Power egyre közelebb a saját pályacsúcsához

Döcögősen indult az IndyCar második szabadedzése St. Petersburgben.
A kezdés után cirka tíz perccel rögtön be kellett lengetni a piros zászlót, miután az ideiglenes utcai pálya 3-as kanyarjában Helio Castroneves és Scott Dixon autóinak hála konkrétan szétesett az aszfalt. Az úthiba kijavítását szerencsére gyorsan megejtették, így a mezőny folytatni tudta a gyakorlást, bár az előzetesen kiírt 75 helyett már csak alig 40 perc állt rendelkezésükre.
Ezt az időt a csapatok igyekeztek maximálisan kihasználni, aminek köszönhetően szinte végig elég szép forgalom uralkodott a pályán. A munkát csak egyetlen alkalommal kellett megszakítani piros zászlóval, köszönhetően Alexander Rossinak, aki a 10-es kanyarban elmérte a féktávot és a bukótérbe kormányozta az Andretti-Herta Autosport 98-as számú Dallara-Hondáját
A legjobb időt végül az első edzésen saját hibájából balesetező Will Power hozta össze, minden bizonnyal kiengesztelve ezzel főnökét, Roger Penske-t. A 2014-es bajnok 1:00:9431-el szerezte meg a tabella első helyét, amely köre egyébként nyolc tizeddel jobb volt, mint a csapattársa, Simon Pagenaud által az első edzésen megfutott győztes idő. A Team Penske szerelői által rekordidő alatt újra száz százalékos állapotba hozott #12 Dallara-Chevy-vel ráadásul az ausztrál három tizeden belülre került a saját maga által a tavalyi kvalifikáción felállított hivatalos St. Pete-i pályacsúcshoz.
Power újabb rekorddöntéséhez azonban másoknak is lesz egy-két szava, beleértve a Chip Ganassi Racing négyszeres bajnokát, Scott Dixont, aki 0.0142 másodperces hátrányban végzett a második helyen, míg a már említett Pagenaud ezúttal a harmadikként fejezte be az edzést 1:01.1796-tal.
A legjobb ötbe még sikerrel behámozta magát az RLL Racing teljes szezonos pilótája, Graham Rahal, valamint az AJ Foyt Racing színeiben a versenyhétvége eddigi részében igen meggyőzően teljesítő Takuma Sato is.
A gyártók versenye totális egált hozott, miután a top 10 között öt Honda és öt Chevrolet motorral, valamint aero kittel felvértezett autót üdvözölhettünk.
Hibája ellenére a legjobb újonc ezúttal is Rossi lett, aki az első edzésen megszerzett 18. helye után most egy 13. pozíciót préselt ki a járművéből.
Végezetül pedig külön fontos kiemelni, hogy az RLL Racing utolsó helyen zárt újonca, Spencer Pigot hátránya is csak 1.4231 másodperc volt Power legjobbjához viszonyítva, amely időhöz képest még a 20.-ként rangsorolt Conor Daly (Dale Coyne Racing) is egy másodpercen tudott maradni. Izgalmas kvalifikáció elé nézünk holnap
kép: IndyCar Media

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough