Fiatal amerikaiak főszereplésével kezdődik az IndyCar holtszezonja
Sajtóértesülések szerint már biztosra vehető, hogy Josef Newgarden váltja jövőre Juan Pablo Montoyát a Team Penske kötelékében.
Az általánosságban véve jól informált RACER egy, a csapathoz köthető forrásra hivatkoztva számolt be arról, hogy a 25 esztendős amerikai versenyzőnek az előzetes várakozásoknak megfelelően sikerült megegyeznie az IndyCar jelenlegi legsikeresebb alakulatával, aminek értelmében jövőre már ő huppanhat be az eddig Montoya által terelgetett 2-es számú Dallara-Chevy-be.
Newgardent már hetek óta a 2016-17-es holtszezon átigazolási piacának legjelentősebb tényezőjeként tartják számon, miután kis túlzással valamennyi, pilótacserét tervező gárda várakozó állásponton van addig, amíg hivatalosan be nem jelenti, hol folytatja pályafutását.
Az idei bajnoki pontversenyben a negyedik helyen zárt tehetséget a prioritásként kezelt Team Penske mellett többek között az IndyCar másik nagycsapatával, a Chip Ganassi Racinggel is összeboronálták, de szóba került még az a forgatókönyv is, hogy marad jelenlegi munkaadójánál, az Ed Carpenter Racingnél, amely gárda ráadásul a hírek szerint brutálisan magas fizetési ajánlattal kecsegtette.
A pénz egy dolog, az idén az összetett első három helyét bezsebelt, összességében 14. IndyCar bajnoki címét ünnepelt Team Penske-nél vezetni viszont privilégium.
Newgarden átigazolását még sem a csapat, sem pedig maga az érintett versenyző nem erősítette meg hivatalosan, egy neve elhallgatását kérő, Roger Penske birodalmához szorosan kötődő forrás azonban úgy nyilatkozott, hogy biztosan a fiatal tennessee-i lesz Montoya utódja, egyúttal pedig az idei IndyCar szezon három legjobbja, azaz Simon Pagenaud, Will Power és Helio Castroneves csapattársa.
Az anonim forrásnak arról nincs tudomása, hogy Newgarden aláírt-e már, de ez a nyilvánosság tekintetében lényegtelen is, hiszen a hivatalos bejelentésre leghamarabb csak októberben kerülhet sor, mivel a pilóta jelenlegi szerződése értelmében még az Ed Carpenter Racing alkalmazásában áll.
Josef érkezése egyben azt is jelentené, hogy a Team Penske 2007 után először lépne pályára az IndyCarban egy teljes szezonos amerikai pilótával a soraiban.
A már fentebb említett, jelentős összegről szóló ajánlat kapcsán Carpenter még Sonomán úgy nyilatkozott, hogy Newgarden “nem mondott rá nemet”, ugyanakkor minden jel szerint igent sem, amit jól példáz, hogy a csapattulajdonos, egyben oválpilóta már több versenyzővel is tárgyal a 2017-es évet illetően, beleértve Juan Pablo Montoyát.
A kolumbiainak a Team Penske-től való, kényszerű távozása ellenére sincs momentán oka a panaszra, miután az ECR mellett az AJ Foyt Racing, valamint az ezredfordulós open-wheel sikereinek, majd későbbi NASCAR-os éveinek otthona, a Chip Ganassi Racing is élénk érdeklődést mutat iránta.
Feltétlenül említést érdemel még az elmúlt napok során a Team Penske-vel szintén összefüggésbe hozott Alexander Rossi is. A 100. Indianapolis 500-on meglepetésgyőzelmet aratott versenyzőt a Watkins Glen-i hétvégén többször látták a gárda motorhome-jában, az esetleges tárgyalásokat firtató riportereknek pedig Penske csak egy sejtelmes mosollyal válaszolt. A pletykának azonban olybá’ tűnik nagyobb volt a füstje, mint a lángja.
Egy biztos, Rossi saját elmondása szerint nagyon szeretné az IndyCarban folytatni jövőre is, a legfontosabb szempont azonban, hogy a megállapodás hosszú távra szóljon.
“Az elsődleges szempont számomra mindig is az volt, hogy a legjobb lehetőségem legyen a győzelemre, ugyanakkor az eddigi karrierem során nem volt meg a kellő stabilitás” – nyilatkozta a 24 éves amerikai, aki a 2016-os szezon legjobb újonca lett. “Európában az egy évre szóló szerződések számítanak megszokottnak, tehát valami ennél hosszabb igazán nagyszerű lenne.”
A kaliforniai tehetség olyan kontraktusra vágyik, amely lehetőséget biztosít számára a fejlődésre, egyúttal pedig esélyt ad számára a futamgyőzelmekre, majd akár a bajnoki címre is.
A pályafutása első IndyCar szezonját az Andretti Herta Autosporttal teljesített Rossi jelenleg azon dolgozik, hogy 2019 végéig meghosszabbítsa jelenlegi szerződését, a hírek szerint pedig ennek létrejöttéhez már csak egyetlen szponzormegállapodás finalizálása hiányzik. Ha pedig valami oknál fogva mégsem jönne össze, a fiatal pilóta akkor sem esik kétségbe, mivel állítása szerint akadnak más, potenciális opciói is.
Silly season, nem is szerethetnélek jobban!
kép: IndyCar Media
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough