A Honda bekezdett Long Beach-en
A floridai St. Petersburgben rendezett nyitányt követő, közel egy teljes hónapot felölelő szünet után végre elérkeztünk az IndyCar 2017-es szezonjának második versenyhétvégéjéhez.
Az év első fordulójához hasonlóan ezúttal is ideiglenes vonalvezetésen folytatódik a pontokért való küzdelem, a helyszín azonban mégis rendkívül különlegesnek számít, lévén az utcai versenyek Indy 500-aként is számon tartott Toyota Grand Prix of Long Beach-ről van szó.
Az 1.968 mérföld hosszúságú, 11 kanyarból álló pályán zajló futam első, helyi idő szerint péntek délelőtt rendezett szabadedzésen látottak alapján egyelőre kijelenthető, hogy a Hondának sikerült tovább mentenie a szezonnyitón prezentált, meglepően jó formáját. A tavalyi évben még az épített/utcai helyszíneken a konkurens Chevrolet-hez viszonyítva komoly hátrányban lévő gyártóhoz tartozó csapatok a mostani idényre jelentős fejlődésen mentek át, ami igencsak meglepő annak fényében, hogy a jelenleg használatban lévő aero kitek – a jövőre érkező, univerzális csomag okán – fejlesztése befagyasztásra került.
Azt, hogy a japán gyökerű márka nem csak elkapta a fonalat, de ki sem akarja már engedni a kezéből, mi sem bizonyítja jobban, mint, hogy a Long Beach-i első gyakorlás során a tabella legjobb tizenkét helyéből mindössze csak hármat engedélyeztek a Chevy kontingensét képviselő gépeknek.
Az edzés legjobb idejét a Chip Ganassi Racing #9 Dallara-Hondáját vezető Scott Dixon hozta össze 1:07.6357-tel. A négyszeres bajnok, aki 2015-ben már nyerni tudott ezen a pályán, 0.1252 másodpercet vert a másodikként zárt Team Penske veterán, egyben a Chevrolet legjobb helyezését hozó Helio Castroneves-re.
A brazil mögött harmadikként a St. Pete-i győztes, a Dale Coyne Racinges Sébastien Bourdais /képen/ zárt 1:07.8187-tel, míg a negyedik pozícióban egy újabb hondás, James Hinchcliffe (Schmidt Peterson Motorsports) landolt 1:07.8195-tel.
Az ötödikként, egyben a második legjobb chevrolet-s pilótaként egy újabb Penske-fiút, név szerint a 2014-es bajnok Will Powert érte a kockás zászló.
A gyakorlás során egyetlen alkalommal sem történt olyan incidens, ami a piros zászló belengetését vonta volna maga után. Ez azonban nem jelentette azt, hogy mindenki számára sétagalopp volt a 45 perces körözés.
A Chip Ganassi Racing másodévese, Max Chilton rögtön az edzés elején műszaki problémákkal nézett szembe, amelynek oka a csapat gyanúja szerint az elektronikában volt keresendő. A 25 éves brit ennek köszönhetően a körözésre rendelkezésre állt idő javarészét a pitben volt kénytelen tölteni, és végül csak tizenhárom, nem éppen gyors kört tudott összehozni, aminek eredményeként csak az utolsóként zárt 1:09.7216-os egyéni legjobbjával.
Megcsúszásokból sem volt hiány a háromnegyed órás edzésen, amelyek többek között Tony Kanaan (Chip Ganassi Racing), Mikhail Aleshin (Schmidt Peterson Motorsports), továbbá a már említett Dixon és Hinchcliffe nevéhez fűződtek.
Folytatás magyar idő szerint 23:00-kor a második szabadedzéssel, amelyet a racecontrol.indycar.com-on live timingos formában lehet majd nyomon követni.
A Toyota Grand Prix of Long Beach első edzésének végeredménye:
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough