Poweré az első edzés Indianapolisban
Magyar idő szerint délután öt óra után, a Május Hónap programsorozatának keretein belül először lépett pályára az IndyCar mezőnye az Indianapolis Motor Speedway-en.
Persze egyelőre még nem a május 29-én rendezendő, 100. Indianapolis 500 helyszínéül szolgáló 2.5 mérföldes ovál játszotta a főszerepet, hanem a létesítmény road vonalvezetése, amely az előttünk álló szombaton esedékes Grand Prix of Indianapolisnak ad majd otthont.
Az immár harmadik alkalommal lebonyolításra kerülő verseny első szabadedzése a tavalyi győztes Will Power sikerével zárult. A Team Penske ausztrál pilótája az utolsó percekben futotta meg a gyakorlás legjobb, 1:09:8943-as körét, letaszítva a tabella éléről a tavalyi GP of Indy ezüstérmesét, Graham Rahalt, aki új abroncsokon próbálkozott, de sajnálatos módon kifogyott autójából az üzemanyag.
Az RLL Racing 26 éves versenyzője mögött Roger Penske további három alkalmazottja zárt Juan Pablo Montoya, Simon Pagenaud és Helio Castroneves sorrendben, míg a hatodik pozícióban a Chip Ganassi Racing négyszeres bajnoka, Scott Dixon landolt. Ez utóbbi gárda további képviselői azonban nem lehetnek túl elégedettnek egyelőre, tekintve, hogy az újonc Max Chilton a tizenhetedik, a veteránnak számító Charlie Kimball és Tony Kanaan pedig a tizennyolcadik és huszongyedik pozíciókban végeztek.
A 75 perces edzés kimondottan mozgalmasan alakult a nap későbbi részére jósolt esőzések miatt, aminek révén szinte mindvégig forgalom uralkodott a 2.439 mérföld hosszú, 14 kanyarból álló pályán.
Az eddigi versenyeken gyengélkedő Andretti Autosport egyelőre bizakodóan tekinthet a folytatás elé. A gárda kvartettje még az edzés vége felé is teljes felállásával képviselte magát a legjobb tíz között, az utolsó pillanatokban záporozó köridők miatt azonban végül 50%-os amortizációt könyvelhettek el a felsőházban, miután Ryan Hunter-Reay a tizenegyedik, Alexander Rossi pedig a tizenharmadik helyre esett vissza. Öröm az ürömben viszont, hogy Marco Andretti a nyolcadik és Carlos Munoz tizedik pozíciókban fejezték be a munkát.
A gyakorlás során a problémák sem kerülték a mezőny egyes tagjait. A KVSH Racinggel koprodukcióban álló PIRTEK Team Murray #61 Dallara-Chevy-jét vezető Matthew Brabham számára mindössze három kör jutott élete első IndyCar szabadedzésén, miután autójának kerekét nem rögzítették rendesen. Az ausztrál-amerikai újonc leállt a pitlane-en, annak rendje és módja szerint elő is került a piros zászló. Brabham már nem is tért vissza a pályára, így végül utolsó előttiként, azaz huszonnegyedikként jegyezték.
Az Indianapolisban lehetőséget kapó további, részidős versenyzőket tekintve a 2015-ös Indy Lights bajnok Spencer Pigot (RLL Racing) a tizenkettedik, a Dale Coyne Racingnél az utolsó pillanatban Luca Filippit váltó Gabby Chaves a tizenhatodik, JR Hildebrand (Ed Carpenter Racing) a huszonkettedik, az AJ Foyt Racingtől lehetőséget kapó Alex Tagliani pedig a huszonharmadik lett.
A délelőtt során egyetlen autó nem lépett pályára, méghozzá a Schmidt Peterson Motorsports James Hinchcliffe által vezetett #5 Dallara-Hondája. A gép a gyakorlás előtt kisebb tüzet fogott, a gárda pedig úgy döntött, kihagyják a gyakorlást, hogy kivizsgálhassák a probléma pontos okát.
Ami a gyártók versenyét illeti, az első tíz között 7-3 arányban győzte le a Chevy a Hondát.
„A Chevy-k nagy előnyben vannak a csúcssebességet tekintve, azt mondanám, úgy 4-5 mérföld per órával” – nyilatkozta a második helyével legjobb hondásnak számító Graham Rahal a RACER-nek. „Ugyanakkor azt hiszem, mi gyorsabbak vagyunk a kanyarokban. Nem sokat tudunk tenni a motorerőt tekintve, továbbra is dolgozunk az autón és ez egy jó kezdete a hétvégének.”
A GP of Indy második szabadedzése magyar idő szerint 21:00-kor veszi kezdetét és élőben nyomon követhető lesz a racecontrol.indycar.com-on.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough