Meglepetés versenyző színesítette az IndyCar tesztjét Road Americán

Meglepetés versenyző színesítette az IndyCar tesztjét Road Americán

Jövő hétvégén, nyolc év hiátus után ismét birtokába veszi az amerikai open-wheel szakág legmagasabb kategóriája a csapatok és rajongók egyik legjobban kedvelt wisconsini létesítményét, azaz Road Americát.

A versenyre való felkészülés részeként június 15-én a széria tizenegy autójának részvételével privát tesztre került sor a 6.515 km hosszú, 14 kanyarból álló roadon, amely utoljára 2007-ben, az újraegyesülés előtt fogadta a megboldogult Champ Car mezőnyét.

A mostani teszt azonban nem a pályán végzett kemény munka apropóján került a média kereszttüzébe, hanem egy meglepetés pilóta részvétele által.

A NASCAR Sprint Cup 2012-es bajnoka, Brad Keselowski ugyanis munkaadója, a Team Penske jóvoltából valóra válthatta régen dédelgetett álmát és életében először pályára gördülhetett egy IndyCar gép volánja mögött.

A 32 éves amerikai felbukkanását sikerült még a helyszínen tartózkodók előtt is titokban tartani, olyannyira, hogy a legtöbben még akkor sem gyanakodtak, amikor a délelőtt folyamán megjelent a Team Penske pitjében. Hamarosan azonban világossá vált, hogy Keselowski nem csak egy ártatlan látogatás erejéig ejtette útba NASCAR-béli főnökének, Roger Penske-nek open-wheelben utazó különítményét Elkhart Lake-en.

Keselowski a délután folyamán ülhetett be Simon Pagenaud #22 Dallara-Chevy-jébe, amelynek beállításait a francia versenyző előzetesen már igyekezett belőni annak érdekében, hogy a stock-carok világából érkezett kollégája számára a lehető legkönnyebb legyen az átállás.

“Nem voltunk száz százalékig biztosak abban, hogy [a teszt] létre fog jönni, de Brad mindig is mondta, hogy ki akarja próbálni milyen egy Indy autót vezetni, tehát idejött, hogy tanuljon egy kicsit róla” – mondta a Penske Racing elnöke, Tim Cindric, aki összességében véve elégedett volt azzal, amit Keselowski produkált a pályán.

ks.jpg

A 2012-es Daytona 500 piros zászlós periódusa alatti, autójából lőtt Twitter képe által a nemzetközi médiába berobbant versenyző délután fél négykor hajtott először pályára és hat óráig bezárólag körülbelül negyven kört tett meg.

A teszten futott köridőket hivatalosan nem közölték, de a legjobb eredmények nagyjából 1 perc 43 másodperc körül alakultak. Cindric elmondása szerint Keselowski egyéni csúcsa 1 perc 48-48.5-ös tartományban mozgott.

“Lassabb tempó mellett nagyon magabiztos volt és jó, de a kanyarhurokban és nagy sebesség mellett nyilvánvalóan visszafogottan ment. Nem érezte úgy, hogy ez a megfelelő idő arra, hogy igazán beletaposson. Szerintem igazán érdekes volt számára és határozottan élvezte.”

A szakember nem zárkózik el annak lehetőségétől, hogy Keselowski IndyCar kalandjának még lehet folytatása akár a széria egyik road pályájás futamán, vagy egy Indianapolis 500 részvétel formájában.

“Úgy vélem, ez rajta múlik, valamint azon, hogy megtaláljuk a legmegfelelőbb időpontot, amikor értelme lenne. Ez olyasmi, amin elgondolkodunk. Semmiféle tervünk nincsen, és megmondom őszintén, meg lennék lepve, ha bármi is összejönne a közeljövőben. Az Indy jövőre elég valószínűtlen, de ebben az üzletben soha ne mondd, hogy soha.”

A NASCAR sztár IndyCar debütálását az az aprócska tény is megnehezítette, hogy Pagenaud ülését kellett használnia, ami annak ellenére, hogy nagyjából hasonló testfelépítésűek mégsem nyújtotta azt a kényelmet számára, amit az autóban elvárható lenne.

Körözése során Keselowskit a menet közben, különösen a kanyarokban és a fékezőpontokon rá ható G-erők nyűgözték le. Azonban ő maga sem gondolkodik egyelőre azon, hogy záros határidőn belül lecseréje a NASCAR autóját egy fele akkora súlyú, de kétszer nagyobb leszorítóerővel bíró Indy masinára.

“Az első dolog, amit Simonnak mondtam a teszt után, hogy a munkája biztonságban van, legalábbis tőlem. Nagyon tisztelem őt, a csapatát és mindenkit a Team Penske-nél. Nagyszerű munkát végeztek és remekül éreztem magam. Életem egyik legjobb napja volt.” 

 

 

 

képek: IndyCar Media