HIVATALOS: Sébastien Bourdais visszatér a Dale Coyne Racinghez
Az elmúlt röpke két hét során már számos kérdésre választ kaphattunk az IndyCar holtidényét illetően Josef Newgarden Team Penske-szerződésétől kezdve Alexander Rossi hosszabbításán át az Andrett-Hertával egészen Tony Kanaan Chip Ganassi Racinges megállapodásáig. A lavina pedig nem áll meg.
Az utóbbi időszakban már tényként kezelhettük, most pedig végre megerősítésre is került, hogy Sébastien Bourdais öt év után ismét a DCR színeiben folytatja pályafutását.
Az IndyCar kiscsapata először 2011-ben, összesen kilenc futamon át tudhatta a soraiban a franciát, aki az ő autójukkal ejtette meg visszatérést az amerikai open-wheel mezőnyébe. Ezt követően, 2012-13-ban az egykori négyszeres Champ Car bajnok a Dragon Racing színeiben folytatta pályafutását, majd 2014-től a KVSH Racing autójával szállt harcba a helyezésekért. Bourdais két évvel ezelőtt, a torontói duplaforduló első futamán szerezte meg első győzelmét az ismét egységes IndyCarban a Kevin Kalkhoven és Jimmy Vasser nevével fémjelzett csapattal, amelyet követően még háromszor állhatott fel a dobogó legfelső fokára – legutoljára az idei detroiti duplahétvége szombati versenyén.
A 37 esztendős veterán átigazolásában a KVSH Racing jövőjével kapcsolatos kérdőjelek is nagyban közrejátszottak, miután továbbra sem lehet tudni, hogy a csapat ott lesz-e a 2017-es rajtrácson, ha igen, akkor is milyen formában.
Bourdais nem az egyetlen nagy fogása a DCR-nek az előttünk álló szezont illetően. Az elmúlt három évet az Andretti Autosport kötelékében eltöltött Craig Hampson érkezését – aki nem mellesleg a francia mérnökeként tevékenykedett még a Newman/Haas Racinges, 2004-07 között zsinórban négy bajnoki címet hozó Champ Car érában – már napokkal ezelőtt megerősítette a gárda, ma pedig az is biztossá vált, hogy a versenyző KVSH-s mérnöke, vagyis Olivier Boisson is a jó öreg Coyne fedélzetére lép.
“Még 2011-ben Dale volt az egyetlen, aki lehetőséget adott számomra, hogy visszatérjek az IndyCarba. Várakozással tekintek a második bevetésemre a csapattal” – mondta Bourdais, aki 2008-ban intett egy rövid ideig búcsút az amerikai open-wheelnek a, mint később kiderült, nem épp sikerekben gazdag F1-es kaland kedvéért. “Dale vezetésének és a széria iránti feltétlen elköteleződésének hála képesek voltunk egy csapatnyi remek srácot összegyűjteni, beleértve Olivier Boissont, aki az utóbbi három évben volt a mérnököm, valamint az egykori vezető mérnökömet, Craig Hampsont is a Newman/Haas Racinges időkből. Azzal, hogy ez a két jó barát és nagyszerű elme csatlakozik a Dale Coyne Racing már meglévő csapatához, kétségkívül remek esélyt ad nekem arra, hogy az élen harcoljak egy versenyképes autóval.”
Bourdais első hivatalos bemutatkozására régi-új munkáltatójával a csütörtöki, Gateway-en rendezendő Firestone abroncsteszten kerül sor.
“Köszönetet szeretnék mondani a Chevy-nek, valamint a KVSH Racingnek a támogatásukért és belém vetett bizalmukért az elmúlt néhány év során. Most egy új fejezet kezdődött, ami nem lehetett volna lehetséges a Honda elkötelezettsége nélkül az erőfeszítéseink irányába. Nagyon boldog vagyok, hogy képesek voltunk ezeket a dolgokat ilyen hamar tető alá hozni, alig várom, hogy Gateway-en felfedezhessem magamnak az új gépemet.”
A bejelentéssel párhuzamosan immár az is biztosra vehető, hogy a DCR továbbra is marad a Honda égisze alatt. Miután kiderült ugyanis, hogy a Chip Ganassi Racing három szezon után búcsút int a Chevrolet-nek és a jövő évtől kezdve ismét a japán gyökerű márkával folytatják pályafutásukat, egyre-másra érkeztek olyan spekulációk, miszerint a DCR lehet az egyik csapat, amely igényt tarthat a csokornyakkendős brigád így megmaradt négy motorjából kettőre. Persze ezt a pletykát illett fenntartásokkal kezelni, pláne ha figyelembe vesszük a gárda anyagi helyzetét. A gyártóváltás ugyanis azzal is együtt járt volna, hogy a DCR-nek meg kellett volna vásárolnia a nem éppen filléres árazású Chevy aero kitet, ami nem kicsit lett volna merész financiális értelemben véve, ha azt vesszük, hogy ezen csomagot már csak a 2017-es év során használhatják a szériában.
Bourdais októberi bejelentésével a DCR egy mára már valódi mémmé vált tendenciára is pontot tesz, lévén a csapat arról volt híres, hogy – főként pénzügyi okokból – a lehető legtovább húzza a pilótafelállása megnevezését.
“Sébastien már azóta a radarunkon volt, hogy elhagyta az IndyCart és Európába ment a Forma-1 kedvéért” – nyilatkozta Coyne. “Megtiszteltetés számunkra, hogy 2011-ben visszahozhattuk az Államokba a gyökereihez, az pedig még ennél is izgatottabbá tesz bennünket, hogy mit hoz a jövőnk 2017-ben és azután. Már egy rakás nagyszerű srácot összegyűjtöttünk az elmúlt évek során, most pedig a mérnöki csapatunk 2017-es bővülése révén elmondhatjuk, hogy ‘összehozzuk a bandát’. Lesz néhány kiválóságunk a Newman/Haas érából Craig Hampson főmérnök, Todd Philip főszerelő, Oren Trower vezető szerelő, Colin Duff és mások által. Mondanom sem kell, hogy nagy várakozásokkal tekintünk a 2017-es év elé.”
kép: IndyCar Media
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough