Újabb szupersztár színesíti az idei Indianapolis 500-at
Nem csak Fernando Alonso lesz az egyetlen, más szériában több bajnoki címig jutó versenyző, aki volán mögé pattan az Indianapolis 500 versenynapján.
Az idén 101. rajtját ünneplő, legendás futamról szóló eddigi híradások lényegében 98%-ban csak a 35 éves pilótáról szóltak, a kialakult hájp pedig remekül példázza, hogy nem csak a sporttal foglalkozó oldalak szánnak kiemelt figyelmet a spanyol indianapolisi ténykedésének, de még az egyébként celebházasságokra/szakításokra/botrányokra et cetera specializálódott bulvárréteget sem hagyja hidegen.
Az Alonso-mánia eddigi tetőfokára (nem kell jósnak lenni ahhoz, hogy tudjuk, ez még csak jéghegy csúcsa) május 3-án ért, amikor is a kétszeres világbajnok először lépett pályára az IMS 2.5 mérföldes oválján. A tesztre az IndyCar egy komplett marketing-stratégiát épített fel, aminek egyik lényeges szegmenseként a nézők hivatalos streamen keresztül követhették nyomon Alonso köreit Torontótól Sydney-ig. A siker pedig nem is maradt el, ehhez bizonyítékként elég csak az online adás jelenleg is elérhető YouTube linkjére kattintani, ahol a nézettségszámláló már megközelíti az 1.3 milliót és még mindig – jócskán az élő közvetítés vége után is – növekszik. Ehhez hozzájön továbbá a facebookos stream, amelyet csak élőben több, mint 1.2 millióan néztek. Belegondolni is hátborzongató, hogy ha ez a tendencia megmarad (márpedig meg fog), akkor milyen nézettségi rátát fog hozni maga a nagy verseny május 28-án.
Na, de ne kanyarodjunk el ennyire a jelen témától.
Történt ugyanis, hogy amíg Alonso a világ kocsányon lógó szemei előtt ismerkedett a számára vadonatúj technikával és körülményekkel, egy másik nagyágyú szépen-csendben bejelentette, hogy ő is autóba ül az Indianapolis 500 vasárnapján.
A háromszoros NASCAR Cup bajnok legenda, Tony Stewart persze nem versenyzői minőségben gördül a világhíres oválra. A stock-car királykategóriájától tavaly év végén visszavonult klasszist ugyanis az a megtiszteltetés érte, hogy a futam előtt, egy parádékör erejéig pályára viheti példaképe, egyben egykori mentora, AJ Foyt azon roadsterét, amellyel az élő legenda megnyerte élete első Indianapolis 500-át 1961-ben.
“Ez átkozottul klassz” – mondta Stewart a Fox Sports-nak. “Határozottan benne van a legjobb ötben azon dolgok közül, amiket eddig csináltam”
A felső képen Foyt 1961-ben, alább pedig Stewart ugyanezen roadsterben
A ‘61-es Bowes Seal Fast Watson mellett még számos, további, Foyt – aki máig egyetlen versenyzőként tudta megnyerni az Indy 500-at (négyszer is), a Daytona 500-at, valamint a Le Mans-i és daytonai 24 órásakat – pályafutásához köthető járművet csodálhatnak meg a nézők.
“[Foyt] egy rakás versenyautója ott lesz a parádén” – folytatta Stewart. “A koncepció miatt nem akarják, hogy nagyon gyorsan menjünk, mert a lényeg, hogy a helyszíni nézők izzíthassák a kameráikat, fényképeket készíthessenek, amint mi elhaladunk előttük. Szóval, nem lesz valami nagy a tempó.”
Stewart azonban ezt egyáltalán nem bánja.
“Tökéletesen rendben van. Már csak a megtiszteltetés, hogy vezethetem azt az autót, amiben megnyerte az első Indy 500-át elég nekem.”
A Smoke becenévre hallgató pilóta – aki az IRL 1996-97-es szezonjának bajnoki címét is megszerezte – bevallotta, hogy azért nagyon kíváncsi lenne arra, hogy a nagy elsőmotoros roadsterrel mekkora sebességet lehetne elérni.
“Igazán megtapasztalnám, hogy milyen érzés versenyezeni azokkal az autókkal” – merengett Stewart, aki bevallottan rajong a motorsport hőskoráért. “Úgy érzem, hogy húsz évvel később születtem, mint kellett volna. Sőt, lehet harminccal is. A parádén a vezetésre fogok koncentrálni és megpróbálom elképzelni, milyen is lehetett ezzel a géppel versenyezni 1961-ben.”
Stewart emellett kvázi szponzori minőségben is képviselteti magát az idei Indianapolis 500-on.
A Schmidt Peterson Motorsports jóvoltából az open-wheel szakágba hat év után visszatérő Jay Howard által vezetendő, a #77 Dallara-Hondát ugyanis Smoke alapítványa, a Tony Stewart Foundation a Coloradói Állami Egyetem által az állatok és emberek daganatos betegségeinek kutatására, gyógyítására létrehozott projektjét támogató Team One Cure égisze alatt fogja támogatni.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough