Hol köthet ki az IndyCar az elkaszált bostoni futam helyett?
Egyelőre úgy tűnik, csodára van szüksége az IndyCarnak ahhoz, hogy pótolni tudják a múlt héten lefújt bostoni versenyt.
A szeptember első hétvégéjére kiírt futam végleges törlését követően azonnal megindultak a találgatások azt illetően, hogy vajon mely pályával tudnák betömni a versenynaptárban keletkezett lyukat.
A lehetséges helyettes szerepében több helyszín is felmerült, egy azonban biztos, a hátralévő röpke négy hónap alatt óriási fegyvertény lenne, ha az IndyCar össze tudna hozni egy épkézláb versenyhétvégét.
Az idő rövidsége a felmerült pályák kapcsán ráadásul csak egyetlen-egy akadály a sok közül.
A legfrissebb híreket alapul véve az alábbiakban igyekszünk megvizsgálni a legnépszerűbb opciókat, hogy némi képet kaphassunk arról, melyiknek lehet – ha lehet egyáltalán – reális esélye arra, hogy potenciális Boston pótlékként bekerüljön a 2016-os IndyCar naptárba.
Providence
Az egyik legvalószínűtlenebb helyszínnek a Rhode Island-i Providence utcái bizonyultak. A város már a 2014-es IndyCar szezon kapcsán is felmerült, azonban promóteri és konstrukciós problémák egyaránt gátat szabtak a futam megvalósulásának. Az, hogy Providence-t, egy vadonatúj utcai pályát ezúttal sikerül betuszakolni a naptárba, ráadásul alig négy hónap leforgása alatt megszervezve és kivitelezve, eleve megmosolyogtató ötlet volt.
„Nem állunk kapcsolatban az IndyCarral” – nyilatkozta a Providence Journalnak Evan England, a város polgármesterének szóvivője. „Nyitottak lennénk arra, hogy megvizsgáljuk [az IndyCar érkezését], hogy megfelelne-e számunkra, de ugyanígy vagyunk bármilyen eseménnyel, amely Providence-re érkezne.”
Watkins Glen
Eleve kilőve, miután a pálya naptára már előre be van táblázva.
Ennek ellenére az IndyCar Boston kútba esése után bepróbálkozott a pálya elnökénél, a széria közismerten nagy rajongójának számító Michael Printupnál, de nem jártak sikerrel.
„Minden nap le van foglalva, miután öt nagy eseményünk van ebben az időszakban, pluszban a pályabérletek” – mondta az Indy Starnak Printup. „Megmondtam Jay-nek [Frye, az IndyCar operatív igazgatója], hogy egyetlen nap van, ami elérhető, az is hétfőre esik.”
Az elnök azonban mégis hagyott egy kiskaput, amikor hozzátette, hogy ha az IndyCar egy igazán visszautasíthatatlan ajánlattal állna elő, akkor lehetne ügyeskedni.
„A múltban is tettünk már át versenyeket egyik időpontból a másikba, vagy vontunk össze kisebb eseményeket, ha egy új lehetőség ütötte fel a fejét.”
Bostoni bukta: Minden a promóter hibája?
Laguna Seca
A legendás pálya a tavalyi évhez hasonlóan idén is az IndyCar nevelőszériáit tömörítő Mazda Road to Indy, valamin a Mazda Prototype Lites egységes szezonzárójának ad otthont a szeptember 8-11-ei hétvégén, amely – nem meglepő módon – a Mazda égisze alatt futó esemény is egyben. Mindemellett az IndyCar idényzáróját rendező Sonoma Raceway sem támogatja, hogy hozzájuk képest egy hónapon belül egy másik versenyt is fusson a széria a számukra kulcsfontosságú San Franciscót is magában foglaló piacon.
Steve Page, a pálya elnöke az Indy Star megkeresésére úgy nyilatkozott, hogy megértik az IndyCar helyzetét, és ők is mindent megtesznek az amerikai open-wheel versenyzés fellendítéséért, de gazdasági szempontból semmi értelme annak, hogy a helyettes futamot hozzájuk képest pár héten belül, alig 150 mérföldnyi távolságban rendezzék meg.
Az IndyCar betétfutamaként gyakorta szereplő Pirelli World Challenge 2016-os szezonja Laguna Secán ér véget október 7-9-én, azonban ehhez a hétvégéhez sem csatlakozhat be a széria. Az ok szintén Sonomában keresendő, amely létesítmény semmiképpen nem engedné át más – pláne kereskedelmi szempontból konkurens – pályának a minden bizonnyal bajnokavató futam rendezésének jogát.
Toronto
A helyi sajtó már hónapok óta pedzegeti, hogy Boston kiesése esetén a város duplafordulóssá tehetné a július 15-17-én rendezendő versenyt. Az idő azonban az ő esetükben – tekintve, hogy két hónapról van szó – még kritikusabb még akkor is, ha már előre le van fixálva egy IndyCar futam. Az pedig csak még tovább nehezíti a dolgot, hogy ezzel teljesen fel kellene rúgni a három nap amúgy is zsúfolt programját – már ha egyáltalán lenne plusz egy főkategóriás futamra elég hely a menetrendben, nem beszélve a televíziós közvetítésről.
Gateway Motorsports Park
A pálya, amely 1997 és 2003 között hét open-wheel futamnak adott otthon mindenképpen szeretne már jövőre visszatérni az IndyCar naptárába. Boston pótlékként az időzítés azonban nem is lehetne rosszabb számukra, miután ezen időpont táján már lázas készülődésben lesznek a szeptember 23-25-ei NHRA Midwest Nationals-re, amelyet máris a szezonjuk legnagyobb eseményeként hirdetnek.
Az IndyCar anyacégének, a Hulman & Co-nak vezérigazgatója, Mark Miles ráadásul ezzel kapcsolatban úgy nyilatkozott, hogy nem szeretné, ha egy elhamarkodott döntéssel bajba sodornák a pálya sikeres visszatérését.
Jelen állás szerint tehát kevés az esély arra, hogy 15-nél több futamot számlál majd az idény, ami így a legkevesebb fordulósá válhat 2012 óta, mely szezon szintén egy verseny eltörlése (Kína) miatt vált csonkává.
Ami azonban a legijesztőbbé teheti, hogy ha valóban nem tudják pótolni Bostont, akkor július 31-e után már csak két versenyt tartalmaz majd a 2016-os IndyCar szezon.
Előzmények:
A helyi lakosok a GP of Boston lefújását követelik
Egyre több a visszásság az IndyCar bostoni versenye körül
A bostoni városvezetés trükközött az IndyCar szerződésekkel?
Magyar cég lesz az IndyCar bostoni versenyének névadó szponzora
A hivatalos verzióval ellentétben még nem kapott zöld utat a GP of Boston
Boston-saga: Már a 2018-ra tervezett IndyCar futammal is gondok vannak
Egy bostoni akadályt már sikeresen vett az IndyCar
A Grand Prix of Boston minden pénzt megér (?)
Bíróság előtt állt a Boston Grand Prix vezére
GP of Boston: Az IndyCar lassan kifut az időből
Újabb összefogás az IndyCar bostoni futama ellen
Vesztegetéssel próbált támogatókat szerezni az IndyCar Boston
Jelentős előrelépés történt az IndyCar bostoni futamának ügyében
Újabb, nem várt akadály gördült az IndyCar bostoni versenye elé
HIVATALOS: Törölték a bostoni IndyCar versenyt
Bostoni bukta: Minden a promóter hibája?
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough