Mégis az IndyCarban köthet ki Pastor Maldonado?

Mégis az IndyCarban köthet ki Pastor Maldonado?

Van egy jó hírünk azok számára, akik mélységesen elkeseredtek, miután kiderült, hogy mégsem Pastor Maldonadóé lett az Andretti Autosport negyedik autója.

Mint emlékszünk, Maldonado egy ideig komoly esélyesnek számított az Andretti Autosportba beolvadt Bryan Herta Autosport 98-as számú gépére, a szóban forgó ülés azonban végül a szintén az utolsó pillanatban Forma-1-es szerződés nélkül maradt Alexander Rossié lett.

Brazil lapértesülések szerint viszont a venezuelai versenyző számára még mindig nem ment el az IndyCar idei mezőnyébe tartó utolsó hajó. Olyannyira nem, hogy előrehaladott tárgyalásokat folytat a mozgalmas holtszezont maga mögött tudó Ed Carpenter Racinggel.

A csapat anyagi megfontolásból 2014 végén egyesítette erejét a Sarah Fisher Hartman Racinggel, amely házasságból született meg a CFH Racing. Hiába szereztek azonban Josef Newgarden révén tavaly két győzelmet is, az olajárak alakulása nem volt kegyes hozzájuk, aminek következtében a társtulajdonosként, egyben kiemelt támogatóként jegyzett, a fekete arany piacán tevékenykedő Wink Hartman hátat fordított a csapatnak. Az üzletembert a szintén tulajdonosi posztot ellátó ex-pilóta, Sarah Fisher is követte, így már csak a Carpenter oldal maradt életképes.

A CFH Racing egy év után tehát visszavedlett Ed Carpenter Racinggé, a gárda azonban rögtön kihangsúlyozta, hogy a változás reményeik szerint nem befolyásolja az általuk indított autók számát, és ahogyan tavaly, úgy idén is két teljes szezonos nevezésben gondolkodnak.

A 21-es számú Dallara-Chevy-t Josef Newgarden terelgetheti az idény valamennyi futamán, míg a terveik szerint a 20-as gépen – akárcsak az elmúlt két évben – két pilóta osztozna; oválokon maga Carpenter pattan bele, míg road/street pályákon egy másik versenyző venné át a volánt.

Ez utóbbi feladatot 2014-ben Mike Conway, 2015-ben pedig Luca Filippi látta el, jelen állás szerint pedig reális esély van arra, hogy idén Maldonado kaphatja meg a jobbra kanyarodási képességeket igénylő munkát.

A Diario Motorsport információi alapján a 30 éves versenyző közel áll a megállapodáshoz az ECR-rel, de még nem került aláírás a papírokra.

A Maldonado mögött hosszú évek óta ott álló venezuelai olajvállalat, a PDVSA – szintén a piacon kialakult helyzet miatt – jelentős mértékben lecsökkentette anyagi támogatását (egyes források szerint viszont teljesen elvágta a pénzcsapot), ami kritikus szerepet játszott a Forma-1-es lehetőségeinek elvesztésében. Míg azonban a világbajnoki sorozatban való részvételéhez cirka 35-40 millió dollárral járult hozzá a PDVSA, addig az IndyCarban már 6-10 millió dollárért versenyzői üléshez lehet jutni. Ráadásul Maldonado nem is teljes szezont futna, így ez a szám még tovább, akár a felére is csökkenhet, amit már az olajcégen kívüli támogatói is kis túlzással nevetve át tudnának utalni az ECR számlájára.