Csalásra épült a Boston Grand Prix?
Néhány vállalkozás nem is tudott arról, hogy a verseny szponzoraiként tüntették fel őket.
Ahogyan arról már ebben a posztban értekeztünk, az IndyCar április végén elkaszált bostoni versenyének promótere finoman szólva is túlzott az esemény anyagi hátterét illetően.
Az eredetileg szeptember első hétvégéjére kiírt futam megrendezésének egyik alapfeltétele a város, továbbá Massachusetts állam részéről az volt, hogy a felmerülő költségeket teljes mértékben a szervezőknek kell fedezniük, így biztosítva az adófizetők pénzét. A promóteri tisztséget betöltött Boston Grand Prix (BGP) mindezt a helyi hatóságokkal tett decemberi szándéknyilatkozatban, majd három hónappal később a végső megállapodásuk során is vállalták, mondván a bőkezű szponzoraiknak hála minden cent adott a futamhétvége sikeres lebonyolításához. A verseny hivatalos honlapján több, mint ötven helyi, országos és nemzetközi cég logója szerepelt, mint a Grand Prix of Boston elkötelezett támogatói, de a BGP vezérigazgatója, John Casey szerint ez csak a jéghegy csúcsa volt. Az üzletember még a múlt hónapban is azt állította, hogy ezen kiemelt partnereken kívül számos további, kisebb céget is maguk mellett tudhatnak, miközben folyamatosan, napi rendszerességgel érkeznek feléjük az újabb megkeresések olyan vállalatoktól, amelyek részesei kívánnának lenni a rendezvénynek.
Mostanra azonban világossá vált, hogy a BGP nem véletlenül maradt mindvégig adós a hatóságok által folyamatosan kért részletes pénzügyi kimutatások benyújtásával.
A rendezvény ragyogó szponzorációs helyzete, ezzel együtt pedig a mögötte álló anyagi háttérről szóló, verbális beszámolók ugyanis nem éppen a valóságot tükrözték.
A Boston Heraldhoz eljutott dokumentumok szerint a BGP és vele együtt persze John Casey nem kevesebbet állított, mint, hogy több, mint 16 millió dollárnyi anyagi és szolgáltatásbeli támogatással bírnak köszönhetően a szponzoraiknak.
Mindezzel a fő probléma azonban az volt, hogy a listán szereplő vállalkozások közül többen állították, ők soha nem írtak alá semmit a BGP-vel.
A GP of Boston szponzoraként jegyezték például a befektetési óriás John Hancock-ot, amely a dokumentumok szerint mintegy 200.000 dollárral támogatta a verseny megrendezését.
„Nem vagyunk a szponzoraik és soha nem is voltunk” – reagált a Herald megkeresésére a cég szóvivője.
Hasonló a helyzet az eseményt állítólagosan 40.000 dollárral segítő Harpoon Brewery esetében.
„Ez így pontatlan” – mondta a vállalat kommunikációs igazgatója, Liz Melby. „Megkerestek bennünket, hogy szponzorációs lehetőséget kínáljanak, de mi nem fogadtuk el azt, nem köteleztük el magunkat semmilyen szinten sem a szponzoráció terén.”
Ha ez nem lett volna elég, a létező szerződésekkel is problémák adódtak, miután több esetben is a valódi megállapodásban szereplőnél jóval magasabb összegről tájékoztatott a BGP. Ilyen volt például a Legal Sea Foods, amely Casey-ék szerint 45.000 dollárnyi támogatással segítette volna a versenyt, noha a tényleges kontraktusban csak 21.000 dollár szerepelt.
A verseny lefújását követően az érintett cégek egymás után hátrálnak ki a BGP-vel kötött szerződésükből, egyúttal a pénzük visszatérítését kérve.
Casey a hírek szerint pár napja még megpróbálkozott azzal, hogy új helyszínt keres a városon belül a futamnak, és többek között a lóversenypályaként funkcionáló Suffolk Downs-t is megnézte. Csütörtökön azonban Martin J. Walsh polgármester hivatalosan bejelentette, idén ősszel biztosan nem lesz Bostonban IndyCar verseny.
A szerződés értelmében a rendezvény kútba esése okán a BGP-nek több, mint 1.5 millió dollár kártérítést kell fizetnie a városnak.
A Herald szerette volna megszólaltatni az ügyben Casey-t, de nem tudták elérni, míg a vele szerződött PR cég úgy tájékoztatott, már nincsenek munkakapcsolatban.
Az IndyCar eközben aktívan keresi a megoldást arra, hogy miként és hol pótolják az elmaradt futamot. Jelen állás szerint a legnagyobb esélye, mint potenciális helyszín Watkins Glennek van.
Előzmények:
A helyi lakosok a GP of Boston lefújását követelik
Egyre több a visszásság az IndyCar bostoni versenye körül
A bostoni városvezetés trükközött az IndyCar szerződésekkel?
Magyar cég lesz az IndyCar bostoni versenyének névadó szponzora
A hivatalos verzióval ellentétben még nem kapott zöld utat a GP of Boston
Boston-saga: Már a 2018-ra tervezett IndyCar futammal is gondok vannak
Egy bostoni akadályt már sikeresen vett az IndyCar
A Grand Prix of Boston minden pénzt megér (?)
Bíróság előtt állt a Boston Grand Prix vezére
GP of Boston: Az IndyCar lassan kifut az időből
Újabb összefogás az IndyCar bostoni futama ellen
Vesztegetéssel próbált támogatókat szerezni az IndyCar Boston
Jelentős előrelépés történt az IndyCar bostoni futamának ügyében
Újabb, nem várt akadály gördült az IndyCar bostoni versenye elé
HIVATALOS: Törölték a bostoni IndyCar versenyt
Bostoni bukta: Minden a promóter hibája?
Hol köthet ki az IndyCar az elkaszált bostoni futam helyett?
kép: IndyCar Media
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough