Újonc csapattársat kaphat Bourdais, miközben Daly Foytékhoz tart
A legfrissebb sajtóértesülések szerint Ed Jones lesz Sébastien Bourdais csapattársa a 2017-es IndyCar szezonban.
A 21 esztendős brit-emirátusi versenyző 2015-ben mutatkozott be az IndyCar elsőszámú nevelőszériájának számító Indy Lights-ban, méghozzá a szintén ekkor debütáló Carlin színeiben, a későbbi Ganassi-pilóta Max Chilton oldalán.
Jones rögtön első szezonját imponzánsan kezdte, miután a szezonnyitó St. Petersburg-i duplaforduló mindkét futamán rajt-cél győzelmet szerzett, majd a soron következő, Long Beach-i versenyen sem talált legyőzőre. A fiatal pilóta ezen kívül még négy alkalommal állhatott dobogóra – egyszer annak második és háromszor a harmadik fokán – , az indianapolisi roadon rendezett, második futamon pedig újfent övé lett az első rajthely. A bajnoki címhez azonban ez a teljesítmény még nem volt elegendő, így meg kellett elégednie az összetett pontverseny harmadik pozíciójával.
2016-ban azonban – tegyük hozzá egy vitatott elengedésnek is köszönhetően a Laguna Seca-i zárófutamon – már ő emelhette a magasba az idény legjobbjának járó trófeát, egyúttal pedig tehette zsebre a titulussal járó, egymillió dollár értékű ösztöndíjat, amely összeg három IndyCar versenyen való indulást finanszíroz, beleértve az Indianapolis 500-at.
A hírek szerint Jones-nak viszont nem lesz arra gondja, hogy vajon mely csapatal és mely futamokon kaphat lehetőséget a legnagyobbak között, hiszen számos amerikai sajtóorgánum egyöntetű állítása szerint nem kell már sokat várnia arra, hogy hivatalosan bejelentsék, mint a Dale Coyne Racing teljes szezonos újoncát.
A Racer című szaklap, amely több, bennfentes forrásra hivatkozva szintén kész tényként kezeli az ifjonc szerződésének tényét, megpróbálta felvenni a kapcsolatot Jones-szal, aki azonban csak annyit reagált, hogy momentán semmit nem erősít meg. A Dale Coyne Racing képviselői egyelőre nem nyilatkoztak.
A DCR október közepén erősítette meg, hogy a jövő évtől ismét az ő autójukat terelgeti az a Sébastien Bourdais, aki a kérészéletű Forma-1-es karrierjét követően, 2011-ben velük tért vissza az amerikai open-wheel szakág vérkeringésébe.
A gárda nem csak a jelenleg pengeélen táncoló KVSH Racing színeiben az elmúlt három évben négy IndyCar futamgyőzelmet szerzett franciát akasztotta le a pilótapiacról, de mellette még több nagynevű mérnököt és szakembert is a felségterületére csábított, így egyáltalán nem számít meglepőnek Coyne azon kijelentése, miszerint a jövő évtől fogva már ténylegesen kitörnek a ‘kiscsapat’ jelző béklyója alól.
A DCR a tavalyi szezonban csak egyetlen teljes szezonos versenyzővel bírt, méghozzá a #18 Dallara-Hondát vezető újonc Conor Daly személyében, míg a 19-es gép volánja mögött négyen is lehetőséget kaptak Luca Filippi, Gabby Chaves, RC Enerson és Pippa Mann személyében.
A holtszezon legfrissebb, egyben – jelenleg – 98%-os valóságtartalommal bíró másik pletykája az imént említett Daly-hez kapcsolódik. A 24 éves versenyzőt – aki a detroiti duplaforduló szombati futamán a második helyről locsolhatta a pezsgőt, emellett pedig még további négyszer zárt a legjobb hat között – a hírek szerint már csak napok választják el attól, hogy minden szükséges részlet véglegesítésre kerüljön az új szerződésén, aminek értelmében a 2017-es idényt már az AJ Foyt Racing pilótájaként kezdheti meg.
A négyszeres Indianapolis 500 győztes Foyt nevéhez fűződő gárda a szeptemberben véget ért szezont követően megvált mindkét addigi versenyzőjétől, Jack Hawksworth-től és a minden jel szerint az Andretti Autosporthoz átigazoló Takuma Satótól, így jó előre tudni lehetett, hogy a soron következő évet egy vadonatúj felállással kezdik meg.
A jelentős belső átalakuláson is áteső csapat másik, full évados versenyzője várhatóan az a Carlos Munoz lesz, akinek eddigi helyét Andrettiéknél pont Sato veheti át.
kép: Carlin
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough