Roger Penske ellenzi az IndyCar nemzetközi törekvéseit

 Amióta Mark Miles a Hulman & Co. vezérigazgatójaként kvázi átvette a hatalmat az IndyCar felett, állandó témává vált a széria nemzetközi vizekre terelése.

Eleinte egy téli, az USA-n kívüli helyszíneken rendezendő minibajnokság ötlete merült fel, majd ennek meghiúsulása után a tényleges versenyszezont akarták felturbózni külföldi pályákkal. Az IndyCar 2016-ra tervezett, potenciális jelöltjei között olyan országok szerepeltek, mint például Dél-Afrika, Dubai, vagy éppen Mexikó, de egyelőre ezekből sem lett semmi, így a nemzetközi hódítás jelenleg egyetlen kanadai versenyre korlátozódik a széria állomásai között.

Milesék azonban nem adják fel és legutóbb egy bajnokságon kívüli futam ötletével rukkoltak elő, amelyet még idén októberben lebonyolítanának. További részletekről ezidáig nem esett szó, egy dolog azonban biztosra vehető; erre való törekvésükben az amerikai motorsport egyik legbefolyásosabb emberének támogatására nem számíthatnak.

A Motorsport.com-nak adott legutóbbi nyilatkozatában a szám szerint tizenhat Indianapolis 500 győzelemnél tartó Penske Racing első embere, Roger Penske szerint ugyanis a szériának az Észak-Amerikai piacra kell koncentrálnia ahhoz, hogy újra megszilárdítsa önmagát.

“A szponzoraink 95%-ban hazai, amerikai cégek. Abu Dhabiban, vagy máshol nehéz megadni nekik azt a publicitást, közismertséget és üzleti kapcsolatokat, amit szeretnének” – mondta a legendás csapatvezető. “Azzal nincs problémám, ha Kanadába, vagy Mexikóba megyünk. Régen nagyszerű versenyeink voltak például Vancouverben és nagyon sok, a versenyzés iránt érdeklődő ember van az északnyugaton. Mexikóban is versenyeztünk, bár azt nem tudom, mennyi az esély arra, hogy ismét odamenjünk.”

Penske úgy véli, hogy a siker szempontjából az egyik legfontosabb az lenne, ha a versenynaptár stabilabbá válna.

“Tizenöt, vagy tizenhat jó eseményt akarok, nem tizennyolc, tizenkilenc, húsz utat a tengerentúlra. Azt akarom, hogy a széria itt [Amerikában] versenyezzen, szerintem ez sokkal előnyösebb lenne számunkra. […] Fontos, hogy olyan pályákra menjünk, ahová később vissza is tudunk térni. Ugyanígy fontos a dátumok állandósítása. Ha az Indianapolis 500-at például elmozdítanák egyik évben áprilisra, a következőben pedig májusra, akkor soha nem érnénk el a 300.000-es helyszíni nézőszámot.”

Penske példaként a Long Beach-i futamot hozta fel, amelyet 1984 óta minden évben, tradicionálisan áprilisban rendeznek meg. A szakember szerint ezen állandóság miatt a verseny már valódi eseménnyé vált a városban, aminek révén nem csak a sportág iránt rajongókat vonzza, hanem a pusztán szórakozni, kikapcsolódni vágyók számára is jól ismert alternatíva lett.

Penske emellett abbéli véleményének is hangot adott, nem szabad megengedni, hogy az oválpályák kivesszenek az IndyCar naptárából és csakis az Indianapolis Motor Speedway maradjon talpon. Még akkor sem, ha például az ideiglenes utcai pályák jóval több helyszíni nézőt hoznak a jobbra kanyarodás nem igénylő létesítményeknél.

“Muszáj, hogy legyen néhány ovál. Ahogyan Eddie [Gossage, a Texas Motor Speedway elnöke] mondja, nem jelenhetsz meg csak úgy Indy-ben, és máris versenyezz. Szerintem ezért jó, hogy idén ott van Phoenix Indy előtt. Néhány újonc már versenyzett az Indy Lights-ban, de a tény, hogy mindannyiuknak először Phoenixben kell mennie, jó dolog. A régi időkben Trentonon és Phoenixen is versenyezni kellett mielőtt egyáltalán az újonc tesztre sor került volna Indianapolisban. Ez pedig a biztonság szempontjából jó dolog volt.”

 

 

kép: IndyCar Media

hirdetés

hirdetés

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy