Jövőre elveszítheti előnyét a Team Penske

Simon Pagenaud szerint az aero kitek 2017-es befagyasztása megkönnyítheti az ellenfelek dolgát a Penske flottával szemben.
Az IndyCar idén szeptemberben jelentette be hivatalosan, hogy a 2015-ben bemutatkozott, ámde a hozzájuk fűzött reményeket finoman szólva sem beváltott, Honda és Chevrolet nevével fémjelzett aero kitek fejlesztését befagyasztják, 2018-tól pedig egy teljesen új, egységes csomaggal lép pályára a mezőny, amely egészen az új karosszéria várahatóan 2021-es debütálásáig használatban is marad.
A tény, miszerint az aktuális aerodinamikai csomagokon 2017-ben nem lehet újabb fejlesztéseket végrehajtani, a regnáló bajnok Pageanud véleménye alapján könnyedén maga után vonhatja, hogy csapata búcsút mondhat előnyének a rivális gárdákkal szemben.
A Team Penske 2016-ban a szezon tizenhat futamából tizet megnyert, tizenegyszer indulhattak a pole-ból, a végelszámolásnál pedig a bajnoki összetett első három helyét is behúzták Pagenaud – Will Power – Helio Castroneves sorrendben.
“Nagyon gyorsan el kell kezdenünk gondolkodni 2017-en” – véli Pagenaud, aki szerint nem csak annak köszönhetik sikerüket, hogy a számukra motort és aero kitet biztosító Chevrolet jobban muzsikált a konkurens Hondánál, hanem annak is, hogy ők tudták a leghető legjobban kihasználni az aerodinamikai elmekben rejlő lehetőségeket.
“Az aero kitre vonatkozó szabályok be lesznek fagyasztva, tehát jól tudjuk, hogy mindenkinek meg lesz az esélye arra, hogy elkapjon bennünket.”
A francia pilóta úgy véli, hogy a tél folyamán csapatával többek között arra kell helyezniük a hangsúlyt, hogy a superspeedway-eken is erősebbek legyenek.
Pagenaud az első olyan versenyző az IndyCar történetében, aki úgy tudott bajnoki címig jutni, hogy még egyszer sem nyert oválpályán. Ő maga azonban önbizalommal teli tekint előre és reméli, hogy jövőre sikerül ezen statisztikáján is javítani, méghozzá nem is akárhol, hanem az Indianapolis 500-on. Az Indianapolis Motor Speedway-en már két alkalommal is ő látta meg elsőként a kockás zászlót; de ezen sikerek egyaránt a road vonalvezetésen érték, méghozzá 2014-ben és 2016-ban. Az IMS oválján azonban az eddigi legjobb eredménye egy 8. hely 2013-ból.
“Még mindig tudok fejlődni, továbbra is van bennem potenciál. Az Indy 500 a következő célom. Már beteljesítettem az álmomat [a bajnoki címet], a következő pedig az Indianapolis 500. Az elmúlt két évben volt esélyünk, de elmulasztottuk, ugyanakkor megtanultuk a módot arra, hogy az élmezőnybe kerüljünk és ott is maradjunk. 2017-ben sokkal erősebbek leszünk.”
A Team Penske jövőre is négy autóval száll harcba a győzelmekért Pagenaud-val Powerrel és Castronevesszel a volán mögött, míg Juan Pablo Montoyát Josef Newgarden váltja a 2-es számú Dallara-Chevy-ben. A távozó kolumbiai veteránt az előttünk álló szezonban már csak az Indianapolis 500-on láthatjuk, továbbra is Roger Penske alkalmazásában.
kép: IndyCar Media

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough