Háromautós lehet a Schmidt Peterson Motorsports

Könnyen lehet, hogy hamarosan egy harmadik pilóta csatlakozik Mikhail Aleshin és James Hinchcliffe mellé.
Az elmúlt két évben Sam Schmidt volt az a csapattulajdonos, aki a legtöbb alkalommal, nyíltan emelte fel a hangját az IndyCarban uralkodó, többnyire szponzorhiányból fakadó anyagi problémák kapcsán. A sors iróniája azonban, hogy a legfrissebb hírek szerint pont az SPM lehet az a gárda, amely jövőre tovább bővítheti flottáját köszönhetően az egyik főtámogatójának.
A RACER ugyanis úgy tudja, a Schmidt Peterson Motorsports 5-ös számú Dallara-Hondájának elsőszámú szponzoraként szereplő ARROW Electronics komoly érdeklődést mutat további egy autó támogatása iránt.
Az általában jól informált online lap szerint az egyelőre még nem tisztázott, hogy a harmadik versenygép teljes egészében az SPM égisze alatt lépne pályára, avagy egy másik csapattal koprodukcióban valósulna-e meg.
“Rajta vagyunk az ügyön az Arrow-val” – erősítette meg Schmidt. “A programunkat három évvel ezelőtt kezdtük meg és azóta évről-évre növekedést mutatunk. Mindig is megvolt a szándékunk arra, hogy legyen egy második, a technológiai iparágon alapuló autónk, de nem igazán volt meg a költségvetésünk arra, hogy meg tudjuk ezt valósítani. Jelenleg is dolgozunk rajta.”
A csapat azonban igyekszik körültekintően eljárni.
“Megtanultam a leckét, amikor négy évvel ezelőtt egy második autót is indítottam. A szükséges költségvetésnek akkor csak a fele volt meg és nem is működött valami jól, úgyhogy nem fogjuk még egyszer ezt megcsinálni. Csak abban az esetben vállalnánk be egy harmadik gépet, ha teljes mértékben biztosított lenne az anyagi háttere, meglennének a megfelelő emberek, valamint a felszerelés hozzá és kellőképpen fel tudnánk készülni.”
A munka gőzerővel folyik a gárdánál az ARROW-val kézen fogva, noha még korántsem biztos, hogy a projekt már 2017-ben életképes lehet.
“Az Arrow befektetése jelentősen megtérül. Mindenki boldog a cégnél. Rengeteg dolgot csinálunk a pályán kívül és belül, ami értéket képvisel. Ez egy versenycsapat, továbbá egy promóciós megállapodás is, ami magában foglalja az SAM Corvette-et, valamint számos pályán kívüli tevékenységet és rendezvényt. Jóval többről van szó, min a pályán zajló része. Ahogyan mondtam, ez a legnehezebb dolog, amit életemben valaha csináltam. Húsz évvel ezelőtt a saját pénzügyi hátteremet próbáltam megteremteni, hogy én magam vezethessek, majd később azért, hogy csapatokat tudjak összerakni az IndyCarban, aztán az Indy Lights-ban. Nem könnyű, de remek partnereink vannak, akik a csapatunkat erősebbé teszik. Őszintnén szólva, ha nem kezdtem volna el vezetni az SAM Corvette-et, majd erre építkezve kereskedelmi értelemben nyomot hagyni a technológiai iparban, nem tudom most hol lennénk.”
Az SPM jelenlegi két pilótája közül Hinchcliffe több évre szóló szerződéssel rendelkezik, de jelen állás szerint az orosz SMP Racing által szponzorált Mikhail Aleshin jövő évi visszatérésére is megvan minden esély.
Ami az IndyCar holtszezonjának további legfontosabb, legfrissebb pletykáit illeti, a várakozásokkal ellentétben a Chip Ganassi Racingnél momentán úgy fest, nem valószínű 2017-re nézve változás. A gárda kvartettjéből csak Scott Dixon bír 2017-re is élő kontraktussal, de előreláthatólag az erős szponzorációs háttérrel rendelkező Charlie Kimball hosszabbítása sem várat már sokáig magára, míg a szériában idén bemutatkozott Max Chiltont szintén több évre szeretnék magához láncolni. A legnagyobb kérdésnek Tony Kanaan bizonyult, akinek távozását sokan már hónapokkal ezelőtt biztosra vették, ennek megfelelően pedig számos pilótát már előre “belepletykáltak” a brazil által vezetett 10-es Dallara-Chevy-be. A legutóbbi hírek szerint azonban a 2004-es IRL bajnok, egyben a 2013-as Indy 500 győztese még egy évig nagy valószínűséggel maradni fog a patinás gárda kötelékében.
A fő figyelem a Team Penske-re, azon belül is Juan Pablo Montoyára irányult, aki szinte már biztosra vehetően távozni fog a csapattól. A 2-es számú autóra a legnagyobb esélye Josef Newgardennek van, bár az utóbbi napokban egyre gyakrabban merül fel ezzel kapcsolatban Alexander Rossi neve is. Előbbi pilótát Ed Carpenter minden erővel szeretné maga mellett tudni jövőre is, a pletykák szerint azonban a háromszoros IndyCar futamgyőztes maradásának egyik alapfeltételeként egy teljes szezonos, erős csapattársat jelölt meg.
Ami pedig a 100. Indy 500 győztesét illeti, Rossi továbbra is az Andretti Herta Autosporttal tárgyal és elméletileg már a megállapodás sincs messze, de ebben az esetben is az anyagiakon múlik minden. Ennek ellenére érdemes fél szemmel a Penske-pletykára is figyelni, mivel mint tudjuk, nem zörög a haraszt…
Érdekesség még a Kapitány alakulatával kapcsolatban, hogy az azzal mára szinte összeforrt Helio Castroneves sem írta még alá a hosszabbításról szóló szerződését, noha egyelőre ne fogadjunk nagy összeggel arra, hogy a háromszoros Indy 500 győztes brazil jövőre nem elsz teljes szezonos pilótája a gárdának.
És, hogy mi lesz Montoyával? Ez jelenleg a nagy kérdés. A hírek arról szólnak, hogy a kolumbiai sztár iránt több csapat érdeklődik, közülük is a legintenzívebben a KVSH Racing. A csapatot azonban jelenleg nem teszi túl vonzóvá, hogy saját bevallásuk szerint sem tudják, mi lesz velük 2017-ben. Többek között ez a bizonytalanság vezetett odáig, hogy idei egy szem pilótájuk, Sébastien Bourdais állítólag máris megegyezett a Dale Coyne Racinggel, ahol 2011-ben már kilenc versenyt teljesített.
képek: IndyCar Media

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough