HIVATALOS: Tony Kanaan hosszabbított a Chip Ganassi Racinggel

Újabb darabka került a helyére az IndyCar 2017-es szezonjának kirakósában.
Az elmúlt két hét a nagy bejelentések időszaka volt a széria életében. Hivatalosan is megerősítették Alexander Rossi maradását az Andretti-Herta Autosport kötelékében, emellett pedig már arra is mérget vehetünk, hogy Josef Newgarden veszi át Juan Pablo Montoya helyét a Team Penske 2-es számú Dallara-Chevy-jében. Ha pedig már Chevrolet, a gyártó háza táján is jelentős változás állt be, miután múlt pénteken a Chip Ganassi Racing azzal rukkolt elő, hogy a következő szezontól hátat fordítanak a csokornyakkendős emblémának és visszatérnek régi jó partnerük, a Honda égisze alá.
A helyzet pedig úgy hozta, hogy az IndyCar legújabb nagy bejelentése szintén ezen gárdához kapcsolódik.
A CGR-nál a versenyzői felállást tekintve a négyszeres bajnok Scott Dixon, valamint szponzora, a Novo Nordisk révén a 83-as gépből kirobbanthatatlannak tűnő Charlie Kimball maradását már biztosra vehettük, a 2016-os újonc Max Chilton, valamint a veterán Tony Kanaan jövője azonban kérdőjelesnek minősült.
A legnagyobb figyelem nem meglepő módon utóbbi brazil autójára irányult, amelybe már előre “belepletykáltak” jó néhány versenyzőt, biztosra véve, hogy ‘TK’ az idény végén elhagyja a csapatot.
A találgatásoknak azonban most egyszer és mindenkorra vége, miután a CGR hivatalosan bejelentette, hogy Kanaan a 2017-es szezonra is meghosszabbította szerződését a csapattal, autójának, vagyis a #10 Dallara-Hondának főtámogatója pedig továbbra is a pilótát rendkívüli mértékben favorizáló NTT Data lesz.
“Nagyon boldogok vagyunk, hogy Tony ismét aláírt hozzánk és így továbbra is ő vezeti a 10-es számú autónkat, de ugyanennyire örülünk annak, hogy egy olyan nagyszerű partner is visszatér a csapathoz, mint az NTT Data” – idézi a hivatalos sajtóközlemény a csapattulajdonos Chip Ganassit. “Tony egyik vezéregyéniségünkként komoly szerepet játszott a csapat életében a pályán, valamint azon kívül is, szerencsésnek érezzük magunkat, hogy visszatér hozzánk.”
Kanaan 2014-ben vette át az egészségügyi okokból visszavonult Dario Franchitti 10-es számú autójának volánját, amellyel mindezidáig csak egyszer, a két évvel ezelőtti, fontanai szezonzárón tudott győzelmet szerezni. Az összetett pontversenyt tekintve első évében a hetedik, majd 2015-ben a nyolcadik, idén, vagyis 2016-ban pedig újfent a hetedik pozícióban zárta a bajnokságot.
“Fel vagyok villanyozva, hogy visszatérhetek Chippel és az NTT Datával, ez az egyik leghasznosabb partnerkapcsolat a karrieremet tekintve” – nyilatkozta a 2004-es IRL szezon legjobbja, egyben a 2013-as Indianapolis 500 győztese. “Nagyszerű dolog, hogy az NTT Data személyében egy olyan partnerre tettünk szert, amely rendkívül elkötelezett annak irányába, hogy a pályán mutatott teljesítményünk a lehető legerősebb legyen. A 2016-os szezonunk erős volt, bár az eredményeink nem mindig tükrözték a teljesítményünket, nyilvánvalóan van néhány befejezetlen ügyünk 2017-re.”
Kanaan, aki idén december 31-én tölti be 42. életévét a fentieknek köszönhetően jövőre főkategóriás pályafutása huszadik szezonját kezdheti meg. A rajongók körében töretlen népszerűségnek örvendő versenyző háta mögött eddig összesen 326 IndyCar rajt áll (beleszámítva a CART-ban és IRL-ben teljesített futamokat is), ebből összesen tizenhét alkalommal tudott győzni, 15-ször indulhatott a pole-ból, top 5-ös helyezésből 129-et, top 10-esből pedig 209-et könyvelhet el.
A libanoni gyökerekkel is bíró pilóta 2004-es IRL bajnoki címét az Andretti Green Racing, a kilenc évvel későbbi Indianapolis 500 győzelmét pedig a KV Racing autójával szerezte meg.
Kanaan nevéhez fűződik továbbá zsinórban egymás után teljesített versenyek rekordja is, köszönhetően annak, hogy a CART 2001-es, portlandi viadala óta minden egyes fordulón elrajtolt, amelyre csak nevezett – szám szerint 265-ön, ami minden valószínűség szerint jövőre csak még tovább növekszik majd.

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough