Scott Dixon húzta be a pénteki napot Watkins Glenen

A Chip Ganassi Racing négyszeres bajnoka egyelőre uralja a New York állambeli roadot.

Az IndyCar naptárába öt év után idén soron kívül, a meghiúsult bostoni forduló pótlásaként visszatért Watkins Glen International a várakozásoknak megfelelően már a versenyhétvége első napján izgalmakkal és elképesztő sebességekkel örvendeztette meg a rajongókat.

A pénteki nap abszolút legjobbjának a pályán eddig három győzelemnél (2005-2007) járó Scott Dixon bizonyult. A 36 esztendős klasszis délelőtt még 1:23.8921-gyel zárt az élen, amely idején a második gyakorláson több, mint egy teljes másodpercet képes volt javítani.

Az új-zélandi csak a kétórásra kiírt délutáni edzés harmincadik percének környékén gördült először pályára és szinte azonnal a tabella élére száguldott. Innentől úgy tűnt, senki és semmi nem veszélyezteti Dixon elsőségét, mígnem a leintés felé közeledve a legutóbbi, 2010-es Watkins Glen-i futamgyőztes Will Power begyújtotta a rakétákat a Team Penske Dallara-Chevy-jében és 0.0376 másodperccel letaszította a trónról.

A válasszal Dixon sem maradt adós és az edzés végén összerakott 1:22.8740-es körével visszavette korábbi pozícióját, egyúttal pedig ő lett az első – és eddig egyetlen – versenyző, akinek a hétvége során sikerült 1:23 alá mennie.

Nem meglepő módon a Chip Ganassi Racing leglojálisabb alkalmazottjának vasárnapi győzelmére igencsak kicsi oddsot számolnak a fogadóirodák, de ennek ellenére nem szabad előre inni a medve bőrére. Dixonnak az idei évben nem sok siker termett az épített pályákon, lévén hiába bizonyult rendkívül gyorsnak korábban a Barber Motorsports Parkban, az Indianapolis GP-n, Road Americán és Mid-Ohión is, a legfontosabb pillanatban mégsem jött ki számára a lépés és ezen fordulókat csak a 10.,7., továbbá kétszer az utolsó, azaz 22-22. helyeken zárta.

Talán majd most, az amerikai Munka Ünnepének hétvégéjén megtörik a szerencsétlen sorozat.

A korábban – elcsépelt kifejezéssel élve – űridőnek tűnő kört összerakott Powernek végül meg kellett elégednie a harmadik hellyel, köszönhetően csapattársa, Helio Castroneves utolsó gyors körén megfutott 1:23.0327-jének.

A negyedik-ötödik helyeken Tony Kanaan-t és Juan Pablo Montoyát jegyezték, míg hatodikként – egyben legjobb hondásként – Jack Hawksworth-t érte a kockás zászló az AJ Foyt Racing őszinte örömére.

A legnagyobb csalódásnak csapatszinten sajnos ismét az Andretti Autosport bizonyult, amely a teljes nap során küszködött a tapadással. A gárda legjobb eredményét a frissen kinevezett TAG Heuer nagykövet Alexander Rossi szállította a 15. helyen, de ideje még így is 1.19 másodperccel elmarad Dixonétól. A 100. Indy 500 legjobbja mögött 16.-ként Carlos Munoz végzett, a 200. főkategóriás futamára készülő Ryan Hunter-Reay a 19., Marco Andretti pedig a tökutolsó, 22. pozícióban fejezte be a pénteket.

Az edzések során három incidens borzolta a kedélyeket.

Az első – egyben leglátványosabb – baleset Conor Daly nevéhez fűződött, aki az éjszakai esőzésből még hátramaradt kis víztócsán megcsúszva csapta a falnak autóját a 6-os kanyar kijáratánál. A Dale Coyne Racing újonca sérülés nélkül megúszta a kalandot, a 18-as Dallara-Honda azonban már nem mondhatta ezt el magáról. A szerelőcsapat áldozatos munkája révén azonban a gép a második edzésre ismét bevethető állapotba került, a legjobb idő pedig, amit Daly végül ki tudott sajtolni belőle a 17. pozícióba volt elegendő.

Nem zárt problémamentes napot Simon Pagenaud és Tony Kanaan sem, akik a második edzés legvégén, egymástól függetlenül létesítettek kapcsolatot a pályát szegélyező fallal. A bajnoki összetettet továbbra is vezető francia a 7-es kanyarban ütközött a gumibáláknak, míg az összetett harmadik helyén álló brazil a 6-os kanyar kijáratában pördült meg, de az ő autója kollégáéval ellentétben sértetlen maradt.

A pénteki nap legjobb újoncának Max Chilton bizonyult tizedik helyének köszönhetően. A 25 éves brit Watkins Glenen egyébként elmondta, hogy nagyon szeretne jövőre is a Chip Ganassi Racingnél maradni, amely szándékát szponzorai is támogatják. Chilton jelenleg a bajnokság 19. pozíciójában áll, eddigi legjobb IndyCar eredményét pedig a phoenixi oválon szerezte, ahol a hetedikként intették le. Azt, hogy van még hová fejlődnie a szériában maga a versenyző is elismeri, de reméli, minden pozitívan alakul és jövőre is lehetőséget kap a tanulásra, majd a bizonyításra.

A hírek szerint a tárgyalások várhatóan ebben a hónapban kezdődnek el a felek között.

A küszöbön álló holtszezon minden jel szerint az utóbbi évek legizgalmasabb átigazolási idényét rejti magában, hiszen nem csak a kiscsapatok, de az olyan patinás gárdák életében is változások következhetnek be, mint a Chip Ganassi Racing, vagy a Team Penske.

Addig azonban még hátra van a Watkins Glen-i verseny, majd két hét múlva jön az itt kiosztandó duplapontok ötletgazdájának édesanyjából konstans csuklásrohamokat kiváltó sonomai szezonzáró.

 res.png

 

kép: IndyCar Media

Kommentek

hirdetés

hirdetés

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy