Újabb versenyzőnek ad lehetőséget az Andretti Autosport

A csapat hivatalos tájékoztatása szerint hamarosan megejtheti IndyCar debütálását Robin Frijns, igaz, egyelőre csak egy teszt formájában.
A 24 éves holland versenyző a július 21-én, Mid-Ohión rendezendő újoncteszten viheti pályára Andrettiék egyik Dallara-Hondáját.
A gárda Formula E különítményét erősítő Frijns mellett több, az Indy Lights-ban érintett fiatal is lehetőséget kap majd a lexingtoni roadon. Ha pedig minden körülmény összeáll, a történetnek akár még folytatása is lehet az ifjú pilóta számára.
Frijns 2012-ben szerezte meg a Formula Renault 3.5 bajnoki címét, amit követően aláírt a Forma-1-es Sauber F1 Team-hez, mint tesztpilóta, emellett pedig több GP2-es csapattal is tárgyalásokat folytatott egy versenyzői ülés reményében. Sokáig úgy tűnt, hogy a Trident Racing lesz a befutó, azonban anyagi okok miatt ezen szerződés nem materializálódott. Frijns végül az újonc Hilmer Motorsports-nál kötött ki, ahol a távozó Conor Daly-t váltotta a szezon harmadik futamától kezdve. Hiába szerzett azonban győzelmet már a második futamhétvégéjén, a pénzügyek ismét közbeszóltak, aminek köszönhetően az év júliusának végén át kellett adnia a helyét a brit Adrian Quaife-Hobbs-nak.
2014-ben a sportautózás felé fordult, de emellett az F1-es kapcsolatainak sem mondhatott még búcsút, miután újabb tesztversenyzői kontraktust írt alá, ekkor már a Catherham csapattal. Ezen gárda királykategóriás pályafutása azonban az év végén csúfos véget ért, Frijns-nek pedig új alternatívák után kellett néznie karrierje folytatását illetően.
Miután úgy tűnt, minden olyan ajtó bezárult előtte, ami a Forma-1-be vihetné, Frijns végül aláírt a Formula E-ben szereplő, szintén Michael Andretti nevéhez köthető Amlin Andrettihez, amelynek kötelékében az elektromos autókat felvonultató széria valamennyi futamán részt vett annak második, 2015-16-os szezonjában. Az idény tíz fordulójából hét alkalommal zárt pontszerző helyen, a legjobb eredménye pedig egy harmadik pozíció volt még tavaly novemberben, Malajziában.
A fiatal pilóta korábban többször leszögezte, hogy neki tulajdonképpen mindegy hol versenyez, a lényeg, hogy kormánykerék legyen a kezei között. Ennek megfelelően érthetően felvillanyozta a lehetőség, miszerint Andrettiék őt is számításba vették, mint az IndyCarban szereplő csapatuk negyedik autójának leendő gazdája. A szóban forgó gép indítása azonban a financiális háttér előteremtésétől függött, Frijns-nek pedig mondani sem kell, nem volt megfelelő támogatás a háta mögött.
A negyedik Dallara-Honda végül a csapatba beolvadó Bryan Herta Autosport jóvoltából valósulhatott meg, a volánt pedig a több európai szériában is Frijns ellen versenyzett Alexander Rossi kapta meg, aki végül óriási meglepetésre később behúzta a 100. Indianapolis 500-at.
Frijns nem tagadja, hogy továbbra is érdeklődéssel figyeli az IndyCart. A kizárólagosan balkanyarokat tartalmazó pályákra viszont egyszerre tekint kíváncsisággal és fenntartással is.
“Bárhol versenyeznék, imádok vezetni” – nyilatkozta a holland az NBC Sports-nak. “Az oválok viszont már egy másik történetet képviselnek. Soha életemben nem vezettem még ilyen pályán, de tudom, hogy nem könnyű. Ismerek pár pilótát, mint Daly és Rossi, versenyeztem ellenük. Beszélgettünk már néhányszor erről, és ők is azt mondták, hogy az oválok nem a legegyszerűbb dolgok. Ugyanakkor, igen, mindenképpen ki akarom próbálni!”
Az MS Amlin Andretti nemrég megerősítette, hogy Frijns a Formula E 2016-2017-es szezonjában is marad a csapatnál.
kép: MS Amlin Andretti

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough