A versenyzők már búcsúztatják a KV Racinget

A versenyzők már búcsúztatják a KV Racinget

Bár hivatalosan még nem jelentették be, a KV Racinghez közel állók azonban már tényként kezelik a csapat megszűnését.

Az IndyCar jelenleg zajló holtszezonja során számos hír látott napvilágot azt illetően, hogy a Kevin Kalkhoven és a CART 1996-os bajnoka, Jimmy Vasser nevéhez fűződő gárda már csak egy csoda révén maradhatna a széria mezőnyében.

A KV Racing évek óta komoly anyagi gondokkal küszködik, aminek következtében 2016-ban már csak egyetlen teljes szezonos autóval, a Sébastien Bourdais által vezetett, az üzletember James Sullivan SH Racingjével kiegészült 11-es számú Dallara-Chevy-vel képviseltette magát az IndyCar mezőnyében. 

A folyamatos küszködésbe belefáradt Kalkhoven – akinek valamennyi felszerelés, beleértve az autókat is a tulajdonát képezte – végül a szezon után úgy döntött, hogy nem akar a magánvagyonából több pénzt beleölni a gárdába, mint tette azt már hoszú évek óta.

Kellő szponzoráció hiányában pedig mondani sem kell, hogy az ausztrál forrásai kritikus fontosságúak voltak a KV eddigi felszínen maradásában.

A KV – egészen pontosan Vasser – minden szalmaszálat megmozgatott annak érdekében, hogy ha csak képletesen is, de továbbra is életben tartsa a tizennégy éves múltra visszatekintő csapatot. A legbiztatóbb megoldást egy partnerkapcsolat jelentette volna a főkategóriába való fellépést tervező Carlinnal, akik eleinte érdeklődést mutattak a gárda felszereléseinek megvásárlása, ezzel együtt pedig egy bizonyos szintű együttműködés iránt.

Az anyagi háttér biztosítását többek között Mikhail Aleshin, valamint az őt támogató SMP Racing révén vizionálták.

Az orosz versenyző azonban végül visszatért korábbi közegébe, a Schmidt Peterson Motorsports-hoz, a tárgyalások pedig rövid idő alatt megszakadtak az Indy Lights 2016-os bajnokcsapatával.

A KV-nek volt még egy utolsó utáni reménye a szériában való versenyzés iránt érdeklődő Pastor Maldonado által, de mint mostanra kiderült, ez a projekt sem materializálódott.

A legfrissebb információk szerint a KV Racing – mint már fentebb említettem, Kalkhoven nevén lévő – felszerelése, valamint versenygépei már összecsomagolva várják, hogy egy márciusi aukció keretében elárverezzék őket.

indy13.jpg

“Egyszerre furcsa és szomorú látni, ha egy csapat távozik, függetlenül attól, hogy kik is voltak ők” – mondta az IndyCar szezon előtti tesztjének otthont adott Phoenix International Raceway-en tartott sajtótájékoztatón Tony Kanaan, aki 2013-ban a KV Racing autójával nyerte meg az Indianapolis 500-at.

Ebből adódóan érthető, hogy a brazilt érzékenyebben érintik a történtek.

“Együtt nyertük meg életünk legnagyobb versenyét, ez az a csapat, ahol együtt küszködtünk. Jól emlékszem arra, hogy mennyit szenvedtünk azért, hogy elérjünk odáig. Őszintén mondom, csak ennek a győzelemnek köszönhetően jutottam el ilyen messzire [jelenlegi csapatára, a Chip Ganassi Racingre utalva]. A múlt héten találkoztam Jimmy-vel [Vasser] és megpróbáltam meggyőzni arról, hogy jöjjön és csináljon valamit velünk, csak legyen jelen. Annyira szomorú… de sajnos ez a versenyzés. Azt hiszem ez mindenki számára a valóság. Így működik, az emberek jönnek és mennek. A szívem mélyéből mondva azonban én nem akartam azt látni, hogy elmennek.”

A jelenleg a Schmidt Peterson Motorsports-ot erősítő James Hinchcliffe szintén testközelből tapasztalta meg egy patinás gárda távozását a szériából. A kanadai versenyző IndyCar debütálását 2011-ben a nagymúltú Newman/Haas Racinggel ejtette meg. A csapat azonban a szezon végén hirtelen befejezte működését, aminek következtében fennállt a veszélye, hogy a velük 2012-re is élő szerződésben állt Hinchcliffe ülés nélkül marad. A fiatal pilóta végül az Andretti Autosporttól kapott lehetőséget arra, hogy átvegye az immár teljes munkaidős NASCAR-versenyzővé avanzsált Danica Patrick helyét. Ez a fordulat azonban afféle “szerencse a szerencsétlenségben” szituáció volt, miután a szóban forgó autót eredetileg Dan Wheldonnak szánták, aki azonban a 2011-es Las Vegas-i szezonzárón halálos balesetet szenvedett.

“Ahogyan Tony mondta, ilyen a sportunk működése” – mondta Hinchcliffe. „Ezek a dolgok egyfajta körforgásként működnek; érkezik néhány nagyszerű csapat, majd évekkel később távoznak. Sajnálatos, hogy a KV már nem versenyez. Ez viszont nem jelenti azt, hogy soha többé nem is fognak. Jimmy a teljes szívében egy versenyző és nem lepne meg, ha viszontlátnánk őt valamilyen minőségben inkább előbb, mint utóbb. Remélhetőleg így is lesz, mivel ő egy óriási személyiség és szerves része a sportunknak.”

A KV Racing a 2016-os Indianapolis 500-on három autóval is jelen volt, miután Bourdais mellett az ő közreműködésükkel léphetett pályára két újonc is a Május Hónap során a néhai Justin Wilson öccse, Stefan Wilson, valamint Sir. Jack Brabham unokája, Matthew Brabham személyében. 

 

 

képek: IndyCar