Daly és Newgarden számára befejeződött a Firestone 600

Az IndyCar tájékoztatása szerint az augusztus 27-én folytatandó texasi versenyen a két amerikai nem kap engedélyt az indulásra.
A széria idei versenynaptárának eredetileg kilencedik állomását képező Firestone 600-at június 11-ére írták ki, azonban a vilanyfényesre tervezett futamot a korábbi esőzések következtében nehezen száradó pálya miatt másnapra halasztották. Az időjárás viszont ekkor sem volt kegyes hozzájuk és a Texas Motor Speedway oválja fölé érkező újabb égi áldás miatt a versenyt a 71. kör végén piros zászlóval leintették. Az IndyCar, valamint a TMS gyorsan realizálta, hogy a körözést már nem tudják aznap folytatni, így – miután a megtett táv nem tette ki a teljes értékű futamhoz szükséges minimális teljesített körszámot – egy gyors válságtanácskozást követően meghozták a döntést, miszerint a maradék 177 kört bő két hónappal később, augusztus 27-én, az esti órákban bonyolítják le.
A szabályok értelmében a 72. körben esedékes újrarajtot a mezőny a júniusi piros zászló pillanatában érvényes sorrend szerint hajthatja végre. A legnagyobb kérdés azonban az volt, hogy mi lesz a sorsa annak a Josef Newgardennek és Conor Daly-nek, akik a verseny 42. körében szenvedtek balesetet, ami az azonnali kiesésüket vonta maga után.
Az IndyCar végül a Road Americán zajló versenyhétvége során közölte álláspontját, miszerint a két fiatal amerikai számára nem engedélyezik a Firestone 600 folytatását.
“A 72. körben rajtolunk el újra és a szabálykönyv szerint sajnálatos módon Josef és Conor nem versenyezhetnek, mivel az autóik komolyan károsodtak és ők hivatalosan is kiesőnek számítottak” – mondta a széria versenybíróságának vezető tisztviselője, Brian Barnhart.
A nagy erejű ütközés során mind az Ed Carpenter Racing kétszeres futamgyőztesének, mind pedig a Dale Coyne Racing újoncának autója csúnyán leamortizálódott, amelyekkel egy esetleges aznapi újraindítás során egészen biztosan nem lettek volna képesek visszaállni a versenybe. Előbbi pilóta, azaz Newgarden ráadásul nem is úszta meg ép bőrrel a vérfagyasztó incidenst, de még így is szerencsésnek mondhatta magát, hogy „csak” kulcscsonttörésel és kézsérülésekkel hagyta el járműve roncsait.
A baleset után a mezőny már nem kapta meg a zöld jelzést, miután a pályát szegélyező SAFER fal javítási munkálatai miatt az eső érkezéséig, ezzel együtt a piros zászló belengetéséig a pace car mögött voltak kénytelenek körözni.
Az augusztus 27-ei folytatást egyetlen szabadedzés előzi majd meg.
A versenyben maradt csapatok számára engedélyezett a motor- és szükség esetén autócsere, az aerodinamikai beállítások terén viszont (ha csak az IndyCar másként nem rendelkezik pl. az időjárási viszonyok miatt) nem térhetnek el a júniusban alkalmazottól.
A texasi Firestone 600 folytatását a Schmidt Peterson Motorsportos James Hinchcliffe várhatja az élről, aki a piros zászló pillanatában vezette a versenyt közvetlenül Ryan Hunter Reay (Andretti Autosport), Mikhail Aleshin (Schmidt Peterson Motorsports), Will Power (Team Penske) és Ed Carpenter (Ed Carpenter Racing) előtt.
kép: IndyCar

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough