Újabb, nem várt akadály gördült az IndyCar bostoni versenye elé

Az IndyCar szeptember első hétvégéjére kiírt bostoni futama körüli történések lassan filmadaptációért kiáltanak.
Alig egy héttel ezelőtt úgy tűnt a széria, valamint annak rajongói fellélegezhetnek, miután hivatalosan bejelentésre került, hogy a verseny tető alá hozásáért létrehozott Boston Grand Prix-nak sikerült egyezségre jutnia az ideiglenes utcai pálya egyes részeiért felelős állami szervekkel.
A megállapodás értelmében a BGP újfent kijelentette, hogy az IndyCar futam egy centjébe sem fog kerülni a város adófizetőinek, és valamennyi felmerülő költséget magukra vállaltak. Ekkor az egyetlen megoldásra váró problémának már csak az illetékes környezetvédelmi hatóság (EPA) engedélyének megszerzése számított, mivel a pálya vonalvezetésének részét képező Cypher Street alatt mérgező hulladékot tárolnak.
Mostanra azonban újabb fordulat állt be az ügyben, köszönhetően a városvédelmi bizottságnak, amely az új klímaváltozással kapcsolatos szabályozásra hivatkozva gördített akadályt az utcai pálya építési munkálatai elé. Ennek értelmében a BGP-nek kötelező érvénnyel rendelkeznie kell egy különleges engedéllyel ahhoz, hogy a szükséges konstrukciós munkálatok megkezdődhessék. Márpedig ennek megszerzéséért mindeddig senki nem nyújtott be hivatalos kérelmet a promóterek részéről.
A Boston Grand Prix szóvivője a helyi sajtónak úgy nyilatkoztott, hogy az új engedély miatti csúszás ellehetetenítheti őket abban, hogy az eseményre időben felkészüljenek, ami akár a verseny lefújásához is vezethet.
Erre reagálva a városvédelmi bizottság úgy fogalmazott, hogy a BGP csak magát hibáztathatja, mivel nem folyamodtak az engedélyért korábban, noha tisztában kellett volna lenniük azzal, hogy erre is szükség van.
A BGP csütörtök éjjel bejelentette, hogy fellebbezés benyújtását tervezik a Környezetvédelmi Hatóság felé a városvédelmi bizottság ezen döntése miatt.
A Boston Herald című lap itt felhívta a figyelmet arra, hogy a helyzet igen zavarbaejtően érintheti az IndyCar futam legnagyobb támogatójának számító bostoni polgármestert, Martin J. Walsh-t, akinek így a saját városa ügynökségének döntését kell megvédenie a BGP-vel szemben.
Walsh-t ugyanis nem csak az IndyCar iránti feltétlen szeretete vezérli abban, hogy teljes mellszélességgel kiálljon a rendezvény mellett még a helyi ellenállás közepette is.
Ez utóbbi, a GP of Boston iránti ellenszenv egyik fő oka a Walsh szívügyének tekintett, de végül elbukott 2024-es olimpiai pályázat, amelyet szintén jelentős helyi ellenállás övezett, mondván jogtalanul játszadoztak az adófizetők pénzével.
Egyes hírek szerint magáért az IndyCar futamért is azért lobbizott annyira a városvezetés, hogy ezzel mutassák meg, képesek egy nagy horderejű sporteseményt lebonyolítani, ami reményeik szerint megnyitotta volna a befektetők pénztárcáját az ötkarikás játékokra. Az olimpiai pályázat elbukása után később több törvénytelenségre, mi több, korrupciógyanúra derült fény, ami csak még tovább fokozta a versenyellenes hangulatot. Walsh-nak azonban most már nem maradt más választása, mint a végletekig támogatni az eseményt, hiszen faramuci módon csak egy – ráadásul gazdasági értelemben véve sikerrel – megvalósult IndyCar futam garantálná politikai karrierjének jövőjét.
Azt egyelőre nem tudni, hogy a jelen fellebbezés folyamata mennyi időt vesz igénybe, egy azonban biztos, a BGP-nek addig egy bóját sem szabad arrébb tennie a probléma forrását jelentő, ártéri területen.
A Szövetségi Válságkezelési Ügynökség [FEMA] által kiadott, legfrissebb dokumentumok ugyanis a bostoni Seaport Districtet – amely az utcai pálya vonalvezetésének kulcsfontosságú részét képezi – is árvizek esetén magas kockázatú területnek minősítette.
Az erről szóló, szóban forgó anyagot a FEMA már tavaly novemberben nyilvánossá tette, a benne foglaltak pedig márciusban léptek hatályba.
A Boston Grand Prix vezérigazgatója, John Casey ezzel szemben úgy nyilatkozott, hogy egészen az elmúlt hónapig nem volt tudomásuk a FEMA rendelkezéséről, ezért azt sem tudták, hogy bármiféle, újabb engedélyért kellene folyamodniuk. A rájuk nézve katasztrofális időzítés miatt pedig egyenesen azt találnák a legjobbnak, ha mentesítenék őket a szövetségi szabály alól,
Lauren Liss, a BGP jogásza arra figyelmeztetett, hogy ha végig kell járniuk a kötelező köröket az engedély megszerzéséhez, akkor az a csúszás miatt potenciálisan a verseny törléséhez vezethet.
A városvédelmisek szerint viszont a Boston Grand Prix amatőr munkát végez, mivel az az elvárható minimum, hogy egy ilyen horderejű esemény szervezői teljes körűen tájékozódnak a szükséges engedélyek mibenlétéről.
Előzmények:
A helyi lakosok a GP of Boston lefújását követelik
Egyre több a visszásság az IndyCar bostoni versenye körül
A bostoni városvezetés trükközött az IndyCar szerződésekkel?
Magyar cég lesz az IndyCar bostoni versenyének névadó szponzora
A hivatalos verzióval ellentétben még nem kapott zöld utat a GP of Boston
Boston-saga: Már a 2018-ra tervezett IndyCar futammal is gondok vannak
Egy bostoni akadályt már sikeresen vett az IndyCar
A Grand Prix of Boston minden pénzt megér (?)
Bíróság előtt állt a Boston Grand Prix vezére
GP of Boston: Az IndyCar lassan kifut az időből
Újabb összefogás az IndyCar bostoni futama ellen
Vesztegetéssel próbált támogatókat szerezni az IndyCar Boston
Jelentős előrelépés történt az IndyCar bostoni futamának ügyében

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough