HIVATALOS: Törölték a bostoni IndyCar versenyt
Bekövetkezett, amit már jó előre sejteni lehetett.
Az IndyCar szeptember első hétvégéjére tervezett bostoni versenye már az első pillanatoktól fogva több sebből vérzett. A helyi lakóközösségek tiltakozása, majd az ideiglenes utcai pálya vonalvezetésének egyes szakaszaiért felelős hatóságok időhúzása, nem beszélve a város polgármesterével kapcsolatban felmerült korrupciógyanús ügyek egyaránt előrevetítették, hogy a projekt eleve halva született.
Bár az elmúlt hónapban már napvilágot látott néhány biztató hír, miszerint a verseny promóteri tisztségét ellátó non-profit szervezet, a Boston Grand Prix sikeresen megegyezett az érintett hatóságokkal és a decemberben megszületett szándéknyilatkozat értelmében valamennyi, a futammal kapcsolatban felmerülő kiadás fedezetének előteremtését magukra vállalják, így biztosítva, hogy a helyi adófizetőknek egy centjébe sem fog kerülni az esemény.
A GP of Boston kapcsán azonban az elmúlt, nem egészen egy évben már megszokhattuk, hogy egy pozitív fordulatot óhatatlanul negatív követ. Ez most sem volt másként, miután a múlt héten kiderült, hogy még korántsincs megadva valamennyi engedély a pálya kialakításához szükséges munkálatok megkezdéséhez.
Az IndyCar vezér Mark Miles, valamint a BGP első embere, John Casey ennek ellenére továbbra is úgy nyilatkozott, hogy aggodalomra semmi szükség, minden a tervek szerint halad és szeptemberben egy fantasztikus rendezvényre kerítenek sort Boston utcáin.
Ezen porhintésen azonban már mindenki, aki minimálisan tudott olvasni a sorok között csak nevetni tudott.
Április 29-én, helyi idő szerint kora este pedig hivatalossá is vált az, amit már jó előre sejteni lehetett: elmarad a Grand Prix of Boston..
„A BGP, a város és az állam közötti kapcsolat addig a pontig romlott, hogy már úgy érzem, nem tudunk lebonyolítani egy sikeres versenyt” – idézi a Boston Herald Casey azon emailjét, amelyet a futam befektetőinek írt.
A Herald eközben úgy ír, hogy már a városvezetés is kezdte megelégelni a BGP amatőrizmus határait súroló tevékenységét.
Az információk szerint Martin J. Walsh polgármester irodája realizálta, hogy a promóter hazudott a nélkülözhetetlen engedélyekkel kapcsolatban azt állítva, valamennyi érintett beleegyezését megszerezték, holott ennél mi sem állt távolabb a valóságtól. Ennek ellenére – nyilván az 2024-es olimpiai pályázatot már elbukott Walsh politikai karrierjének megmentése érdekében – a városvezetés kitartott a futam mellett, még ha annak a nyakán képletesen már szorult a hurok.
Ezt figyelembe véve csak még etikátlanabbá teszi a BGP munkásságát, hogy a verseny törléséről a Herald szerint elfelejtették tájékoztatni a polgármesteri irodát, így Walsh csak a sajtóból értesült a döntésről.
„Boston mindig is nyitott marad az olyan lehetőségekre, amelyek pozitív fényt vethetnek a városunkra, azonban a Boston Grand Prix-vel folytatott munkánk során kiderült, hogy nem képesek, vagy nem akarnak megfelelni az ilyen méretű esemény megtartásához szükséges követelményeknek,” – áll a polgármesteri hivatal sajtóközleményében.
A Heraldnak sikerült telefonon elérnie a másik fél képviseletében John Casey-t:
„Úgy érzem, mintha kiléptem volna egy bántalmazásokkal teli kapcsolatból. Mindent megtettünk, amit a város és az állami ügynökségek kértek tőlünk. Ha viszont bármi olyan szituáció akadt, amelyben mi kértünk tőlük segítséget – és félreértés ne essék, nem anyagi támogatásról, vagy ilyesmiről beszélek – a válasz mindig ‘nem’ volt.”
Casey azt állítja, a BGP nem állt kapcsolatban a polgármesterrel.
„Nincs vele kapcsolatunk, már eljutottunk arra a pontra, hogy nem bíztunk bennük többé. Azt várod, hogy a város és az állam partnerként kezel. Volt pár ember néhány ügynökséggel, akik valóban így tettek, de mások csak szivattak. Igen, ezt a kifejezést használtam.”
A Grand Prix of Boston eltörlése magát az IndyCart is váratlanul érte. Mark Miles az Indianapolis Star megkeresésére úgy nyilatkozott, hogy rendkívül csalódottak, nem beszélve arról, hogy erről a BGP semmiféle előzetes tájékoztatást nem nyújtott feléjük.
A széria anyacégének, a Hulman & Co.-nak első embere hozzátette, szüksége van egy kis időre ahhoz, hogy a következő lépéseket megtegyék, beleértve egy esetleges B-terv kidolgozását.
„Van néhány ötletünk. Keményen dolgozunk azon, hogy megvizsgáljuk, van-e lehetőség B-tervre.”
Boston kiesésével az IndyCar 2016-os szezonja 15 futamosra apadhat, ami elég riasztó lehet abban a tekintetben, hogy számos kiemelt szponzor szerződésében garantálták a minimum 16 versenyt.
A GP of Boston már a harmadik előzetesen bejelentett, végül azonban törölt verseny a 2012-es kínai és a 2015-ös brazil fordulók meghiúsulása után.
Előzmények:
A helyi lakosok a GP of Boston lefújását követelik
Egyre több a visszásság az IndyCar bostoni versenye körül
A bostoni városvezetés trükközött az IndyCar szerződésekkel?
Magyar cég lesz az IndyCar bostoni versenyének névadó szponzora
A hivatalos verzióval ellentétben még nem kapott zöld utat a GP of Boston
Boston-saga: Már a 2018-ra tervezett IndyCar futammal is gondok vannak
Egy bostoni akadályt már sikeresen vett az IndyCar
A Grand Prix of Boston minden pénzt megér (?)
Bíróság előtt állt a Boston Grand Prix vezére
GP of Boston: Az IndyCar lassan kifut az időből
Újabb összefogás az IndyCar bostoni futama ellen
Vesztegetéssel próbált támogatókat szerezni az IndyCar Boston
Jelentős előrelépés történt az IndyCar bostoni futamának ügyében
Újabb, nem várt akadály gördült az IndyCar bostoni versenye elé
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough