Meglepetéseket hozott az IndyCar alabamai kvalifikációja

Meglepetéseket hozott az IndyCar alabamai kvalifikációja

Pagenaud a pole-ban, Bourdais pályacsúcsot döntött, Montoya tökutolsó.

Simon Pagenaud idén igencsak elkapta a fonalat; a szezon első két, St. Petersburgi, valamint avondale-i futamát egyaránt a második helyen zárta, a múlt heti, nagy vitákat kiváltott Long Beach-i fordulón pedig a győzelmet is megszerezte. Mindezeknek köszönhetően a Team Penske pilótája jelenleg az IndyCar bajnoki tabellájának élén tanyázik, a sikerszériája pedig úgy tűnik, továbbra sem akaródzik megszakadni, lévén az ő személyében tisztelhetjük a GP of Alabama vasárnapi rajtelsőjét.

A 31 éves francia versenyző IndyCar pályafutása harmadik pole pozíciójának – és az ezzel járó, a bajnokság szempontjából nem elhanyagolható 1 bónuszpontnak örülhetett a furcsán morbid szobrokkal feltuningolt Barber Motorsports Park 2.3 mérföld hosszú, 17 kanyarból álló pályáján.

Pagenaud a Long Beach-i visszásságokat követően meghozott szabálymódosítások révén hat percesre rövidített utolsó kvalifikációs szegmens, a Fast 6 legvégén ugrott a tabella élére, 01:06.7262 körével mintegy 0.2159 másodpercet adva tulajdon csapattársának, Will Powernek.

Ezen siker a Team Penske fennállásának 238. IndyCar pole-ját is jelenti, az idei évet tekintve pedig a csapat kvalifikációs mérlege 100%-on áll (St. Pete-en a futamot végül betegség miatt kihagyó Power, Avondale-ben és Long Beach-en pedig Helio Castroneves bizonyult a leggyorsabbnak).

barrb44.jpg

Will Power akcióban

  

Mint egy bekezdéssel feljebb már kiderült, a GP of Alabama második rajtpozícióját a kétszeres barberi győztes Power kaparintotta meg.

A széria 2014-es bajnoka volt az első az időmérő során, aki átadta a múltnak a Scott Dixon által még a 2013-as kvalifikáción megfutott, 1:06:7750-es pályacsúcsot, köszönhetően a csoportkörben összerakott, 1:06:7274-es idejének. Ezen rekordot azonban nem sokáig tarthatta az ausztrál, hiszen cirka tíz perc elteltével egy kollégája máris túlszárnyalta azt.

A Penske-duó mögül a 2015-ben IndyCar karrierje első futamgyőzelmét pontosan ezen a pályán megszerzett Josef Newgarden (Ed Carpenter Racing) várhatja a rajtot jelző zöld zászlót, aki mellől a Chip Ganassi Racing négyszeres bajnoka, az eddigi valamennyi, barberi futamon dobogón végző, nyerni azonban nem tudó Scott Dixon indulhat.

Az ötödik helyen Sébastien Bourdais-t találjuk, a harmadik sort pedig a mellőle induló, a Hondát a Fast 6-ben már csak egyedül képviselő RLL Racinges Graham Rahal teszi teljessé.

Ami még Bourdais-t illeti, nos, ő volt az a pilóta, akinek hathatós közreműködése szükségeltetett ahhoz, hogy Power fent említett új pályacsúcsa alig néhány percig lehetett csak érvényben. A KVSH Racing – amely csapat elvileg napokon belül bejelentheti a néhai Justin Wilson öccsét, Stefant a harmadik, Indianapolis 500-on indítandó autójába – egy szem full szezonos versenyzője, azaz Bourdais a kvalifikáció második, a legjobb 12 részvételével lezajlott szegmense alatt ért körbe a pályán 1:06:600-os idővel, több, mint két tizedet verve ausztrál ellenfelére.

bbb.jpg

Sébastien Bourdais-é a Barber Motorsports Park új pályacsúcsa

 

Az elmúlt két verseny pole-ját zsinórban megszerzett Helio Castroneves ezúttal csak a hetedik rajtpozíciót foglalhatja el a Team Penske #3 Dallara-Chevy-jével. A brazil mellé James Hinchcliffe csatlakozhat a negyedik sorban a Schmidt Peterson Motorsports színeiben, akikkel kapcsolatban szintén szót kell ejteni arról, hogy immár hivatalosan bejelentették a spanyol Oriol Serviát az Indianapolis 500-ra nevezett, harmadik számú gépükben.

Az ötödik sorba a Chip Ganassi Racinget képviselő Tony Kanaan és Charlie Kimball kvalifikálta magát. A gárda egyébként idén először tudott bemasírozni a teljes felállásával az időmérő második, top 12-es szegmensébe, miután az újonc Max Chiltonnak is sikerült túljutnia a csoportkörén. A 24 éves brit a hatodik sorból rajtolhat a Dale Coyne Racinges Luca Filippivel egyetemben.

Ganassiékkal szöges ellentétben azonban az Andretti Autosport valamennyi pilótája elvérzett már a csoportkörök során. A Honda erőforrásait és aero kitjét használó alakulat legjobb eredményét Carlos Munoz érte el a 15. helyen, míg Ryan Hunter-Reay a 18., Marco Andretti a 19., az újonc Alexander Rossi pedig csak a huszadik lett.

A legnagyobb meglepetésnek azonban kétségkívül Juan Pablo Montoya utolsó helye számított. A Team Penske kolumbiai versenyzője már az edzések során autója alulkormányzottságára panaszkodott, ami nagyban közrejátszott abban, hogy az egykori CART bajnok és kétszeres Indy 500 győztes klasszis legjobbja egy hetedik hely volt csak a gyakorlások során.

bbba_1.jpg

Juan Pablo Montoya azért még bizakodik

„Borzasztóak voltunk” – ismerte el Montoya az időmérő után. „A reggeli edzésen gyorsabbak voltunk a Firestone fekete abroncsain. Feltettük a pirosat, de nem hozta a kellő tapadást. Olyan volt, mintha csak egy újabb szett feketén mennék. Rendkívül alulkormányzott az autó, egész hétvégén ezzel harcolok.”

A problémák pedig pontosan a kvalifikációra nem, hogy megszűntek volna, de egyenesen súlyosbodtak, aminek révén Montoya a saját csoportköre leglassabbjaként búcsúzott már az elején, így a 90 körös futamot a mezőny végéről kénytelen megkezdeni.

Nem túl jó ómen ráadásul a 40 éves pilótának, hogy a Barber Motorsports Parkban teljesített eddigi két futama nem hozott valami kimagasló eredmény: 2014-ben a 21., 2015-ben pedig a 14. pozíciókban zárt.

Montoya azonban igyekszik pozitív maradni.

„Különböző stratégiákat próbálhatunk ki, hogy valamit összehozzunk (a versenyre). Kemény volt a kvalifikáció, de tovább lépünk.”

Az újoncokat tekintve a legjobbnak – ahogyan arra már fentebb következtetni lehetett – 11. helye révén Max Chilton bizonyult, míg Conor Daly a 17., Alexander Rossi pedig a 20. rajthelyet birtokolja.

A Honda Indy Grand Prix of Alabama magyar idő szerint vasárnap,~21:45-kor kapja meg a zöld zászlót.

 

barb5.jpg

 

 

képek: IndyCar Media