Csapat

Autó száma

Motor/aero kit

Versenyző

 

 

 

 

AJ Foyt Enterprises

#4

Chevy

Conor Daly

AJ Foyt Enterprises

#14

Chevy

Carlos Munoz

AJ Foyt Enterprises

#40

Chevy

Zach Veach

Andretti Autosport

#26

Honda

Takuma Sato

Andretti Autosport

#28

Honda

Ryan Hunter-Reay

Andretti Autosport/Lendium

#27

Honda

Marco Andretti

McLaren Honda Andretti

#29

Honda

Fernando Alonso

Michael Shank Racing/Andretti Autosport

#50

Honda

Jack Harvey

Andretti Autosport/Curb Agajanian

#98

Honda

Alexander Rossi

Chip Ganassi Racing

#8

Honda

Max Chilton

Chip Ganassi Racing

#10

Honda

Tony Kanaan

Chip Ganassi Racing

#9

Honda

Scott Dixon

Chip Ganassi Racing

#83

Honda

Charlie Kimball

Dale Coyne Racing

#18

Honda

Sébastien Bourdais

Dale Coyne Racing

#19

Honda

Ed Jones

Dale Coyne Racing

#63

Honda

Pippa Mann

Dreyer&Reinbold Racing

#24

Chevy

Sage Karam

Ed Carpenter Racing

#20

Chevy

Ed Carpenter

Ed Carpenter Racing

#21

Chevy

JR Hildebrand

Harding Racing

#88

Chevy

Gabby Chaves

Juncos Racing/AFS Racing

#17

Chevy

Sebastian Saavedra

Juncos Racing

#11

Chevy

Spencer Pigot

Lazier Partners Racing (megerősítésre vár)

#49

Chevy

Buddy Lazier

RLL Racing

#15

Honda

Graham Rahal

RLL Racing

#16

Honda

Oriol Servia

Schmidt Peterson Motorsports

#5

Honda

James Hinchcliffe

Schmidt Peterson Motorsports

#7

Honda

Mikhail Aleshin

Schmidt Peterson Motorsports

#77

Honda

Jay Howard

Team Penske

#1

Chevy

Simon Pagenaud

Team Penske

#2

Chevy

Josef Newgarden

Team Penske

#3

Chevy

Helio Castroneves

Team Penske

#22

Chevy

Juan Pablo Montoya

Team Penske

#12

Chevy

Will Power