Newgarden balesete miatt nem lesz harmadik ECR gép az Indy 500-on
Mindeddig csak utaltak rá, most azonban már hivatalossá is vált: az Ed Carpenter Racing idén csak két autóval képviselteti magát az Indianapolis 500-on.
A gárda a legendás verseny tavalyi, szám szerint századik felvonásán a két teljes szezonos – akkor Josef Newgarden által vezetett #21 és az oválokon a csapattulajdonos Carpenter nevével fémjelzett #20 – Dallara-Chevy-je mellett a 6-os számmal jelölt képében egy harmadik gépet is hadrendbe állított, amelynek volánját JR Hildebrand kapta meg.
Utóbbi amerikai pilóta az idei évben a Team Penske-hez átigazolt Newgarden helyét átvéve újra teljes munkaidős tagja lett az IndyCar mezőnyének, míg a másik autóban továbbra is vetésforgóban méreti meg magát a 2014 óta kizárólag oválokon induló Carpenter, az utcai/épített pályákon pedig Spencer Pigot kap lehetőséget.
Pigot sokáig abban bízott, hogy a csapat a 101. Indianapolis 500-ra neki is biztosít egy autót. Mostanra azonban ezen reményei teljesen szertefoszlottak, miután az ECR visszavonhatatlanul megerősítette, a világhíres oválon csak Carpenter és Hildebrand lép pályára a zászlajuk alatt.
Az emögötti ok pedig nem másban keresendő, mint Newgarden 2016 júniusi, Texas Motor Speedway-en történt horrorbalesetében, aminek következtében a szóban forgott Dallara kasztni teljesen javíthatatlanná vált. A csapat ezzel egy autó mínuszba került, így ahhoz, hogy magabiztosan tető alá hozzanak egy harmadik nevezést muszáj lett volna egy új karosszériát vásárolniuk.
“Öt autónk volt egészen [Newgarden] tavalyi, texasi balesetéig” – nyilatkozta az Autosportnak Carpenter. “Most már ez lecsökkent négyre, annak pedig nincs sok értelme, hogy nekivágjunk a májusnak három nevezéssel és mindössze csak egy tartalékgéppel, szóval egy újabb kasztni vásárlása szükségszerű lett volna. Emellett azoknak az embereknek a többsége, akiket a harmadik autónál foglalkoztattunk, már – teljesen érthetően – máshová szerződött.”
A csapat csak abban az esetben látná értelmét egy extra gép indításának, ha azzal reális esély nyílna a jó eredményre, pusztán azért, hogy elmondhassák, ott vannak a nevezési listán nem vágnak bele egy ilyen horderejű projektbe.
“Az akarnánk, hogy mind a három autó versenyképes legyen, máskülönben nem éri meg sem a pilótának, sem pedig a csapat egészének.”
Pigot tisztában van azzal, csodára lenne szüksége ahhoz, hogy sikerüljön összehoznia az Indy 500 erejéig egy szerződést valamelyik más csapatnál.
A 23 éves pilóta 2015-ös Indy Lights bajnoki címével járt ösztöndíj részeként tavaly, az RLL Racing színeiben ejthette meg debütálását az Indianapolis 500-on, amelyet a 23. helyről indulva végül a 25. pozícióban zárt. Carpenterék kötelékében a soron követett, detroiti duplafordulón mutatkozott be, ahol aztán a szezon hátralévő összes utcai/épített viadalán is lehetőséghez jutott. Ezt a szerepkört az idei évben is betöltheti főnöke váltótársaként a 20-as gépben, az Indy 500-at viszont jelen állás szerint nagy valószínűséggel csak nézőként követheti majd.
“Körülnézünk, de egyáltalán nincs pénzem, szóval nem úgy állnak a dolgok, hogy sikerül egy szerződést nyélbe ütni” – mondta Pigot. “Meglátjuk, még mindig van hára egy kis idő.”
Carpenter elmondása szerint a program lefújása előtt Pigot mellett – akit mindvégig a legkézenfekvőbb jelöltként tartott számon – még a szintén a tavalyi 500-on, az azóta megszűnt KV Racing jóvoltából debütált Stefan Wilsonnal is folytatott megbeszéléseket a harmadik autó vezetése kapcsán, de végül nem sikerült tető alá hozni a dolgot időben.
A néhai Justin Wilson öccse által terelgetett autót egyébként a KV megmaradt felszereléseinek aukcióján az AJ Foyt Racing nyerte meg.
kép: IndyCar
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough