Bourdais a DCR-nél, Andretti Hertánál?

Bepörög a pilótakeringő.

Már jó ideje tudni lehet, hogy az idei holtszezon az utóbbi évek legnagyobb átigazolási hullámát indíthatja el az IndyCaron belül. A pilótapiac mozgolódása várhatóan nem csak a széria kis- és középcsapatait érintheti, de az olyan patinás, nagy csapatokat is, mint amilyen a Chip Ganassi Racing és a Team Penske.

Sajtóértesülések szerint az első jelentősebb váltás Sébastien Bourdais nevéhez fűződhet, aki a 2017-es szezonban búcsút inthet addigi munkaadójának, a KVSH Racingnek.

Az egykori négyszeres Champ Car bajnok 2014-ben szerződött le a Kevin Kalkhoven és Jimmy Vasser nevével fémjelzett gárdához, amelynek színeiben még ebben az évben, a torontói duplaforduló első futamán megszerezte az újraegyesülést követő első győzelmét.

A szponzorációs problémák azonban a KVSH Racinget sem kerülték el, aminek köszönhetően a csapat az idei szezonban már csak egyetlen autót tudott indítani a Bourdais által vezetett #11 Dallara-Chevy képében. A francia már az idei év elején többször hangot adott abbéli aggodalmának, hogy nincs pontos képe a gárda jövőjét illetően.

A RACER legfrissebb információi szerint mindezek következtében a 37 éves veterán új munkaadó után néz, a befutónak pedig az a Dale Coyne Racing tűnik, amelynek színeiben még 2011-ben összesen kilenc IndyCar versenyt teljesített.

“Nagyon sok emberrel beszélek, mivel Kevin (Kalkhoven) nem tudja nekem megmondani, hogy mik a terveik 2017-re” – nyilatkozta Bourdais, aki az idei, detroiti duplaforduló szombati futamán a negyedik győzelmét ünnepelhette a csapat színeiben. “Dale és én már január óta beszélgetünk arról, hogy mit tudnánk csinálni, de még semmit sem írtam alá.”

A magazin ennek kapcsán az IndyCar jelenleg zajló, Watkins Glen-i hétvégéjének helyszínén rögtön megkereste a KVSH Racinget is, amely azonban nem tudott – vagy akart – érdemben nyilatkozni.

“Semmit nem tudok” – zárta rövidre Vasser arra a kérdésre válaszolva, hogy Bourdais közölte-e vele a Dale Coyne Racinghez való átigazolásának szándékát.

A pilótakeringőhöz kapcsolódó további érdekességet az amerikai open-wheel szakág történéseiről évtizedek óta tudósító Robin Miller szolgáltatta. Az újságíró az NBCSN-nek Juan Pablo Montoyával kapcsolatban úgy fogalmazott, hogy a kolumbiai mindenképpen maradni akar jövőre is teljes szezonos versenyzője az IndyCarnak, de az már korántsem biztos, hogy jelenlegi főnöke, Roger Penske is ezt szeretné. Miller mellékesen megjegyezte, hogy a ‘Kapitány’ talán a máig teoretikus szinten – de egyesek szerint már szinte tényként kezelt -, majdani sportautós/Le Mans programjában szánna neki szerepet, kiegészülve az Indianapolis 500-zal.

Egy biztos, Montoyának akkor sem kellene kétségbeesnie, ha a Team Penske-vel elválnának az útjai, miután a hírek szerint számos csapat érdeklődik utána az AJ Foyt Racingtől kezdve az Andretti Autosporton és a KVSH Racingen keresztül egészen régi sikereinek színteréig, vagyis a Chip Ganassi Racingig.

Apropó Chip Ganassi Racing, a gárda idei újonca, Max Chilton is mindenképpen maradni szeretne jövőre is, amiben elmondása szerint a szponzorai is támogajták. A csapat és a 25 éves brit közötti tárgyalások a szezonzáró, sonomai verseny után kezdődnek meg várhatóan.

sa_2.jpg

Végül pedig egy kis morzsa az Andretti Autosport háza tájáról. A csapat szó szerint legközelebbi versenyzője, Marco Andretti idén főkategóriás pályafutása eddig legrosszabb szezonját futja, amit mi sem példáz jobban, mint, hogy tizennégy forduló után mindössze csak két top 10-es helyezést tud elkönyvelni. A 29 éves pilóta utoljára öt évvel ezelőtt tudott versenyt nyerni, noha szinte minden interjújában elmondja, hogy soha nem érezte magát még annyira fittnek, mint manapság köszönhetően annak, hogy minden eddiginél keményebben dolgozik. A küszködés hátterében a Marcót közelebbről is ismerő szakértők egyöntetű véleménye szerint kiemelt szerepet játszik, hogy pályafutása kezdete óta az apja, Michael Andretti kezei alatt versenyez, ez pedig negatív hatással van a teljesítményére.

Nos, a legfrissebb információk szerint a csapat is belátta, hogy drasztikus változtatásra van szükség a harmadik generációs Andretti karrierjének jövője érdekében, így komolyan fontolóra vették, hogy a 2017-től Bryan Herta oldalára teszik át.

Herta régóta jó barátságot ápol Michael Andrettivel, 2006-ban, utolsó, versenyzőként aktív évében pedig Marcóval az Andretti Green Racing kötelékén belül csapattársak is voltak.

A szoros kapcsolat nagyban hozzárájult ahhoz, hogy idén év elején alig néhány nap elegendő volt ahhoz, hogy a két csapatvezető anyagi megfontolásból egyesítse erejét, aminek eredményeképpen a csőd szélén álló Bryan Herta Autosport beolvadt az Andretti Autosportba. A megállapodás eredményeképpen a BHA 98-as számú Dallara-Hondája az AA flottájának negyedik gépévé vált, de még így is kvázi saját autonómiával rendelkeztek. Az Andretti Herta Autosport idén májusban aztán a csúcsra is felért, miután az újonc Alexander Rossival a volán mögött megnyerték a 100. Indianapolis 500-at.

Egyelőre nem tisztázott, hogy adott esetben Herta egyszerűen csak át lenne helyezve Andretti 27-es Dallara-Hondájához, vagy inkább Marcót ültetnék be a 98-asba.

“Bryan és Marco nagyon jól kijönnek egymással” – nyilatkozta a RACER-nek Michael Andretti, aki szerint az egyetlen megoldás, ha a fiát kiszakítják a megszokott rutinjából. “Marco tiszteli Bryant, aki máris megpróbál vele együttdolgozni és segíteni őt.”

A csapattulajdonos szerint magának az Andretti Autosportnak is jót tenne, ha valaki más lenne Marco rádiójának végén, mivel így neki több ideje lenne a más szériákban való érdekeltségeire.

“Személy szerint le akarom tenni a rádiót, mivel túlságosan is az IndyCar versenyekhez köt. Megvan a saját csapatunk a Global RallyCross-ban és Formula E-ben is, és voltak idők, amikor a szponzoraink más szériákban azt akarták, hogy jelen legyek egy olyan versenyhétvégén, amivel egyidőben viszont IndyCar futamunk is volt.”

Ami pedig Rossit illeti, az eddig az F1 és az IndyCar között őrlődő kaliforniai úgy fest, utóbbi szériában folytatná tovább, a feltételes mód azonban nem véletlen, lévén a szponzorációs problémák megoldásán múlik, hogy maradhat-e Andrettiék kötelékében.

Kíváncsian várjuk a további fejleményeket.

 

 

képek: IndyCar Media

Kommentek

hirdetés

hirdetés

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy