A Honda dominanciáját hozta az IndyCar szezonnyitó hétvégéjének első napja

A Honda dominanciáját hozta az IndyCar szezonnyitó hétvégéjének első napja

A Chevrolet kezdhet aggódni?

A 2016-os IndyCar szezon tizenhat futamából tizennégyet a Chevrolet autói nyertek meg, pole pozíciók tekintetében összesen tizenháromszor diadalmaskodtak, a végelszámolásnál pedig a bajnoki tabella első kilenc helyéből nyolcat is ők foglaltak el.

A tény, miszerint a 2018-ban érkező, univerzális aero kitek miatt a jelenleg használatban lévő csomagok befagyasztásra kerültek, azt vetítette elő, hogy a csokornyakkendősök dominanciája idén is folytatódni fog. Az IndyCar jelenleg zajló, szezonnyitó hétvégéjének első napja azonban úgy rácáfolt erre a tézisre, hogy a legtöbben csak kikerekedett szemekkel vakargatták a fejüket, mint egy veterán amish a Szilícium-völgyben.

A Grand Prix of St. Petersburg pénteki, délelőtti szabadedzésének végeredményét tekintve ugyanis a top 10-be – azon belül is az ötödik és a kilencedik pozíciókba – mindössze csak két Chevrolet logós autó tudta beverekedni magát. A Honda szempontjából igencsak pozitív tendencia pedig a második gyakorlás során is folytatódodott, miután a legjobb ötben négy járművük is képviseltette magát.

Ez különösen annak a fényében igencsak biztató, hogy tavaly mind a két győzelmüket, továbbá három pole-jukat egyaránt superspeedway-eken szerezték, míg a jobbkanyarokat is tartalmazó – szám szerint tizenegy futamot jelentő – pályákon az élen is ÖSSZESEN csak 116 kört tudtak megtenni.

Azt nem lehet egyértelműen kijelenteni, hogy ennek a változásnak valóban kiemelten köze van-e ahhoz, hogy sikerült visszacsábítani a Honda zászlaja alá az IndyCar mezőnyének egyik nagy – és ezzel együtt komoly szakmai háttérrel, valamint a többiekhez viszonyítva jelentősebb büdzsével bíró – csapatát, a Chip Ganassi Racinget, de a pozitív hatása megkérdőjelezhetetlen.

A CGR az aero kit éra kezdetén, 2015-ben igazolt át a Team Penske-t is a soraiban tudó Chevy-hez, aminek révén az amerikai gyártó a széria két legnagyobb gárdájával állhatott ki a zömében a mezőny kis- és középcsapatait felvonultató Hondával szemben.

A jól eltalált aero kit mellett pedig ez az aprócska tény is fontos szerepet játszott abban, hogy a Chervrolet szépen elkenték a japánok száját.

sa_2.jpg

 

Bár a szabadedzésekért nem osztanak pontot, a Honda azonban minden bizonnyal a múlt tükrében egy kisebbfajta győzelemnek élte meg a St. Pete-i nyitónapot.

A pénteki második gyakorlás első négy helyéből hármat Ganassiék autói szerezték meg. A legjobb időt Scott Dixon autózta 1:02:5591-gyel közvetlenül a másodikként jegyzett Will Power előtt. A Team Penske ausztrálja a délelőtti edzésen kissé leamortizálta a 12-es számú Dallara-Chevy-t, de a gárda szerelői viharos gyorsasággal újra tökéletes állapotba tudták hozni azt, aminek eredményeként 1:02:8412-es egyéni legjobbja révén sikerült megtörnie a CGR háromnegyedes hegemóniáját.

A harmadik pozíciót Tony Kanaan húzta be 1:02:8445-tel és, hogy közel teljes legyen Chip Ganassi öröme, a negyedikként Charlie Kimballt érte a kockás zászló, mindössze 0.0203 másodperces lemaradásban veterán csapattársa mögött.

A CGR negyedik embere, a brit Max Chilton a tizenharmadik helyig tudott felkapaszkodni.

A top 5 sorrendjét a Dale Coyne Racinges Sébastien Bourdais zárta szintén a Honda logóját magán viselve.

A délelőtti gyakorlást megnyert Marco Andretti legjobb, 1:03:0255-ös köre ezúttal csak a nyolcadik helyre volt elegendő.

Ha pedig már az Andretti Autosportnál tartunk, az edzés egyetlen piros zászlós periódusa is ezen csapathoz, azon belül is új szerzeményük, Takuma Sato nevéhez fűződik.

A japán versenyző a 13-as kanyarból kijövet találta telibe a falat, éppen, hogy túlfutva a gumibálákon, miután az első kerekei blokkoltak [lásd. fentebbi kép]. Satónak szerencsére nem esett baja, a #26 Dallara-Honda azonban ezt már nem mondhatta el magáról, így a baleset után már nem is tudott visszatérni a pályára, egyúttal pedig mért kör nélkül zárt.

Ha pedig már fentebb szóba kerültek a gyártók, az IndyCar hivatalosan bejelentette, hogy a Honda és a Chevrolet is több évre meghosszabbította motorszállítói szerződését a szériával.

Korábban már az abroncsokért felelős Firestone, valamint a karosszériagyártó Dallara is hosszútávra elkötelezte magát.

 

Alább a második edzés, valamint a pénteki nap kombinált eredménylistája.

65.png

94.png