Európai körútra indul az IndyCar



A széria a végletekig igyekszik kihasználni a Fernando Alonso révén ráirányult globális figyelmet.

Az IndyCar iránt mondhatni évtizedek óta nem mutatkozott akkora érdeklődés világviszonylatban, mint most, köszönhetően a kétszeres Forma 1-es világbajnok Indianapolis 500-as indulásának, aki a McLaren Honda Andretti színeiben vág neki a legendás versenynek.

A széria első embere, Mark Miles már 2012-es hivatalba lépése óta hangoztatja, hogy egyik kiemelt prioritásának az IndyCar nemzetközi vizekre való terelését tekinti.

Az erre vonatkozó törekvések az elmúlt években inkább kevesebb, mint több sikerrel zárultak, az egykori ATP-vezér azonban egyes prominens csapatvezetők – köztük Roger Penske – nyílt ellenzésének dacára sem kívánja feladni a versenynaptár USA-n kívüli bővítéséről szőtt álmait.

A bajnokság jelenleg csak egyetlen, a kanadai Torontóban lévő forduló kedvéért hagyja el az Egyesült Államok határait, a cél pedig az, hogy az IndyCart olyan, korábban kiemelt sikert hozott országokba vigyék el ismét, mint például Mexikó, Brazília, vagy éppen Ausztrália.

Az Alonso körüli felhajtás kihasználva azonban Miles most a bolygó egy merőben más szegmensét veszi célba és már ezen a héten tárgyalásokat kezdeményez olyan kiemelt, európai piacok médiaképviselőivel, mint Franciaország, Olaszország, Anglia és természetesen Spanyolország.

A megbeszélések alapját Alonso indianapolisi szereplésének jelentősége adja, aminek kedvéért az F1-es csapatával, a McLaren Hondával jelenleg finoman szólva is csak küszködő 35 éves pilóta kihagyja a világbajnoki sorozat ikonikus Monacói Nagydíját, hogy egy újabb lépést tegyen a motorsport Triple Crownjának (F1 vb-cím, Indy 500 és Le Mans-i győzelem) eléréséhez.

Miles nem egyedül kezdi meg európai körútját, hiszen csatlakozik hozzá az RLL Racing két pilótája, az IndyCar promócióját kiemelten szívügyének tekintő Graham Rahal, valamint az Indianapolis 500-as csapattársa, a spanyol Oriol Servia.

4_5.jpg

Fernando Alonso (McLaren Honda Andretti) az IMS oválján 

 
Az IndyCar anyacégének, a Hulman & Company-nek vezérigazgatója az Indianapolis Motor Speedway-en tartott sajtótájékoztatóján elmondta, hogy a tárgyalásokkal kapcsolatos fő célkitűzés a széria globális megjelenésének fellendítése, emellett pedig a 2018 végén lejáró amerikai, valamint nemzetközi televíziós jogok újragondolása.

“Nyilvánvalóan nem árt nekünk, hogy ismét a figyelem középpontjában leszünk a május miatt” – utalt Miles az Alonso okozta médiahájpra. “Nem azért megyünk át május első hetében Európába, hogy bármit is áruljunk, hanem, hogy találkozzunk a fontos műsorközlőkkel, valamint a sport és nemzeti média legfontosabb képviselőivel négy országban. “

Miles számtalanszor leszögezte már, hogy a külföldi versenyeket a szezon elejére iktatná be, amelyeket követően aztán beindulhat az észak-amerikai idény is. Ezzel az IndyCar nem veszítené el az USA-központúságát, ugyanakkor viszont új közönségre is szert tehetnének, beleértve potenciális új partnerek bevonzását. Bár az európai kiruccanást ez az időpont rendkívül megnehezíti, ugyanakkor más, kedvezőbb helyszínek esetében is a javukra válna a jelenlegi hatalmas médiaérdeklődés.

“Az emberek tudják, hogy az Indianapolis 500 egy nemzetközi esemény. Úgy vélem, ez segíteni fog abban, hogy emlékeztesseük őket a világ minden táján, hogy nyitottak vagyunk és nemzetközi szinten gondolkodunk.[…] [A nemzetközi versenyrendezés tekintetében] februrárra gondolok, ami valószínűlég Európa nyugati részén lehetetlen vállakozás lenne a klíma miatt. Az Alonso hírről viszont az egész világon hallani lehetett, ami szerintem segítségünkre lesz.”

Alonso indianapolisi megmérettetése egyidejűleg a McLaren visszatérését is jelenti a Brickyardra, Miles pedig reméli, hogy további, USA-n kívüli cégek is megfontolhatják az IndyCarba való belépést. A szakember szerint ki kell hangsúlyozni, hogy mekkora értéket képvisel a manapság létező legversenyképesebb bajnokságban való szereplés .

Emellett továbbá nem csak az európai nézőket tudnák átcsábítani, hogy megnézzék az Indianapolis 500-at, de azokat az amerikai F1-es rajongókat is, akik eddig nem tervezték, hogy kilátogatnak a Speedway-re.
Márpedig nincs fontosabb dolog az IndyCar számára, mint a rajongóbázis növelése.

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy