Kevin Magnussen lehet az Andretti Autosport negyedik versenyzője – FRISSÍTVE
Kevés szórakoztatóbb dolog van manapság az IndyCar holtszezonjánál, lévén szinte minden napra jut egy rendkívüli bejelentés, vagy szaftos pletyka.
A “silly season” legfrissebb, a RACER.com által megszellőztetett nagy sztorijának főszerepében egy újabb Forma-1-es pilóta tetszeleg, akinek jelen állás szerint reális esélye van arra, hogy a legutóbbi két újonc, Max Chilton és Alexander Rossi után megejthesse debütálását az IndyCar mezőnyében.
A szóban forgó fiatalember nem más, mint a világbajnoki sorozatban a jövőre nézve jelenleg kérdőjeles kilátásokkal bíró Kevin Magnussen.
A 24 éves dán neve már a tavalyi év folyamán is felmerült egy esetleges tengerentúli szerződés kapcsán, a pletykák mozgatórugóját pedig a Honda szolgáltatta.
Magnussen 2014-ben mutatkozott be a Forma-1-ben a McLaren jóvoltából, egy évvel később azonban a patinás gárda tartalékossá fokozta le, a helyét pedig Jenson Button csapattársaként Fernando Alonso vette át. A 2015-ös szezon másik nagy változását a wokingiak életében az erőforrásváltás jelentette, miután az addigi Mercedes motor helyét a Hondáé váltotta az autóikban. Ennek révén merült fel még az idény előtt lehetőségként, hogy Magnussen versenyzési lehetőséget kaphat az IndyCaron belül, méghozzá a szintén a japán gyökerű márka felségjelét viselő Andretti Autosport színeiben.
Ezen forgatókönyv végül nem materializálódott, amiben hathatós szerepe volt Alonso máig nem teljesen tisztázott körülmények között történt balesetének a szezonkezdés előtt három héttel rendezett barcelonai teszt során. A spanyol sztár sérülései miatt kénytelen volt kihagyni az Ausztrál Nagydíjat, aminek köszönhetően Magnussen ismét lehetőséghez jutott a volán mögött – a verseny egy körig sem tartott számára köszönhetően a Honda motor meghibásodásának.
Ironikus módon ráadásul ez a beugrás szabott gátat az Andrettiékkel való IndyCar szerződésnek is.
“Figyelemmel kísértük az IndyCart, megpróbáltunk egy ülést szerezni, de a fő prioritás mindig is a Forma-1 volt” – nyilatkozta Magnussen 2015. márciusában. “Miután kiderült, hogy helyettesíthetem Fernandót Ausztráliában, az IndyCar már egyáltalán nem volt lehetséges opció. Innentől fogva el is vetettük, most pedig már csak a tartalékos szerepemre koncentrálok. Soha nem tudhatod, hogy mi adódik az év közben, de az egyetlen dolog, ami most biztos az az, hogy ott leszek minden F1-es futam helyszínén.”
Miután hátat fordított a McLarennek, amelynél az esélye egy újabb lehetőségre a nullával volt egyenlő, Magnussen a 2016-os idényt már ismét éles versenyzőként teljesítheti a Renault jóvoltából.
A jövő évi folytatás azonban szinte biztosan kizárt Magnussen számára a csapatnál, pláne azt követően, hogy a Renault hivatalosan bejelentette Nico Hülkenberg szerződtetését 2017-re, a gárda opciója pedig mindeközben már le is járt a dán iránt. Sajtóértesülések szerint a versenyző menedzsere már meg is környékezte azt a Force Indiát, amelynél Hülkenberg távozása révén megüresedett egy hely. Magnussenék azonban igyekszenek több vasat is tűzbe tartani, így ismételten terítékre került az IndyCar, vele együtt pedig az Andretti Autosport.
A Michael Andretti által vezetett gárdánál jelenleg Ryan Hunter-Reay, Marco Andretti és Alexander Rossi révén három versenyző személye biztos, nemrég azonban leszögezték, hogy 2017-ben is négy gépet kívánnak indítani. Egy hely tehát kiadó, amelyre a RACER szerint igazán vonzó szponzori csomaggal kopogtató Magnussen számít az egyik legesélyesebbnek.
A szaklap szerette volna megszólaltatni az ügyben az Andretti Autosport szóvivőjét, aki azonban nem kívánt nyilatkozni.
A Magnussen név nem ismeretlen az amerikai open-wheel versenyzés nagyszínpadán. Kevin édesapja, Jan 1996-ban és 1999-ben három különböző csapattal (Team Penske, Hogan Penske, Patrick Racing) összesen tizenegy CART futamon indult el, ebből legjobb eredményét utóbbi évben érte el, amikor is a Vancouverben a hetedikként látta meg a kockás zászlót.
Ifjabbik Magnussen mellett az Andretti Autosport listáján előkelő helyen szerepel még az elmúlt négy szezont az AJ Foyt Racing kötelékében végigversenyzett Takuma Sato is. A 39 esztendős veterán távozása eddigi csapatától azt követően vált biztossá, hogy Foyték bejelentették, a 2017-es szezontól búcsút intenek a Hondának és a Chevrolet térfelére térnek át.
Sato már a 2010-es, KV Racing színeiben történt IndyCar bemutatkozását is a honfitárs márkának köszönhette, amelynek teljes mellszélességű – beleértve az anyagiakat is – támogatását a mai napig maga mögött tudhatja.
Magnussen és Sato mellett azonban nem szabad elfeledkezni arról a Carlos Munozról sem, aki már az Indy Lights-os időszaka óta az Andretti Autosport hűséges alkalmazottjának számít, debütáló IndyCar futamán – a 2013-as Indianapolis 500-on – pedig csak egy hajszál választotta el attól, hogy rögtön győzelemmel mutatkozzon be. A kolumbiai a 2015-ös detroiti duplaforduló szombati futamán megszerezte első főkategóriás győzelmét, idén pedig – akárcsak három évvel ezelőtt – nüanszokon múlt, hogy nem került fel az arcképe az Indy 500 legjobbjának járó Borg-Warner Tróferára. És, hogy még élesebb legyen a tőrdöfés, a 100. rajtát ünnepelt versenyen ráadásul pont újonc csapattársától, az üzemanyagstratégiával hazárdírozó Alexander Rossitól kapott ki. A még mindig csak 24 éves Munoz bajnokságban elért tizedik helyével az Andretti-kvartett idei legjobb eredményét szállította, ennek ellenére azonban ebben a pillanatban nem sok esélye van arra, hogy a csapat színeiben 2017-ben megkezdhesse negyedik teljes szezonját. A bogotai tehetségnek komoly financiális problémái vannak, ezért – ha csak valami csoda nem történik – labdába sem rúghat a Honda, valamint személyes szponzoraik által is felvértezett Magnussennel és Satóval.
Mindez azonban a jéghegy csúcsa, miután a hírek szerint ezen trión felül még számos versenyző neve – beleértve az eddigi IndyCar pályafutását a Schmidt Peterson Motorsports-nál eltöltött Mikhail Aleshint – szerepel az Andretti Autosport radarján. Bennfentes információk szerint azonban momentán szinte biztosra vehető, hogy a negyedik autó volánja – legalábbis ha az F1-ben minden kapu bezárul előtte – Magnussené lesz.
FRISSÍTÉS:
Időközöben maga Kevin Magnussen is megszólalt és Twitter profilján azonnal tudatta rajongóival – vagy inkább egyes támogatóival -, hogy az IndyCarról szóló hírek nem többek kitalációnál.
„Láttam a rólam és az IndyCarról szóló pletykákat. Nagy rajongója vagyok a szériának, de mindez tényleg nem több szóbeszédnél, nincs mögötte semmi. Biztos vagyok benne, hogy a jövőm az F1-ben van. Nem kellene kételkedni az iránt, hogy még hosszú évekig a Renault-val szeretnék lenni, ha tudok. Sajnos még nem tudok bejelenteni semmit a jövőmet illetően, de remélem, hogy hamarosan már igen. Már kezdek én magam is türelmetlen lenni.”
Ezen a ponton halkan megjegyezném, hogy a legutolsó F1-es pilótát, aki vehemensen tagadta a szériaváltásról szóló pletykákat, mondván azok nem többek puszta kattintásvadász kitalációknál, úgy hívták Alexander Rossi.
képek: Renault, IndyCar Media
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough