Kettős Penske győzelmet hozott az IndyCar elképesztő lexingtoni futama

Kettős Penske győzelmet hozott az IndyCar elképesztő lexingtoni futama

Lehengerlő izgalmakat, kiszámíthatatlan fordulatokat és egy nem annyira meglepetés győzelmet hozott az IndyCar Mid-Ohión rendezett versenye.

Simon Pagenaud a széria történetének talán legerősebb szezonkezdetét produkálva két második és zsinórban három első hellyel indította a 2016-ot. Az Indianapolis 500 óta azonban némiképp veszíteni látszott a lendületéből, lévén az utóbbi hat fordulón mindössze csak két alkalommal tudott a legjobb öt között zárni, ennek ellenére azonban – ellenfelei betlijének is köszönhetően – mindvégig képes volt megőrizni vezető pozícióját a bajnokságban. Múlt vasárnap, a lexingtoni Mid-Ohio Sports Car Course-ön lebonyolított fordulón azonban újra összeállt felette a szerencsés csillagzat és nem csak a pole pozíciót sikerült pályacsúccsal elhódítania, de végül a kockás zászló is neki lengett először.

A Team Penske pilótája a futam hajrája felé közeledve a tulajdon csapattársával, egyben jelenlegi legfőbb bajnokságbeli ellenfelével, Will Powerrel vívott vérre menő csatát, aminek láttán Roger Penske nagy valószínűséggel jó pár hajszállal lett szegényebb, lévén a két tehetséget többször is csak nüanszok választották el attól, hogy kölcsönösen kitegyék egymást a pályán kívülre.

A csapattulajdonos azonban a futam végeztével ennek ellenére csak méltatni tudta embereit:

“Nézzék, mindkét srác nagyon akarta a győzelmet” – mondta Penske. “Azt hiszem, ezért vezetnek nekünk.”

A leintést követően Power maga ismerte el, hogy a verseny 66. körben történt restartja után némiképp elmélázott, ami kulcsfontosságúnak bizonyult abban, hogy egy közel fél pályán át tartó, kerék a kerék elleni küzdelem után Pagenaud a futam hátralévő részére maga mögött tudhassa ausztrál kollégáját. A francia végül a 83. körben vette át véglegesen a vezetést, amikor is az addig élen haladó Conor Daly kénytelen volt megejteni utolsó pitkiállását.

Pagenaud ezzel idei harmadik rajt-cél győzelmét aratta, az pedig csak tovább fokozza a produkciójának értékét, hogy a hétvége utolsó huszonnégy óráját finoman szólva sem száz százalékos állapotban teljesítette. A szombat reggeli szabadedzés során ugyanis komoly hátproblémákkal volt kénytelen szembesülni, aminek okán még a kvalifikáción való szereplésével kapcsolatban is kétségei merültek fel. Az IndyCar orvosi csapatának hála azonban a francia nem, hogy tisztességgel helytállt, de pályacsúccsal szerezte meg karrierje nyolcadik főkategóriás pole pozícióját.

moo_1.jpg

A koronát azonban kétségkívül a futamgyőzelem tette fel a hétvégéjére, ami idei negyedik, teljes IndyCar pályafutását tekintve pedig a nyolcadik elsősége is lett egyben.

„Elképesztő csatát vívtunk Willel” – mondta autójából kiszállva Pagenaud. „A restartnál tudtam, hogy eljött az én esélyem. Nagyon érdekes kör volt, szórakoztató így vezetni. Ez a versenyzés. Tiszta, kemény harc volt, boldog vagyok, hogy végül én jöttem ki belőle győztesen. Ami a hátamat illeti, köszönettel tartozom az IndyCar orvosi csapatának, tényleg nem éreztem semmit a futam során.”

A Pagenaud mögött befutott Powernek sikerült ugyan megőriznie második helyét összetettben, hátránya azonban 48-ról 58 pontra nőtt.

“Pocsék érzés másodikként végezni, miután annyi erőfeszítést tettünk a verseny során” – nyilatkozta a 35 éves ausztrál. “Egyszerűen bealudtam a restartnál, jobb is lehettem volna ennél.”

A harmadik pozícióban Carlos Munoz zárt az Andretti Autosport képviseletében. A fiatal kolumbiai ezzel nem csak idei második legjobb eredményét érte el, de a verseny névadó szponzori tisztségét ellátó Hondát is dobogóra juttatta.

“Nagyon örülök a csapatomnak” – mondta az érthetően boldog pilóta. “Nagyon kemény időszakon mentünk át Indianapolis óta, azt hiszem, ezt már megérdemeltük.”

A negyedik helyen a tavalyi mid-ohiói győztes Graham Rahal landolt az RLL Racing képviseletében, míg az ötödikként James Hinchcliffe-et intették le a Schmidt Peterson Motorsports #5 Dallara-Hondájában.

A futam legnagyobb drámájának nem túl kitüntető címére holtversenyben esélyes lehetne Mikhail Aleshin és Scott Dixon is.

A Chip Ganassi Racing utóbbi klasszisa Mid-Ohio abszolút mesterének számít eddigi öt győzelme által, a mostani hétvégén azonban minden összeesküdött ellene. A szabadedzések során még úgy tűnt, a papírforma játszódik le, lévén az új-zélandi a három gyakorlásból kettőt is magabiztosan meg tudott nyerni. A problémák a kvalifikáción kezdődtek, amikor is a csoportkör kellős közepén a csapat optimistán úgy gondolta, hogy a fenyegető eső miatt Dixon addigi legjobb ideje egészen biztosan továbbjutást ér, így már nem küldték vissza a pályára. Amikor viszont rájöttek, hogy ez nagy tévedés, már késő volt, a korábban a pole-ra abszolút esélyesnek tartott négyszeres bajnok pedig az időmérő második körébe sem jutott be.

moa.jpg

A balszerencse vasárnap sem volt hajlandó elszegődni Dixon mellől, aki először a bemelegítő edzésen mutatott be egy látványos megpördülést, majd később a verseny sem tartott számára tovább a 15. körnél, amikor is a csata hevében összeért Helio Castroneves #3 Dallara-Chevy-jével.

Az esetet a 9-es számú Ganassi gép sínylette meg a leginkább, amelynek futama ott helyben véget is ért. Később, egy gyors szervizelésnek hála még vissza tudták küldeni ugyan a pályára, de ez már csak arra volt jó, hogy összeszedjék a hiányzó mérföldeket ahhoz, hogy az erőforrást büntetés nélkül kicserélhessék.

A végelszámolásnál Dixont a huszonkettedikként rangsorolták, amit azt is jelentette, hogy Road America után idén már második alkalommal végzett az utolsó helyen.

A nap másik nagy vesztesének a Schmidt Peterson Motorsports-ot képviselő Mikhail Aleshin bizonyult. Az orosz pilóta összesen 33 körön át vezette a versenyt és komoly esélye volt arra, hogy megszerezze élete első IndyCar győzelmét, mígnem a 63. körben, a Jack Hawksworth balesete miatt életbe lépett sárga zászlós szakasz alatti pitkiállása során történt incidens végleg keresztülhúzta számításait. A kiengedésért felelős csapattag ugyanis hibát vétett és nem vette figyelembe a pályára szintén visszaigyekvő Josef Newgardent, akit Aleshin már nem is tudott elkerülni. Az ütközésnek további egy szenvedő alanya is lett a Castroneves jobb hátsó kerekéért felelős Vance Walker személyében, de szerencsére a szerelő megúszta kisebb sérülésekkel.

A történtek miatt Aleshinre két szankciót is kiszabott a versenyigazgatóság: először a pitben való biztonsági előírások megszegése miatt a mezőny végére száműzték, majd a személyzet egy tagjának elütése miatt még egy áthajtásos büntetéssel is sújtották. Mindennek köszönhetően a vágyott elsőség helyett meg kellett elégednie a 17. pozícióval.

mo2.jpg

Ha pedig már csapatbetlik, Andrettiék 2012-es bajnoka, Ryan Hunter-Reay reményei egy jó eredményre az utolsó pitkiállás során foszlottak szét, miután a szükségesnél kevesebb üzemanyagot tankoltak az autójába, így a spórolás miatt csak a tizennyolcadik helyig jutott.

Vance Walkerhöz hasonlóan mázlista volt az imént említett Hawksworth is, aki bár nagy tempó mellett, orral találta el a gumifalat, mégis egy karcolás nélkül hagyta el járművét. Az AJ Foyt Racing britjének katasztrofális szezonja ezzel viszont tovább folytatódik és a huszonegyedik helye révén továbbra is az utolsó pozíciót foglalja el a teljes szezonos pilták között.

Nem lesz ez a kedvenc futama még Hawksworth csapattársának, Takuma Satónak sem, akit mindössze három kör választott el attól, hogy zsinórban második – összességében pedig idei harmadik – top 5-ös helyezését ünnepelhesse. A 86. körben azonban hátulról eltalálta a KVSH Racing #11 Dallara-Chevy-jét vezető Sébastien Bourdais, aminek következtében a francia ott helyben kiesett a versenyből, míg a japán folytatni tudta ugyan, de be kellett érnie a kilencedik pozícióval.

Hogy egy kicsit a napos oldalt is nézzük, feltétlenül dicséretet érdemel viszont a Dale Coyne Racing újonca, Conor Daly, aki újfent parádés teljesítményt nyújtva a tizennyolcadik helyről indulva a hatodikként ért célba és összesen huszonkét körön át vezette a versenyt. A fiatal amerikai idei teljesítményét elnézve azt hiszem már nyugodt szívvel kijelenthetjük, hogy ez a fiú egy valódi kincs lehet az IndyCar jövőjét tekintve.

A Daly csapattársaként élete első főkategóriás versenyhétvégéjét teljesített RC Enerson a tizenkilencedik helyet csípte el, míg az Ed Carpenter Racing szintén újonc státuszú road/street felelőse, Spencer Pigot eddigi IndyCar karrierje legjobb eredményét elérve a hetedikként zárt.

Az IndyCar menetrendjében most két üres hétvége következik, majd augusztus 21-én újra felbőgnek a motorok a Pocono Raceway oválján.

 

midores.png

 

 

képek: IndyCar Media