Haas-ék beperlik Danica Patrick főszponzorát – FRISSÍTVE

A Stewart-Haas Racing szerint a Nature’s Bakery szerződést szegett. A vállalat viszont azt állítja, pont, hogy a csapat versenyzőnője nem teljesítette a kontraktusában foglaltakat. 

Az első spekulációk azt illetően, hogy valami nem stimmel Danica Patrick és kiemelt szponzora, a Nature’s Bakery között, a NASCAR januári médiaturnéján láttak napvilágot.

A sajtóeseményen, valamint az ezzel egybekötött hivatalos, szezon előtti fotózáson ugyanis mindenki meglepetésére a 34 éves pilóta egy olyan overálban jelent meg, amelyen egyáltalán nem szerepelt az egészséges nassolnivalókban utazó vállalat logója.

Ehelyett premier plánban egy másik támogató, a TexAct neve volt olvasható, amelyről azonban úgy tudni, hogy a tavalyi évhez hasonlóan idén is mindössze csak Patrick néhány versenyen való indulását finanszírozza majd.

A versenyzőnő interjúi során teljes mértékben figyelmen kívül hagyta az esetleges szponzorválságot firtató kérdéseket, a nagyfokú médiaérdeklődésre való tekintettel viszont csapata, a Stewart-Haas Racing végül kénytelen volt kiadni egy sajtóközleményt. A NASCAR elitkategóriájában Patrick-et 2013 óta foglalkoztató gárda ekkor még úgy fogalmazott, hogy folyamatban vannak a tárgyalások a felek között és közösen keresik a legoptimálisabb feltételeket a folytatásra.

A sajtót, valamint a rajongókat azonban nem lehetett a mondvacsinált, hivatalos indoklással lecsillapítani. Miután pedig néhány nappal később Danica valamennyi közösségi profiljáról nyomtalanul eltűnt a Nature’s Bakery-re utaló legkisebb jel is, csak még biztosabbak lettek abban, hogy – kellőképpen szofisztikáltan fogalmazva – érett fekália tanyázik Patrick teljes kiőrlésű lisztből készült palacsintájában.

Nem is akármekkora.

A Stewart-Haas Racing ugyanis február 3-án, pénteken keresetet nyújtott be a Nature’s Bakery ellen szerződésszegés miatt.

Erre a lépésre azt követően került sor, hogy a vállalat két héttel korábban egyoldalúan felbontotta a gárdával kötött kontraktusát arra hivatkozva, hogy Patrick nem megfelelően látta el termékeik promóciós feladatait.

A Nature’s Bakery eredetileg három évre, tehát 2018 végéig kötelezte el magát a Stewart-Haas Racing 10-es számú, Danica által vezetett – idéntől már Chevrolet helyett Ford márkajelzésű – gépének főtámogatójaként. Ennek értelmében a Monster Energy NASCAR Cup szezon idei 36 futamából húsz alkalmával vállalták a versenyzőnő indulásának finanszírozását, további ötre pedig opciós joggal rendelkeztek.

A szponzoráció összege szezononként meghaladta a 15 millió dollárt, ami a három évre summázva több, mint 45 milliót takar.

dpi.jpg

Az SHR idéntől már Chevy helyett Forddal száll harcba a helyezésekért a Cupban

Az SHR által az Észak-Karolinai illetékes bíróságra beadott dokumentumok szerint azonban a vállalat már nem sokkal a szerződés megkötését követően pénzforgalmi problémákról számolt be, aminek okán arra kérte a csapatot, hogy tárgyalják újra a kontraktus fizetési határidőkre vonatkozó részleteit. Ennek a Gene Haas és Tony Stewart tulajdonában lévő gárda több alkalommal is eleget tett, a Nature’s Bakery azonban továbbra is elmulasztotta végrehajtani az átutalásokat.

Haas-ék a fizetési határidők átütemezése mellett további, extra előnyöket is biztosítottak a Nature’s Bakery-nek.

A vállalat például a 2016-os, doveri versenyt ajándékba kapta, miután hiába viselte nem csak Patrick, de Stewart autója is az ő logójukat, ezért a promócióért egy centet sem számolt fel feléjük az SHR.Szintén a csapatnak köszönhették, hogy mentesültek a versenypályákon a hirdető cégeknek kötelezően fizetendő díjak alól.

Az SHR mindemellett még akkor is tartotta a hátát a Nature’s Bakery-nek, amikor kiderült, hogy a termékeik túlnyomó része eleve penészesen került forgalomba.

Nem volt kivétel ez alól maga a Stewart-Haas Racing sem, miután az NB által a versenyek helyszínére reklámcélból szállított szeletek java is fogyasztásra alkalmatlan volt. A csapat a keresetben leírta, annak érdekében, hogy megakadályozzák, hogy a fogyasztásra alkalmatlan mintadarabok a rajongókhoz kerüljenek, az SHR saját alkalmazottai munkaidőn felül, egyenként bontották ki és szelektálták a termékeket tartalmazó dobozokat.

Mindezek tükrében nem csoda Haas-ék felháborodása, akik most azzal vádolják az NB-t, hogy azok már jó előre kidolgoztak egy konkrét tervet arra, miként tudnak kibújni a szerződésben foglalt kötelezettségeik alól.

A vállalat ugyanis nem mást állít, mint hogy valójában Patrick követett el szerződésszegést azzal, hogy reklámozta egy konkurens cég termékét a közösségi oldalain, miközben a Nature’s Bakery-ről alig ejtett szót. Erre az okra hivatkozva az NB végül január 19-én – tehát majd’ egy héttel a NASCAR már említett médiaeseménye előtt -, levélben tudatta az SHR-rel, hogy azonnali hatállyal be kívánják fejezni a szponzorációs tevékenységüket.

A csapat részéről viszont nem eszik olyan forrón a kását, és a kereset szerint követelik az eredeti kontraktusból hátramaradt két évre előzetesen vállalt, összesen 30.4 millió dolláros szponzorációs költség, valamint egyéb szolgáltatások díjainak kifizetését további 1 millió dollár értékben. 

A Nature’s Bakery azt követően vált Patrick kiemelt támogatójává, hogy a wisconsini hölgy karrierjének kilenc éven át biztos hátterét jelentő GoDaddy bejelentette, 2015 végén teljes egészében befejezi sportszponzorációs tevékenységét.

A nevadai székhelyű családi vállalkozás belépése a NASCAR-ba azonban már önmagában véve masszív szemöldökráncolásra késztetett sokakat, lévén – éves árbevétele és alkalmazottai számát tekintve egyaránt – az egyik legkisebb vállalatnak számít a Cupban szereplő szponzorok között.

Az SHR a keresetben elismerte, hogy a szerződés aláírása előtt komolyan aggódtak amiatt, hogy a Nature’s Bakery miként tud megengedni magának anyagi értelemben egy főszponzori tisztséget a NASCAR királykategóriájában. A vállalat alapító-vezérigazgatója, David Marson azonban folyamatosan arról biztosította őket, hogy az NB maximális mértékben megfelel a pénzügyi követelményeknek.

Az optimisták szerint a Nature’s Bakery szemléletébe az egészséges életmód közismert megszállottjának tekinthető Danicánál nem is passzolt volna jobban senki. A versenyzőnő nemrég elindította saját sportruha márkáját, a ‘Warrior by Danica Patrick’-et, első, fitneszprogramján alapuló ‘Pretty Insane’ című könyve pedig várhatóan 2018 januárjában jelenik meg. Hitvallásának Patrick az Instagram, valamint Twitter profilján is bőszen hangot ad edzéstervekkel és receptekkel megörvendeztetve követőit.

A Nature’s Bakery vádjai, miszerint Danica nem fordított elég figyelmet az ő termékeik promóciójára egyáltalán nem állnak meg, hiszen a 2009-es Indy 500 harmadik helyezettje, egyben a 2013-as Daytona 500 rajtelsője nem csak, hogy számos bejegyzést tett közzé közösségi profiljain a vállalat logójával ellátott szeletekről, de televíziós szereplései alkalmával is rendszeresen szóba hozta azokat.

six.jpg

A szóban forgó fehérjepor reklámja

 

A kereset alapján viszont a Nature’s Bakery azt kifogásolta a legjobban, hogy Instagramján Patrick többször is reklámozott egy másik támogatója által forgalmazott fehérjeport, emellett pedig házi készítésű egészséges süteményeiről, édességeiről is képeket tett közzé. Az SHR szerint azonban mindez az NB részéről csak egy borzasztóan rosszul megkomponált kifogáshalmaz a szerződésből való kibújásra, valamint a fizetési kötelezettségük elmulasztásának indoklására, mivel egyszerűen nonszensz konkurenciaként tekinteniük a fehérjepor képében egy olyan termékre, ami az ő profiljukban nincs is jelen, nem beszélve az otthon, saját kezűleg összedobott ételekről.

Haas-ék azt sem mulasztották el képekkel bizonyítani, hogy a Nature’s Bakery korábban konkrétan kedvelte az Instagramon azokat a fotókat, amelyek most hirtelenjében már egy szerződés idő előtti befejezését jelentik számára. 

Az SHR szerint a szóban forgó közösségi médiás bejegyzések csak akkor kezdték el szúrni a vállalat szemét, amikor már a sokadik felszólítást küldték feléjük a tartozásaik kiegyenlítésére.

“Ez egy szerencsétlen helyzet, mivel a csapat a szerződés minden szempontjának eleget tett és 2017-ben is erre készült” – áll a Stewart-Haas Racing hivatalos sajtóközleményében. “Végső soron ez egy olyan szituáció, ami a bíróságon lesz megoldva.”

Az SHR kihangsúlyozta, hogy a Nature’s Bakery idő előtti, egyoldalúan eldöntött kihátrálása a szponzorációs megállapodásból különösen nehezen érintette őket, mivel a biztos támogatásuknak tudatában a csapat más kontraktusokat is finalizált, beleértve Patrick hosszabbítását is. A versenyzőnő előző szerződése 2015 végén járt le, az NB fedélzetre lépésének köszönhetően viszont újabb három évre aláírhatott.

Ennek ellenére azonban leszögezték, hogy az eddigi terveknek megfelelően az idényt négy teljes szezonos autóval kezdik meg a Cupban, míg a másodosztály képező Xfinity Series-ben való részvételi szándékuk sem változik.

“A Nature’s Bakery-vel való peres eljárás nem lesz hatással a pályán lévő munkánkra.”

Az SHR-nek nem csak a Patrick által vezetett 10-es számú Ford jelenti a gondot szponzorációs szempontból, mivel a 14-esben a visszavonult Tony Stewartot váltó Clint Bowyer sem rendelkezik megfelelő mértékű támogatással a szezonra nézve.

   

 

Előzmény:

Veszélybe kerülhet Danica Patrick szezonja

Kapcsolódó:

Ford: Danica autója ott lesz a pályán és teljesíteni fog

Danica Patrick kilábalt a szponzorválságból

 

 

képek: NASCAR

hirdetés

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy