Jelentős előrelépés történt az IndyCar bostoni futamának ügyében

Megannyi probléma után végre úgy tűnik, megkapja a zöld jelzést Grand Prix of Boston.
A város utcáin szeptember első hétvégéjére kiírt IndyCar verseny sorsa az elmúlt hónapokban meglehetősen kilátástalannak tűnt, miután nem csak egy helyi, a rendezvényt ellenző lakosokból álló koalíció nehezítette meg a szervezést, de még a tervezett vonalvezetés által érintett útszakaszokat felügyelő hatóságok engedélye is hiányzott.
Utóbbi ügynökségekkel a futam tető alá hozására alapított Boston Grand Prix nevű non-profit szervezet tavaly decemberben egy átfogó szándéknyilatkozatot írt alá, amelyben többek között újfent ígéretet tettek arról, hogy az esemény egy centjébe sem fog fájni a helyi adófizetőknek.
A BGP az elmúlt hónapokban számos tárgyalást lefolytatott Boston városával, az Állami Közlekedési Minisztériummal (MassDOT), a Massachusetts-i Kongresszusi Központtal (MCCA), a Massachusetts-i öböl szállítmányozási, valamint kikötői hatósággal, amelyek végül pozitív végeredményt hoztak.
Ennek értelmében április 14-én hivatalosan bejelentették, hogy a BGP és a fenti hatóságok aláírták azt az egyetértési nyilatkozatot, amelyben az érintett ügynökségek áldásukat adták a LogMeIn révén magyarországi gyökerű névadó szponzorral bíró GP of Boston megrendezésére.
Ezen megállapodás szerint – ahogyan már a decemberi szándéknyilatkozatban is lefektették – a Boston Grand Prix kizárólagos felelősséget vállal a versennyel felmerülő, valamennyi költségért, beleértve a bérleti díjakkal, karbantartással, operatív feladatokkal, tervezéssel és kivitelezéssel kapcsolatos kiadásokat, az alkalmazottak, a kapcsolódó alvállalkozók és tanácsadók béréért, ahogyan a munkálatok során használt berendezések, szellemi termékek (pl. tervek) árát is nekik kell állniuk. Mindemellett a megegyezés alapján a BGP-re (és üzleti partnereikre) hárul az olyan szolgáltatások ellenértékének fedezése, mint amilyen a rendőrség, a tűzoltóság, a mentőszolgálat kivezénylése, továbbá az őrző-védő és egyéb, biztonságra vonatkozó feladatot ellátó cégek kifizetése.
A versenyhétvége végeztével a használt terület visszarendezését a rendezvény előtti, vagy akár annál jobb állapotra szintén a BGP-nek kell finanszíroznia.
Az egyetértési nyilatkozattal azonban még nem kapott teljes mértékben zöld jelzést a GP of Boston, mivel a szövetségi környeztvédelmi hatóság (EPA) jóváhagyása még mindig várat magára az ideiglenes utcai pálya által érintett Cypher Streeten történő munkálatokat illetően, amely terület alatt mérgező hulladékot tárolnak.
Előzmények:
A helyi lakosok a GP of Boston lefújását követelik
Egyre több a visszásság az IndyCar bostoni versenye körül
A bostoni városvezetés trükközött az IndyCar szerződésekkel?
Magyar cég lesz az IndyCar bostoni versenyének névadó szponzora
A hivatalos verzióval ellentétben még nem kapott zöld utat a GP of Boston
Boston-saga: Már a 2018-ra tervezett IndyCar futammal is gondok vannak
Egy bostoni akadályt már sikeresen vett az IndyCar
A Grand Prix of Boston minden pénzt megér (?)
Bíróság előtt állt a Boston Grand Prix vezére
GP of Boston: Az IndyCar lassan kifut az időből
Újabb összefogás az IndyCar bostoni futama ellen
Vesztegetéssel próbált támogatókat szerezni az IndyCar Boston

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough