Döcögős startot vett az IndyCar avondale-i visszatérése

A széria mezőnye 2005 után most először lép pályára versenyhétvége keretein belül a Phoenix International Raceway kicsivel több, mint egymérföldes oválján.

Bár február végén a csapatok már egy kétnapos, kollektív tesztet teljesítettek a létesítményben, a körülmények még így is egy több ismeretlenes egyenlettel érnek fel. Azt már előre tudni lehetett, hogy a pálya jellege és az autók teljesítménye révén rendkívüli erőhatások várnak a résztvevőkre, ugyanakkor egy kisebb csörte is kialakult azt illetően a gárdák vezetői között, hogy nagyobb, avagy kisebb leszorítóerővel kellene-e indítani a gépeket a 250 körös futam során. A záporozó pro és kontra érvek kiegyenlítettsége miatt az IndyCar végül arra döntésre jutott, hogy az autókat ugyanazzal a csomaggal küldik pályára, mint amivel a már említett február végi tesztet teljesítették.

Hogy ez végül jó lépésnek bizonyult-e, azt majd a magyar idő szerint vasárnap hajnali verseny után tudjuk meg, egy dolog azonban már most biztos; izgalmas pillanatok várnak a 22 autót számláló mezőnyre.

A gyönyörűséges, Desert Diamond West Valley Phoenix Grand Prix névre hallgató futam első – és a kvalifikációt megelőző egyetlen – szabadedzése rögtön két csúnya balesettel vette kezdetét, miután a pálya történetének első győztese, azaz AJ Foyt alkalmazásában álló Takuma Sato a 2-es kanyar falának csapta a 14-es számú Dallara-Hondáját (lásd. nyitókép).

Alig negyed órával később a tavalyi Indy 500 hatodik edzésnapján történt, életveszélyes balesete utáni első, oválpályás versenyhétvégéhez kapcsolódó gyakorlását teljesítő James Hinchcliffe törte össze a Schmidt Peterson Motorsports #5 Dallara-Hondáját (lent).

Az autók eléggé megsínylették a kalandokat, szerencsére azonban a pilóták egy karcolás nélkül megúszták, de az edzést már – munkaeszköz hiányában – nem tudták folytatni.

Az érintett csapatok azonnal nekifogtak a gépek javításáhaoz és remélik, hogy a kvalifikációra már újra bevethetőek lesznek.

ssss.jpg

A tempó már most őrületes, amit jól példáz, hogy 15 versenyzőnek sikerült a téli teszt legjobb idejét (19.586 mp – 187.850 mph/302.315 kmh) túlszárnyalni, a top 10 pedig valamennyi tagjával megugrotta az átlag 190 mph-s (305.7 kmh) lécet.

A balesetek miatt tíz perccel megtoldott, így 85 percesre nyúlt edzés az Ed Carpenter Racing abszolút sikerével zárult. A legjobb kört a csapat tulajdonosa/oválpilótája, azaz Carpenter hozta össze 192.400 mph-s (309. 6 kmh) átlaggal, míg a második pozíciót a teljes szezonos Josef Newgarden kaparintotta meg 192.225 mph-val (309.3 kmh).

A 192-esek elit klubjába még a Team Penske veteránja, Helio Castroneves tudta beverekedni magát 192.036 mph-val (309.05 kmh).

A top tíz között kizárólag a Chevrolet képviselőit találjuk, míg a legjobb hondás eredményt Ryan Hunter-Reay érte el 189.766 mph-val (305.4 kmh).

A legjobb újoncnak a tizedikként rangsorolt Max Chilton bizonyult a Chip Ganassi Racing nagy örömére. A brit versenyzőnek a tavalyi évből már van némi tapasztalata az oválpályákkal kapcsolatban, olyannyira, hogy az iowai Indy Lights futamon győzni is tudott.

Az Andretti Autosportnak vezető Alexander Rossi azonban teljesen fogalmatlanul érkezett a PIR-re, ennek ellenére remekül megtalálta a ritmust és a 14. pozícióban zárt.

Ami pedig az amerikaihoz hasonlóan szintén élete első oválversenyére készülő Luca Filippit illeti, a Dale Coyne Racing pilótája a 21. helyet csípte meg.

Folytatás magyar idő szerint 23:00-tól a kvalifikációval, amelyet live timingos formában követni lehet a racecontrol.indycar.com-on.

Élő streamért pedig erre a linkre érdemes ellátogatni.

  

1. szabadedzés végeredménye

 47_1.jpg

hirdetés

hirdetés

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy