Négy új versenyhelyszín szerepel az IndyCar radarján

Négy új versenyhelyszín szerepel az IndyCar radarján

Mark Miles továbrra is teljes erőbedobással dolgozik azon, hogy a szériát nemzetközi vizekre terelje.

 

Az IndyCar anyacégének, a Hulman & Co.-nak vezérigazgatója 2012-es hivatalba lépésének első pillanatától kiemelt prioritásként kezeli a bajnokság versenynaptárának Egyesült Államokon kívüli bővítését.

A széria kapcsán már a tavalyi évben felmerült egy esetleges kínai, utcai forduló beiktatása, aminek helyszínéül Peking Fengtal körzete szolgált volna. A projekt már az első pillanattól fogva negatív visszhangra lelt, emlékeztetve arra, hogy az IndyCar öt évvel ezelőtt, még Randy Bernard irányítása alatt már szervezett egy futamot az ázsiai országban, a helyileg Qingdaóban kiírt eseményt azonban az utolsó pillanatban törölni kellett, miután a város úgy döntött, erőforrásaikat inkább egy sörfesztivál megrendezésére csoportosítják át.

A 2016-ban felröppent, Beijing 600 néven emlegetett versenyt az IndyCar eredetileg még ugyanabban az évben képzelte el, a bajnokavató, sonomai szezonzáró után körülbeül két héttel, egy bemutatófutam formájában. Miles-ék azonban végig igyekezek leszögezni, hogy csak abban az esetben vágnak bele, ha minden probléma – különösképpen a gazdasági jellegűek – megoldásra talál.

Előrelátható módon nem így történt, a pontozáson kívüli, pekingi viadalból pedig nem lett semmi.

A vezérigazgató – aki eleinte konkrétan egy többfutamos, kínai minisorozatot is vizionált – kihasználva a Fernando Alonso miatti globális médiafelhajtást, az elmúlt hét folyamán Európában turnézott, ahol több ország médiaképviselőivel, valamint műsorközlőivel tárgyalt. Konkrét versenyt azonban az öreg kontinentsen egyelőre nem tervez a széria, a megbeszélések fő csapásvonalát a jövőbeli televíziós csomagok kérdésköre jelentette.

Ennek egyik oka abban rejlik, hogy az IndyCar a nemzetközi futamokat továbbra is a tényleges amerikai szezon előtti, februári időszakra szánja, amely időszak a klíma szempontjából finoman szólva sem alkalmas egy európai versenyhétvége beiktatásra.

A világ más pontjai, köztük a már szóba került Kína azonban továbbra is ott szerepel azon a bizonyos asztalon, de ezt a témát az IndyCar a múltból okulva jelentős óvatossággal kezeli.

rra_3.jpg

Miles a Motorosportnak adott legfrissebb interjújában elárulta, hogy folyamatban vannak tárgyalások az IndyCar és a kínai Mitime csoport között, amelyek tárgya nem csak egy új verseny, de általánosságban véve a motorsport fellendítése az országban.

A szakember ugyanakkor leszögezte, még nagyon korai lenne azt mondani, hogy közel állnak a végleges megállapodáshoz, jelen állás szerint pedig az esetleges kínai futam megvalósulása 2019 előtt nem valószínű.

Miles elmondása szerint a Mitime, a tervezett projekt leendő partnereként nem csak a verseny iránt mutat elkötelezettséget, de több egyéb mellett szintén szerepet vállalhat az IndyCar kínai televíziós terjeszkedésében.

“A Mitime csoportot a Geely Motors vezetője indította el, amely a legnagyobb, kormányzattól független autógyártással foglalkozó cég Kínában. Hatalmas mértékű összeszerelési munkák folynak ott és nagyon komolyan gondolják a velünk való kapcsolatot, mivel élénken érdeklődnek a motorsport fejlődése iránt Kínán belül, beleértve a mérnökök és szerelők munkavégzés közbeni tréningjeit az IndyCaron keresztül.”

A tervek szerint a széria Kína négy legfontosabb régiójának egyikében rendezné meg a versenyét, tehát mindez nem a tavalyi, hamvában holt pekingi projekt felélesztése lenne.

“Van előre fenntartott helyünk februárban bármiféle, nemzetközi programnak, ami továbbra is lehetséges opcióként szerepel 2018-ra nézve. Ugyanakkor már késő van, ezért úgy gondolom, hogy ez a vállalkozás sokkal valószínűbb 2019-ben.”

Az IndyCar érdeklődési körében persze az észak-amerikai terjeszkedés is szerepel.

Miles megerősítette, hogy komoly esély van a Portland International Raceway visszatérésére. Az 1.967 mérföld hosszú, 12 kanyarból álló road 1984-2007 között megszakítás nélkül szerepelt a CART/Champ Car naptárában, a 2008-as újraegyesüléskor azonban már nem kapott helyet az IndyCar menetrendjében.

Miles szerint azonban ezen oregoni létesítmény geográfiai szempontból nagyszerű lehetőség lenne arra, hogy az Államok észak-nyugati régiójában is megjelenjen az IndyCar, miután ezen a területen jelenleg egy versenyt sem rendeznek.

1f.jpg

A széria emellett továbbra is élénken érdeklődik a kanadai Calgary-ben lévő Stampede Park iránt, amelyért már évek óta szorgalmasan kampányol a Schmidt Peterson Motorsport társtulajdonosa, Ric Peterson is.

Peterson abban reménykedett, hogy a pálya már idén szeptemberben vendégül láthatja az IndyCar mezőnyét, Miles szerint azonban erre vajmi kevés esély van.

“A folyamat Calgary és Portland esetében nagyjából ugyanabban a fázisban tart. Megpróbálják összehozni, hogy az időpontok alapján működőképes legyen számunkra, de még egyik projekt sem jutott addig a pontig, hogy megfontolhassunk egy határozott javaslattételt [a versenyrendezésre].”

A kérdés tehát az, hogy ha ezen helyszínek momentán 2019-nél hamarabb nem kaphatnak dátumot az IndyCar naptárában, akkor egyáltalán van-e minimális sansz arra, hogy a bajnokság már jövőre új, nemzetközi helyszínnel gazdagodjon.

A válasz igen, de Miles felhívta a figyelmet arra, hogy egyelőre ezt a lehetőséget sem szabad készpénznek venni.

A szóban forgó, USA-n kívüli állomás 2018-ban a vezérigazgató szerint Közép-Amerikában lehet, ugyanakkor sem megerősíteni, sem pedig cáfolni nem kívánta azt a híresztelést, miszerint ez egészen pontosan a mexikói Pueblában lévő Autódromo Internacional Miguel E. Abed 1.25 mérföldes oválját takarhatja.

“Optimista vagyok ezen verseny kapcsán, ígéretesnek tűnik. Haladunk előre, de valójában nem mi vagyunk azok, akik meghozzák a végső döntést. Rengeteg munka van még hátra mielőtt eljutunk a teljes szerződésig. Még időben elérhetik ezt 2018-ra nézve, de mindannyian tudjuk, hogy ezek a dolgok addig nem tekinthetőek késznek, amíg ténylegesen nincsenek befejezve.”

Az Észak-Amerikai versenyek dátumait illetően Miles úgy fogalmazott, hogy az egyik lehetőségként március vége szerepel, amely időszakban egy négy hetes üres időszak szerepel a szezonnyitó St. Petersburgi futam, valamint az azt követő, Long Beach-i forduló között.

A másik opció kora augusztusban lehet, amikor is Mid-Ohio és Pocono között áll be egy hosszabb szünet.

“Ugyanakkor tisztázzuk: nem sietünk kétségbeesetten azért, hogy betömjük ezeket a lyukakat. Én csak annyit mondok, hogy azok potencilis résekként vannak számon tartva [az új versenyeknek].”

Miles kijelentette, az esetleges, 2018-as új belépők nem veszélyeztetik a naptár egyik, már most is abban szereplő versenyének sorsát sem.

“Minden jelenlegi helyszínünkkel véglegesítettük a megállapodásunkat 2018-ra, tehát ha lesz új pálya, akkor az csak hozzáadódik azon fordulókhoz, amelyek már most is megvannak.”