Ikonikus szponzor fordít hátat az IndyCarnak

Ikonikus szponzor fordít hátat az IndyCarnak

Egy korszak zárul le a szériában.

A Target hivatalosan bejelentette, hogy az idei szezon végén, 27 évnyi partnerkapcsolat után pontot tesz a Chip Ganassi Racing IndyCar szponzorációjának végére.

Az elmúlt hónapok során már visszatérő pletykának számított, hogy a több, mint száz éves múltra visszatekintő kereskedelmi cégcsoport a 2016-os idényt követően végleg lezárja a patinás csapattal való, közel három évtizedet felölelő partnerkapcsolatát az amerikai open-wheel csúcskategóriáján belül.

A Target már 2014 végén, a költségvetésben történt átcsoportosításra hivatkozva egyetlen autóra redukálta szponzorációját a szérián belül az addig megszokott kettő helyett, így az elmút két szezon során már csak a Scott Dixon által vezetett #9 Dallara-Chevy viselte a céghez kötődő festéseket.

A mostani, végleges kivonulásról szóló döntést a Target az új vezérigazgató kinevezése következtében lezajlott, menedzsmentbeli változásokkal magyarázta.

„Igazán nehéz volt ezt a döntést meghozni, mivel a Chip Ganassi Racinggel már 27 éve együttműködtünk és nevetségesen büszkék vagyunk a közös sikerekre” – nyilatkozta az Associated Press-nek Scott Nygaard, a Target alelnöke. „A Target márka azonban az újszerűségről, frissességről szól, amiből adódóan úgy éreztük, hogy itt volt az idő erre a döntésre és más platformokkal kibővíteni a sportmarketinggel kapcsolatos részlegünket.”

A cég lépése azonban jelenleg csak az IndyCarra korlátozódik, miután a NASCAR Sprint Cupon belül továbbra is maradnak Ganassiék mellett, mint a Kyle Larson által vezetett #42 Chevy főszponzorai. Ezen jelenlegi szerződés 2017 végéig van érvényben, a hosszabbítással kapcsolatban azonban Nygaard egyelőre nem kívánt részletekbe bocsátkozni.

„A Target a valaha volt legnagyszerűbb támogató az autósportban” – mondta az AP-nek Chip Ganassi, akinek nincs más választása, mint elfogadni a döntést. „Csak jót tettek velem, általuk sokat fejlődtem személyes és professzionális szinten is. Életreszóló barátságokat és kapcsolatokat kötöttem. Ugyankkor örülök annak, hogy a NASCAR-ban maradnak Kyle Larsonnal és a 42-essel. Megértem, hogy a dolgok változnak és az embereknek mások a marketinggel kapcsolatos törekvéseik, valamint az, hogy miként szeretnék látni a nevüket a dolgokon.”

A Chip Ganassi Racing fennállásának első, 1990-es IndyCar szezonjától fogva maga mögött tudhatta a Target hátszelét, aminek révén mára a kapcsolatuk az egyik legrégebbinek számít a sportágon belül. Az együtt töltött idő alatt a cég nem csak, hogy kulcsszerepet játszott a gárda felvirágzásában, de közösen aratták le a kemény munka gyümölcsét is.

A Target logójával fémjelzett autókkal a CGR Jimmy Vasser, Alex Zanardi, Juan Pablo Montoya, Dario Franchitti és Scott Dixon révén összesen tizenegy bajnoki címet szerzett, míg az Indianapolis 500-on négy alkalommal láthatták meg elsőként a kockás zászlót (Montoya-2000, Dixon-2008, Franchitt-2010,2012).

“Nem lehetek elég hálás a Targetnek az évek során a pályán és azon kívül nyújtott támogatásukért” – idézi a hivatalos sajtóközlemény Dixont, aki ganassis pályafutása kezdetétől, azaz 2002-től fogva versenyzett a célkeresztet szimbolizáló logóval fémjelzett márka szponzorációja alatt. “Huszonhét elképesztő évig voltak az IndyCar csapat partnerei, ami nem számít megszokottnak a profi sporton belül, továbbá tizenöt szezonon át szerepeltek azon az autón, amit én vezettem. Nincsenek mások, csak nagyszerű emlékeim velük kapcsolatban, nagyon köszönöm a Targetnek, hogy ilyen hosszú ideig voltak velünk.”

A Target távozásával a Chip Ganassi Racing – és velük együtt közvetetten maga az IndyCar – egy globálisan ismert névvel bíró partnertől esik el. A gárda azonban úgy véli, a négy bajnoki címmel és egy Indianapolis 500 győzelemmel bíró Dixon viszonylag könnyedén eladhatónak számít a piacon, így terveik szerint akár már hónapokon belül nyélbe üthetnek egy új szponzorációs szerződést a számára.

 

 kép: IndyCar Media