Egy férfimagazin miatt köthet ki a bíróság előtt az Indianapolis Motor Speedway
A Maxim puccos partit szervezett az Indianapolis 500-ra, az esemény bebukott, a kiesést pedig az IMS-en próbálják leverni.
A népszerű, férfiaknak szóló életmódmagazin május 27-ére, azaz a legendás verseny 100. rajtja előtti péntekre időzítette soros, exkluzív rendezvényét, amelytől mintegy egymillió dolláros bevételt reméltek. Az érdeklődés azonban jócskán elmaradt a várttól, amiért a parti szervezésével és lebonyolításával megbízott cég kizárólagosan az IMS-t teszi felelőssé.
A kaliforniai székhelyű Karma International és az Indianapolis Motor Speedway keresztpromócióban állapodtak meg, aminek értelmében a Maxim partiján jól látható helyeken – beleértve a kapcsolódó brossúrákat is – feltüntetik az Indy 500 logóját, cserébe pedig a pálya a rendelkezésükre álló platformokon keresztül reklámozza a rendezvényt.
Ennek megfelelően a verseny neve és/vagy logója minden, a Maxim partival összefüggő felületen megjelent, a Karma szerint azonban a másik oldal már nem tartotta magát a szerződésben foglaltakhoz, ami miatt az esemény komoly bevételtől esett el.
Mindennek következtében a cég augusztus 16-án, kedden bírósághoz fordult.
A dokumentumok szerint a rendezvényen előzetesen 1500 ember részvételére számítottak, a jegyek kezdő ára pedig 500 dollár volt, míg a VIP asztalfoglalásokból további 250.000 dollárnyi bevételt vártak. A Maxim partira azonban csak 418 darab belépőt sikerült értékesíteni, a befolyt összeg pedig mindössze 182.500 dollárra rúgott.
A Karma International a célul kitűzött egymillióhoz hiányzó 817.500 dollárt az Indianapolis Motor Speedway-en kívánja jogi úton behajtani, mondván a bukásért a pálya a felelős, mivel elmulasztották teljesíteni a szerződésben foglalt, a rendezvény promóciójára vonatkozó kötelezettségeiket, így annak híre jóval kevesebb emberhez jutott el, mint szerették volna.
A cég arra hivatkozik, hogy a megállapodás szerint az IMS a közösségi médiában, valamint elektronikus levelek által hirdette volna a partit, de ennek végül nem tettek megfelelően eleget.
A pályának az Indy 500-ra, valamint az azt övező koncertekre jegyet váltott személyek adatait tartalmazó, több, mint 425.000 fős adatbázisában szereplőknek kellett volna e-mailben értesítéseket szétküldeni az eseményről, de végül csak nagyjából 15.000 címre juttatták el azt. Ugyanez a helyzet a közösségi oldalakkal, amelyeken szintén lényegesen kevesebb embert céloztak meg a hirdetéssel, mint amiben előzőleg megegyeztek.
A Karma mindehhez még hozzátette, hogy a 2012-es Super Bowl előtt megtartott hasonló rendezvényük 1.056.850 dolláros bevételt hozott, így ezt vették alapul a mostani egymilliós cél kitűzésekor.
Az Indianapolis Motor Speedway közleményében hamisnak nevezte a cég állításait, de bővebben az ügy függő státuszára hivatkozva nem kívántak reagálni.
kép: IndyCar Media
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough