Carlin: Még nagyon messze vagyunk az IndyCartól

Carlin: Még nagyon messze vagyunk az IndyCartól

Rengeteg munka vár még a 2016-os Indy Lights bajnok csapatra ahhoz, hogy a főkategóriában is letegyék névjegyüket.

Két héttel ezelőtt a RACER egy meg nem nevezett, bennfentes forrásra hivatkozva arról írt, az IndyCar elsőszámú nevelősorozatában eltöltött mindössze második évében bajnoki címhez jutott Carlin közel áll ahhoz, hogy egyezségre jusson a financiális problémákkal küzdő KV Racing társtulajdonosával, Kevin Kalkhovennel, aminek eredményeként akár már jövőre bemutatkozhatnak a “nagyok között”.

A brit gyökerű gárda alapító/tulajdonosa, Trevor Carlin a Motorsportnak minap adott exkluzív interjújában elismerte, hogy folytatott már megbeszéléseket KV vezetőivel, azt azonban cáfolta, hogy egyelőre bárminemű egyesülés is küszöbön állna.

“Még mindig nagyon messze vagyunk ettől” – nyilatkozta Carlin a csapata főkategóriás szereplése kapcsán. “Semmit sem szeretnénk jobban, mint feljebb lépni, ugyanakkor muszáj a realitás talaján maradnunk. Ahogyan mindig is mondtam, amikor elkezdjük az IndyCar programunkat, akkor a cél a hosszútávú szereplés lesz. Nem akarunk megjelenni, aztán hat hónap múlva ismét eltűnni. Még a közelében sem vagyunk annak, hogy biztonsággal kivitelezhessük.”

A RACER korábban arról is beszámolt, hogy egy jelenlegi IndyCar csapat komoly érdeklődést mutat a Carlinnal történő kollaborációra. A projekt kezdeti lépéseként a nevén nem nevezett gárda nem csak, hogy a Carlin vadonatúj, floridai főhadiszállására tenné át a székhelyét, de egy komplett, IndyCar programhoz való felszerelést is magukkal vinne az autóktól kezdve minden egyéb alkatrészig.

A szaklap később anonim, de csapatközeli forrásból származó információk alapján elhintette, hogy a szóban forgó gárda a KVSH Racinget (vagy legalábbis annak egy bizonyos részét) takarja.

A tényt, miszerint a csapat hamarosan tényleg elhagyja Indianapolist és Floridába teszi át a székhelyét maga Kalkhoven is megerősítette, bővebben azonban nem kívánt nyilatkozni.

A sztorival kapcsolatban Carlin pedig annyit árult el, hogy már valóban találkozott a KV tulajdonosaival, de ez még önmagában véve nem garantált semmit.

“Igen, beszéltem Kevinnel [Kalkhoven] és Jimmy-vel [Vasser] a szezon során, ahogyan már a tavalyi év végén is. Jó srácok. Ugyanakkor a mi csapatunk fellépése az IndyCarba jelenleg olyan távol áll a valósággá válástól, hogy ezek tényleg nem jutottak tovább egyszerű társalgás szintjénél. Nem fogok spekulációkba bocsátkozni, amikor még annyi gyakorlati tényező megvalósítása van hátra.”

Carlin leszögezte, az, hogy jövőre ott lesznek-e az IndyCar mezőnyében semmilyen módon nem függ egy KV-vel való összeborulástól, de még a gárda felszerelésének megvásárlásától sem.

Az üzletember abban sem kívánt állást foglalni, hogy a majdani IndyCar projektjüket a Chevrolet, avagy a Honda égisze alatt kívánják megejteni.

“Rendkívül nyílt ez a kérdés. Sok víznek le kell még folynia mielőtt ezt a döntést meghoznánk. Mindkét gyártóval tárgyaltunk már.”

craa.png

A KV-vel való összeborulás mellett, alternatív opcióként az is felmerült a sajtóban, hogy a Carlin esetleg Max Chilton révén mutatkozhat be a legmagasabb kategóriában. A fiatal brit versenyző 2016-ban debütált az IndyCarban a Chip Ganassi Racing 8-as számú Dallara-Chevy-jének volánja mögött, mindez azonban nem jöhetett volna létre a Chiltont támogató Gallagher International anyagi fedezete nélkül. Bár a legutóbbi hírek szerint a CGR szeretné hosszútávon a soraiban tudni a 25 éves pilótát – vele együtt pedig a pénzügyi és biztosítási óriás szponzorációját -, a tárgyalások végére azonban mindezidáig nem került pont.

Egyes spekulációk szerint Max, aki 2015-ös Indy Lights szezonját a Carlin színeiben teljesítette, akár vissza is térhet a csapathoz, de immár az IndyCaron belül. Mindennek az a tény adhatna némi hitelt, hogy a versenyző édesapja, a multimillioms Grahame Chilton nem csak a Gallaghernél, de a Carlinnál is társtulajdonosi, valamint vezérigazgatói pozíciót tölt be.

“Max a saját dolgaival lesz elfoglalva, ahogyan mindig, biztos vagyok ebben” – zárta rövidre a témát Carlin.

“Történjék bármi is, ott akarunk lenni a rajtrácson St. Pete-en. Olyan keményen dolgozunk, amennyire csak tudunk és addig, amíg tudunk, abszolút addig, amíg csak van egy halvány esély. Hátravan még öt hónap a következő versenyig, szóval bármi lehetséges. Ugyanakkor tudják, mi eléggé filozfikusan közelítjük meg ezt. Ha nem tudunk alaposan felkészülni 2017-re, akkor a 2018-as éven fogunk igyekezni.”

Carlin szerint ez utóbbi szezonban akár még kifizetődőbb is lehetne számukra a debütálás, köszönhetően a két év múlva debütáló, újra egységes aero kitnek.

“Sokkal egyszerűbb lenne, mert akkor mindenki szintén csak tanulni fogja az új csomagot.”

Egy dolgot viszont Carlin biztosan állít; akárhogyan is alakuljon az IndyCar programjuk sorsa, az semmiképpen sem fogja befolyásolni az Indy Lights érdekeltségüket. Az európai nevelőszériák világában hírnevet szerzett cég továbbra is kiemelt figyelmet kíván fordítani az utánpótlásra a tengerentúlon is, aminek részeként jövőre a gokartvilágból érkező BENIK-kel közösen bemutatkoznak a Mazda Road to Indy program legalsó lépcsőfokát képező USF2000-ben, majd, ha minden az előzetes tervek szerint alakul, akkor 2018-tól már a Pro Mazdában is autót indítanak.

Ha a projektek sikeresen megvalósulnak, akkor az azt jelentené, hogy 2015-ös Lights debütálása után alig három évvel a Carlin már az amerikai open-wheel szakág valamennyi kategóriájában megveti a lábát.

 

 képek: MRTI