Mégis érkezik már jövőre a Carlin?
Szeptemberben bombaként robbant a hír, miszerint korábbi terveivel ellentétben a Carlin már 2017-ben megejtheti debütálását az IndyCar mezőnyében, méghozzá a KVSH Racing társtulajdonosának, Kevin Kalkhovennek hathatós közreműködésével.
A sztori napvilágra kerülését követően két héttel a gárda alapítója, Trevor Carlin megerősítette, hogy valóban beszélt már a KVSH vezetőivel, azaz Kalkhovennel, valamint Jimmy Vasserrel, de akkori állítása szerint ez nem jelentett többet puszta kollegális társalgásnál.
A nevelőszériák világában mostanra fogalomnak számító Carlin – amely idén, az Indy Lights-hoz való csatlakozásának mindössze második évében Ed Jones révén máris az IndyCar küszöbének tekintett sorozat bajnokává vált – agytrösztje leszögezte, hogy majdani fellépésük az IndyCar mezőnyébe még a távoli jövő zenéje, a projekt megvalósulása pedig semmiképpen nem függ a KV Racingtől.
Az amerikai open-wheel szakág főkategóriájának jelenleg zajló holtszezonjára jellemző pörgés alól azonban ez a fejezet sem maradt ki, aminek köszönhetően máris újabb fejleményről számolhatunk be.
Az Autosport legfrissebb információi szerint ugyanis igaznak bizonyultak a korábbi pletykák és a Carlin valóban az IndyCar szereplés küszöbén áll, méghozzá Kalkhovennel az oldalán.
Az üzletemberrel kapcsolatban az elmúlt hónap során egyre több olyan hír látott napvilágot, miszerint csökkenteni szeretné szerepvállalását a sportágban, mint tulajdonos.
Ennek egyik lépcsőfoka lehet a Carlinnal való megegyezés, aminek értelmében Kalkhoven tizennégy év után teljesen kiválna a KVSH-ből, magával víve természetesen az ő tulajdonát képező autókat és egyéb felszereléseket.
Carlin azonban igyekezett lehűteni a kedélyeket, és elmondta, ahhoz, hogy minden készen álljon, még számos elem hiányzik a kirakósból, különös tekintettel pár millió dollárra.
Ami a KVSH Racing maradék két tulajdonosát, Jimmy Vassert, valamint a szponzoráció és marketing terén magasan jegyzett James Sullivant illeti, ők nagy valószínűséggel közösen folytatják tovább. A párosnak már van saját érdekeltsége a Global Rallycross-ban, az IndyCarban való jövőjük kulcsa pedig mondani sem kell, hogy az anyagi háttéren múlik – pláne, ha azt vesszük, hogy az autók, továbbá minden felszerelés Kalkhoven tulajdonát képezi, így az ausztrál kiválása után nekik konkrétan semmi kézzelfogható eszközük maradna. Ugyanakkor az sem elképzelhetetlen, hogy a duó útjai elválnak, és külön-külön projektekbe fognak akár teljesen hátat fordítva az open-wheelnek.
A KVSH financiális okok miatt már a 2016-os idény előtt is vészesen közel állt az összeomláshoz. A problémák következtében a gárda a tél folyamán szinte valamennyi munkatársától kénytelen volt megválni, mígnem az utolsó pillanatban, csodával határos módon sikerült mégis annyi támogatást szerezniük, hogy újra szerződtethették a korábban elbocsátott embereiket és – igaz már csak egyetlen autóval, a Sébastien Bourdais által vezetett #11 Dallara-Chevy-vel – ott tudtak lenni a St. Petersburg-i szezonnyitó rajtrácsán. Mindez azonban csak tűzoltásnak felelt meg, a jelen állás szerint pedig a csapat most ismét ugyanott találta magát, mint nyolc hónappal ezelőtt.
Húzónevük, azaz Bourdais a KVSH körüli bizonytalanság miatt amit lehetett, új munkaadót keresett magának, így 2017-től már a Dale Coyne Racing autójában követhetjük tovább pályafutását.
Ha pedig már a versenyzőknél tartunk, a kérdés az, hogy vajon ki kaphat lehetőséget a – ha minden jól megy – Carlin-Kalkhoven koprodukcióban létrejövő csapat színeiben?
Az AJ Foyt Racing a minap hivatalosan megerősítette, hogy a jövő évtől már a Honda helyett a Chevrolet erőforrásával és aero kitjével lépnek pályára. Ezáltal pedig immár az is biztosra vehető, hogy a gárda kötelékében az elmúlt négy évet végigversenyző, a honfitárs márka által mindvégig preferált Takuma Sato is távozni kényszerül.
A szimpatikus japán pilóta a Carlin színeiben szerezte meg a brit Formula-3 2001-es bajnoki címét, a jó kapcsolat pedig azóta is megmaradt a gárda és közte. Az újabb közös munkára azonban nem sok esély van, miután a majdani IndyCar projekt a KV Racing csomagját megörökölve a Chevrolet felségjelzése alatt valósulna meg. Persze soha ne mondd, hogy soha.
Potenciális leendő pilótaként tálcán kínálja magát az idei IndyCar bemutatkozását a Chip Ganassi Racing színeiben megejtett Max Chilton neve. A 25 éves brit 2015-ben a Carlinnal debütált az Indy Lights-ban, emellett pedig azt az aprócska tényt sem szabad elhanyagolni, hogy az édesapja, a dúsgazdag Grahame Chilton nem más, mint a csapat – valamint a Maxet dollármilliókkal támogató Gallagher International – társtulajdonos-vezérigazgatója.
Trevor Carlin azonban ezt az opciót cáfolja.
“Max egy legalább kétautós csapat tagja akar lenni. Az én ötletem volt, hogy a Ganassihoz menjen. Max karrierje teljesen különbözik Carlin terveitől. Csak 2018-ra venném őt számba, mint lehetőséget, 2017-re viszont semmiképpen, ha egyáltalán valaha is számolhatok vele.”
Alig várjuk az újabb fejleményeket.
képek: IndyCar
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough