Gabby Chaves-t egy hírhedt szakember által tervezett új csapat juttathatja el a 101. Indy 500-ig
A fiatal versenyző nem kapott teljes szezonos szerződést a 2017-es IndyCar szezonra, az egyetlen reménye pedig a folytatásra egy, momentán homályba burkolózó gárdában nyugszik.
A még mindig csak 23 esztendős Gabby Chaves 2014-es Indy Lights bajnoki titulusát követően a Bryan Herta Autosport jóvoltából mutatkozhatott be az amerikai nyílt karosszériás szakág csúcsán. Első IndyCar szezonjában összesen háromszor zárt a legjobb tíz között, összetettbeli 15. helyével pedig az év legjobb újoncává is koronázták. Ez utóbbi címet az azévi, 99. Indianapolis 500-on is megkapta, miután a 26. pozícióból rajtolva a 16.-ként fejezte be a viadalt.
A 2016-os idény előtt a BHA végül gazdasági megfontolásból szövetségre lépett az Andretti Autosporttal, a szponzorációs gondokkal küzdő Chaves pedig azon melegében elvesztette a 98-as számú Dallara-Honda volánját az újonc Alexander Rossival szemben, aki végül győzelemmel zárta a 100. Indianapolis 500-at.
Chaves számára ekkor úgy tűnt, hogy keresztet vethet a szezonjára, mígnem áprilisban bejött a képbe a Dale Coyne Racing, amelynek #19 Dallara-Hondájával végül hét versenyen is lehetőséget kapott.
Idén azonban a kolumbiai ismét egzakt ugyanott találta magát, ahol hajszálpontosan egy évvel ezelőtt is, nevezetesen az IndyCar partvonalán.
A buktatók ellenére Chaves egyáltalán nem tétlenkedik és minden erejével azon van, hogy idén májusban, zsinórban immár harmadjára is ott lehessen az Indy 500 mezőnyében.
A projekt a RACER információi szerint a veterán szakember Larry Curry-vel jöhet létre, aki az 1996-97-es IRL szezon során, a Team Menard csapatvezetőjeként bajnoki címhez segítette Tony Stewartot. A gárdánál való további ténykedése azonban a törvény szempontjából enyhén szólva sem számított példamutatónak, miután kiderült, hogy nagyjából 1.5 millió dollárnyi összeget sikkasztott el. Curry bűnösnek vallotta magát, amit követően 2001 és 2004 között egy szövetségi börtön vendégszeretetét volt kénytelen élvezni.
Szabadulása után Tony George, a felesége, Laura George, valamint a színész Patrick Dempsey révén szinte azonnal rámosolygott a szerencse, akik felkérték arra, hogy vezesse az újonnan alakuló IRL csapatukat, a Vision Racinget. Ezen tisztséget egészen 2008. májusáig látta el, amikor napvilágra került, hogy Curry mindvégig tisztában volt azzal, hogy a szezonnyitó homesteadi hétvégén illegális elemekkel felszerelve küldték pályára az Ed Carpenter, valamint AJ Foyt IV által vezetett autókat. A versenygépek természetesen rögtön megbuktak a technikai ellenőrzésen, elveszítve ezzel a második és harmadik rajthelyüket, hamarosan pedig az is bizonyítást nyert, hogy a csalást Curry engedélyével hajtották végre. Ebből adódóan George – aki az IndyCar vezérigazgatója ként nem engedhette meg magának azt, hogy pont az ő csapatát kapják rajta ilyen stikliken – azonnali hatállyal megköszönte a szakember addigi munkáját.
A jó öreg Larry-nek ezúttal sem kellett sokáig munka nélkül tengődnie. A Dreyer & Reinbold Racing már 2008 nyarán lecsapott rá és csapatmenedzserré megtéve a mérnöki oldal fellendülését várta tőle. Anyagi és egyéb okokból azonban ez a kapcsolat sem tartot túl sokáig és 2011-ben Curry távozott a csapattól, majd később az AJ Foyt Racing 41-es gépének ügyeiért felelt.
Curry neve legutóbb a Buddy Lazier-hez fűződő Lazier Partners Racing 100. Indianapolis 500-ra vonatkozott programjának vezetése révén került a köztudatba. Az általuk indított 4-es számú Dallara-Chevy a verseny 1996-os győztesével, tehát magával Lazier-vel a volán mögött a 32. rajthelyet csípte el és végül műszaki hiba miatt csak száz kört teljesítve a 30.-ként zárt.
A Chaves-zel közös projekt kapcsán a RACER meg nem nevezett forrásaira hivatkozva annyit derített ki, hogy Curry vadonatúj csapata a Dreyer & Reinbold Racing indianai műhelyében formálódik és jelenleg elszántan kutatnak szerelők, mérnökök, valamint egyéb szakemberek iránt. Állítólagosan már némi szponzorációs háttérre is sikerült szert tenniük, motor és aero kit terén pedig a Chevrolet-vel működnének együtt.
“Mivel már az összes, teljes szezonos ülés foglaltnak tekinthető, a teljes figyelmem arra irányul, hogy az 500-ra találjak magamnak helyet. Bárcsak többet is mondhatnék, de jól alakulnak a dolgok.” – mondta Chaves, aki reménykedik abban, hogy ez a projekt messzebbre is elnyúlhat egy csak Indy-re szóló megállapodásnál. “Az elejétől fogva beszélgetéseket folytattam csapatokkal, de a karrierem ezen pontján nagyon nehéz szponzorokat hozni annyi pénzzel, ami elég az IndyCarban való versenyzéshez. Azt hiszem, rendelkezésemre áll néhány jó lehetőség, amelyek akár nagyobb dolgokhoz is vezethetnek, szóval teszem, amit tennem kell és az nem évi egyetlen IndyCar versenyt takar.”
A RACER szerette volna Curry-t is megszólaltatni, de egyelőre nem jártak sikerrel.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough