Toyota Grand Prix of Long Beach a statisztika szemüvegén át (+ a bajnokság állása)

Toyota Grand Prix of Long Beach a statisztika szemüvegén át (+ a bajnokság állása)

Éppen csak, hogy véget ért a nem túl izgalmas, ámde annál vehemensebb utóéletű Long Beach-i futam, az IndyCar mezőnye máris a soron következő bevetésre készül.

Az idei szezon negyedik állomásának az alabamai Barber Motorsports Park ad otthont, méghozzá az előttünk álló hétvégén. Mielőtt azonban teljes mértékben átadnánk magunkat az idény első road pályás futamának, muszáj megemlékeznünk még egyszer, utoljára a Long Beach-i verseny történéseiről – jól megszokott módon a statisztikák nyelvén.

 

0 – Egyetlen alkalommal sem volt szükség a sárga zászló belengetésére. A Long Beach-i futam története során ezt megelőzően csak háromszor fordult elő – utoljára 1989-ben -, hogy elejétől a végéig zöld jelzés alatt teljesítette a mezőny a távot.

0.3032 – Ennyi másodperc előnnyel ért célba Simon Pagenaud Scott Dixon előtt, minden idők legszorosabb Long Beach-i befutóját produkálva.

1.67 – A bajnoki pontversenyt vezető francia átlagosan ebben a pozícióban teljesítette a szezon eddigi három versenyét.

2 – A Pagenaud átlagpozíciója Long Beach-en.

3.3 – Dixon átlagos helyezése a verseny alatt. Az új-zélandinak amúgy idén 33 ponttal több szerepel a neve mellett, mint a 2015-ös első három futam után.

5 – Pagenaud ötödik IndyCar győzelmét ünnepelhette Long Beach-en, ezzel ő lett a 90. olyan versenyző, aki minimum ötször tudott futamot nyerni az amerikai open-wheel csúcsán.

– A verseny végén a rajthelyhez viszonyított legnagyobb előrelépés öt pozíció volt, méghozzá két pilóta, Sébastien Bourdais (14 ->9) és Max Chilton (19 ->14) által. Utóbbi újonc ebből három helyet az utolsó nyolc körben javított. A KVSH Racing franciája és a Chip Ganassi Racing brit újonca egyébként egyaránt 55 ponton áll, méghozzá a 13. és a 14. helyeken.

6 – Dixon Long Beach-i második helyével zsinórban hatodik top 10-es eredményét produkálta a 2015-ös Mid-Ohiói verseny óta.

– A verseny során hat alkalommal változott az élen álló személye négy pilóta között.

10 – Long Beach-i győzelme révén ennyi ponttal nőtt Pagenaud összetettbeli előnye Dixonnal szemben az előző, phoenixi verseny óta. A Team Penske franciája jelenleg 14 egységgel vezet a Chip Ganassi Racing négyszeres bajnokával szemben.

21 – A teljes, huszonegy autót számláló mezőny befejezte a versenyt. Erre utoljára a 2011-es, második texasi futamon volt példa.

23 – Összesen huszonhárom olyan kör akadt a GP of Long Beach során, amelyekben Charlie Kimball (Chip Ganassi Racing javítani tudott aktuális pozícióján. Messze a legtöbb a teljes mezőnyt tekintve.

47 – Helio Castroneves IndyCar pályafutása negyvenhetedik pole pozícióját szerezte meg a múlt hétvégén, amivel az örökranglista negyedik helyét foglalja el.

87 – A második helyezett Dixon és a harmadikként leintett Castroneves egyaránt IndyCar karrierje nyolcvanhetedik dobogós eredményét könyvelhette el. Ezzel az örökranglista nyolcadik pozícióját bérlik jelen pillanatban.

96 – Az első három verseny összesített körszámának (440) 96%-ában a Team Penske és a Chip Ganassi Racing autói álltak az élen.

100.592 mph (161.887 kmh) – Pagenaud átlagsebessége a verseny során, ami egyben a legmagasabbnak is számít a Toyota Grand Prix of Long Beach történetében.

102.881 mph (165.571 kmh) – A verseny leggyorsabb, vezető pozícióban megtett köre (Pagenaud/53. kör).

104.702 mph (168.501 kmh/67.6661 másodperc) – A verseny abszolút leggyorsabb köre (Kimball/8. kör).

200 – Tony Kanaan Long Beach-i hatodik helyével IndyCar pályafutása 200. top 10-es befutóját hozta.

252 – Még mindig Kanaan: immár zsinórban kétszázötvenkettedik rajtját teljesítette, amivel még tovább növelte a már jó ideje saját maga által tartott rekordot.

01:33:54.4835 – A verseny teljes időtartama.

 

A Verizon IndyCar Series 2016-os, összetett pontversenyének állása két futam után*:

lbch3.jpg

*magyarázat: 1. oszlop: pontszám, 2.: hátrány az élen állóhoz, vmint a közvetlenül előtte lévőhöz, 3: a verseny előtti bajnoki helyezés, az előző futamhoz viszonyított változás, 4: bónuszpontok, 5: győzelmek száma a szezonban, 6: top5 és 7: top10 helyezések

 

 

képek: IndyCar Media