HIVATALOS: Új csapattal bővül az IndyCar mezőnye

HIVATALOS: Új csapattal bővül az IndyCar mezőnye

Alig egy héttel azt követően, hogy hivatalossá vált a KV Racing megszűnése, máris egy új gárdával gazdagodik a széria rajtrácsa.

A Kevin Kalkhoven és Jimmy Vasser általt tulajdonolt gárda három autóját, két teljes pitfelszerelését, valamint egy szállítókamionját a Mazda Road to Indy nevelőprogramból ismert Juncos Racing vásárolta fel.

Ennek kapcsán az elmúlt napokban számos pletyka látott napvilágot az argentín Ricardo Juncos nevével fémjelzett alakulat potenciális, az IndyCarba történő, küszöbön álló szintlépését firtatva.

A csapat végül nem sokáig hagyta a híreszteléseket megerősítés nélkül szárnyalni és február 21-én, kedden hivatalos sajtóközlemény formájában bejelentették, részt kívánnak venni a májusi, szám szerint 101. alkalommal megrendezendő Indy 500-on.

“Nagyon boldog vagyok, hogy hivatalosan bejelenthetem részvételünket a Verizon IndyCar Series-ben” – idézi a sajtóközlemény Juncost. “Ezzel egy álom vált valóra nekem és a csapatnak is. Mindössze két hónap telt el azóta, hogy megnyitottuk a Juncos Technikai Központot, ami egy óriási pillanat volt számunkra. Most pedig egy új csapat lettünk a sorozatban és indulni fogunk az autóversenyzés leglátványosabb futamán, az Indianapolis 500-on. Ez határozottan életem legnagyobb pillanata.”

Az IndyCar projektre készülő Juncos a tavalyi év végén tette át székhelyét egy, az indianai Speedway városában, szinte közvetlenül a legendás pálya szomszédságában elterülő vadonatúj, hatalmas alapterületű, minden igényt kielégító létesítménybe.

A majdani versenyzőket a későbbiek folyamán nevezik meg, ahogyan az is várat egyelőre magára, hogy a Juncos a Hondával, vagy a KV-t eddig kiszolgált Chevrolet-vel lép-e majd szövetségre motorfronton. Egy dolog biztos, az autókat a Chevy superspeedway-ekre tervezett aero kitjével együtt vásárolták meg.

“Mindig nehéz meghatározni a megfelelő pillanatot arra, hogy jelentős lépést tegyünk, döntést hozzunk a motorsportban, ugyanakkor biztos vagyak abban, hogy a mostani időzítés helyes és ugyanolyan sikereket érünk el, mint a Mazda Road to Indy-ben. Köszönetet szeretnék mondani Mark Miles-nak [az IndyCar anyacégének, a Hulman & Co.-nak vezérigazgatója], valamint Jay Frye-nak [a széria versenyzésért és operatív tevékenységért felelős elnöke] a segítségükért, valamint a bizalmukért, amit belém és a csapatomba fektettek. Köszönettel tartozom továbbá Kevin Kalkhovennek a KV Racing Technology-tól. Rendkívül segítőkész volt az egész átmenet során és folyamatos támogatásával, valamint segítségével, a versenyzésben szerzett összes tapasztalatával, magabiztosan lépünk a következő szintre.”

kk_1.jpg

Kyle Kaiser (Juncos Racing) akcióban az Indy Lights 2016-os, Laguna Seca-i futamán

 

Az előzetes infomációknak megfelelően a csapat az IndyCarba való beszállást szintén komolyan fontolgató, ámde csakis teljes szezonos programban gondolkodó Carlinnal ellentétben fokozatosan tervezi felépíteni a szériában való szereplést. 

“Jelen pillanatban az Indy 500-ra összpontosítunk, ez lesz a kiindulópontunk” – folytatta Juncos, aki azt sem zárta ki, hogy nem ez lesz az egyetlen idei futamuk. “Ideális helyzetben 2018-ban teljes szezonosak leszünk. Ha viszont lehetőség adódik, akkor több versenyt is teljesíthetünk az Indy 500-nál már 2017-ben is.”

Az amerikai nyitott karosszériás szakág csúcsának 2008-as újraegyesülése óta összesen tizenkét csapat fejezte be részben, vagy teljes egészésben a full szezonos IndyCar programját, ebből heten a jelenleg használatban lévő DW12 kasztni 2012-es debütálása után.

Az egyetlen új gárdának az utóbbi öt év folyamán Ed Carpenter Racing számított.

A Juncos Racinget 1997-ben alapította Ricardo Juncos. Eleinte otthon, Argentínában próbálkoztak, de optimális lehetőségek hiányában hamar az Egyesült Államokba tették át székhelyüket.

Kezdetben kisebb formula sorozatokban mérették meg magukat, majd később alacsonyabban rangsorolt sportautó bajnokságokban is felbukkantak.

Az IndyCar nevelőszériáit tömörítő Mazda Road to Indy program második lépcsőfokát jelentő Pro Mazda Championshipben (akkoriban még Star Mazda) 2009-ben debütáltak, egy évvel később pedig Conor Daly révén az összetettbeli elsőséget is megszerezték.

A Juncos Racing először 2012-ben, részidős csapatként jelent meg az IndyCar küszöbeként számon tartott Indy Lights-ban. A szezon tizenkét futamából hatot teljesítettek, egyetlen autójuk volánja mögött pedig összesen három versenyző kaptott lehetőséget.

A Lights-tól a soron következő két évben távol maradtak, a Pro Mazdában azonban további szép sikereket értek el, amelyek közül kiemelkedik az immár a főkategóriában szereplő Spencer Pigot révén megkaparintott 2014-es, második bajnoki címük.

A csapat 2015-ben, az új generációs IL-15 kasztni érkezésével egyidejűleg, immár két teljes szezonos autóval tért vissza az Indy Lights-ba, méghozzá nem is akárhogyan, lévén a végelszámolásnál náluk landolt az év legjobbjának járó titulus újfent Pigot hathatós közreműködésével.

Az igazán nagy feladat azonban csak most vár rájuk, mi pedig szurkolunk, hogy minden zökkenőmentesen alakuljon.

A 101. Indianapolis 500 május 28-án kapja meg a zöld zászlót.

A KV Racing felszerelésének megmarad részét – beleértve egy kasztnit is – március 27-én árverezik el Indianapolisban.

 

 

képek: Juncos Racing