Új csapat csatlakozik az Indianapolis 500 mezőnyéhez!
A Chevrolet-val, a volán mögött pedig egy régi ismerőssel támad a Harding Racing.
Még januárban röppentek fel az első hírek azt illetően, hogy az idén már 101. alkalommal megrendezendő legendás verseny egy újabb gárdával bővülhet.
A projekt értelmi szerzőjeként a veterán IndyCar csapatvezető/mérnök Larry Curry személyét jelölték meg, aki a cél érdekében az IndyCarban 2014 óta már csak az Indianapolis 500-ak erejéig szereplő Dreyer & Reinbold Racinggel léphet szövetségre.
Nos, ezen – sokak által eleinte csak egy legyintéssel elintézett – pletyka mostanra immár visszavonhatatlanul igaznak bizonyult, miután az érintettek április 10-én hivatalosan is bejelentették nevezési szándékukat az Indy 500-ra.
A Harding Racing névre hallgató alakulat az indianapolisi Harding Group vezére, Mike Harding, valamint a DRR első embere, Dennis Reinbold közötti, technikai jellegű partnerkapcsolatnak köszönhetően jött létre, míg a csapatvezetői, egyben a versenyzésért felelős igazgatói posztot a már említett Curry tölti be.
Larry Curry eddigi IndyCar karrierjét a „fent és lent” epizódok váltakozása jellemezte.
A szakemberre máig a Tony Stewart 1996-’97-es IRL bajnoki címe mögötti agytrösztként tekintenek, a képet azonban némiképp árnyalja, hogy ezen sikert a Team Menardnál már jóval dicstelenebb periódus követte, miután kiderült, hogy több, mint másfél millió dollárt sikkasztott el a gárdánál eltöltött évei alatt. Az ellene szóló bizonyítékok láttán Curry bűnösnek vallotta magát, a 2001-2004 közötti időszakot pedig a rácsok mögött volt kényelen eltölteni. Szabadulása után azonban jött Tony George, aki felkérte őt, hogy vezesse a feleségével, Laurával és a színész Patrick Dempsey-vel közösen létrehozott Vision Racinget.
Ezt a pozíciót Curry 2008. májusáig látta el, amikor napvilágra került, hogy tudomása volt arról, hogy a szezonnyitó homesteadi hétvégén illegális elemekkel felszerelve küldték pályára az Ed Carpenter, valamint AJ Foyt IV által vezetett autókat. A versenygépek természetesen rögtön megbuktak a technikai ellenőrzésen, elveszítve ezzel a második és harmadik rajthelyüket, hamarosan pedig az is bizonyítást nyert, hogy a csalást Curry engedélyével hajtották végre. Ebből adódóan George – aki az IndyCar vezérigazgatójaként nem engedhette meg magának azt, hogy pont az ő csapatát kapják rajta ilyen stikliken – azonnali hatállyal megköszönte a szakember addigi munkáját.
Larry-re hamarosan ismét rámosolygott a szerencse. A Dreyer & Reinbold Racing 2008 nyarán lecsapott rá és csapatmenedzserré megtéve a mérnöki oldal felvirágoztatást várta tőle. Legfőképpen anyagi okokból azonban ez a kapcsolat sem tartot túl sokáig és 2011-ben Curry távozott a csapattól, később pedig az AJ Foyt Racing 41-es gépének ügyeiért felelt.
Curry neve ezután a Buddy Lazier-hez fűződő Lazier Partners Racing 100. Indianapolis 500-ra vonatkozott programjának vezetése révén került a köztudatba. Az általuk indított 4-es számú Dallara-Chevy a verseny 1996-os győztesével, tehát magával Lazier-vel a volán mögött a 32. rajthelyet csípte el és végül műszaki hiba miatt csak száz kört teljesítve a 30.-ként zárt.
A 88-as számmal jelölt, Chevrolet aero kittel és motorral ellátott Dallarát a 2014-es Indy Lights bajnok, másfél éves IndyCar tapasztalattal bíró – 2015-ben az év újoncává lett – Gabby Chaves vezetheti majd.
“Rendkívül el vagyok ragadtatva, amiért megkaptam a lehetőséget a harmadik Indy 500-amra” – nyilatkozta a fiatal kolumbiai, aki 2015-ben a Bryan Herta Autosport színeben a 16., 2016-ban pedig már a Dale Coyne Racing gépével a 20. helyen zárta a versenyt. “Nagyon izgatott vagyok, hogy egy új csapathoz, Mike Harding személyében pedig egy új csapattulajdonoshoz csatlakozhatok, továbbá mindenki máshoz, beleértve Larry Curry-t, aki érintett volt abban, hogy összeállítsa a gárdát és irányítsa. Hiszem és bízom abban, hogy motorpartnerünk, a Chevy a legjobb csomagot és támogatást biztosítja majd ahhoz, hogy a Harding Racing gépnek esélye legyen a győzelemért harcolni.”
A Harding Racing a tervek szerint az április 12-ei, Texas Motor Speedway-en rendezendő nyílt teszten debütál majd, ahol Chaves megejtheti oválpályás frissítő köreit, ezzel együtt először próbálhatja ki a Chevrolet felszerelését.
“Izgalommal töl el, hogy Mike Hardinggal dolgozhatom együtt az új Indy csapatának tető alá hozásán, emellett pedig nagyon szerencsések vagyunk, amiért Gabby Chaves-t, mint versenyzőt, valamint a Chevrolet-t is magunknál tudhatjuk” – mondta Curry. “Nagyszerű gárdát állítottunk össze és alig várjuk az első tesztünket Texasban.”
A csapatnak sikerül megnyernie magának a korábbi kétszeres IndyCar bajnok és szintén kétszeres Indianapolis 500 győztes Al Unser Jr.-t, aki a vezetéstechnikai kérdésekben lesz a segítségükre. Főmérnökként Larry fia, Matt Curry veszi ki a részét a munkából. A szakember az elmúlt évben az AJ Foyt Racingnél tevékenykedett, 2013-ban pedig, még a KV Racing kötelékében Tony Kanaan autója mellett dolgozott és nagy szerepe volt abban, hogy a brazil ebben az évben meg tudta nyerni az Indianapolis 500-at.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough